Bakalářská práce se zabývá vyučovacími a výchovnými metodami v práci sociálního pedagoga, jejich definicemi a tříděním na metody přímého a nepřímého působení. Dále je zde zmíněna historie sociální pedagogiky ve světě i v českých zemích, vymezení a definice sociální pedagogiky a sociálního pedagoga, jeho kompetence a nároky na jeho osobnost a možnosti uplatnění.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with teaching and educational methods in work of social educator, their definitions and classification methods for the direct and indirect effects. There is also mentioned the history of social pedagogy in the world and in the Czech Republic, the specification and the definition of social pedagogy and social pedagogue his competences and demands on his personality and possibilities of application.
Klíčová slova
Sociální pedagog, sociální pedagogika, sociální práce, vyučovací metody
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogue, social pedagogy, social work, teaching methods
Rozsah průvodní práce
60
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vyučovacími a výchovnými metodami v práci sociálního pedagoga, jejich definicemi a tříděním na metody přímého a nepřímého působení. Dále je zde zmíněna historie sociální pedagogiky ve světě i v českých zemích, vymezení a definice sociální pedagogiky a sociálního pedagoga, jeho kompetence a nároky na jeho osobnost a možnosti uplatnění.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with teaching and educational methods in work of social educator, their definitions and classification methods for the direct and indirect effects. There is also mentioned the history of social pedagogy in the world and in the Czech Republic, the specification and the definition of social pedagogy and social pedagogue his competences and demands on his personality and possibilities of application.
Klíčová slova
Sociální pedagog, sociální pedagogika, sociální práce, vyučovací metody
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogue, social pedagogy, social work, teaching methods
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ?Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách? (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
-historii sociální pedagogiky, počátky vzniku sociální pedagogiky až do součastnosti.
-teoretické metody vyučování v práci sociálního pedagoga, jejich rozdělení a následná využitelnost v praxi.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ?Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách? (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
-historii sociální pedagogiky, počátky vzniku sociální pedagogiky až do součastnosti.
-teoretické metody vyučování v práci sociálního pedagoga, jejich rozdělení a následná využitelnost v praxi.
Seznam doporučené literatury
GALOVÁ,L.Sociální pedagogika a multikulturní výchova v otázkách.Brno:Masarikova Univerzita.2008
HOPF,A.Sociální pedagogika pro učitele: pomoc pro každý všední den ve škole.Praha:Univerzita Karlova,2001
KRAUS,B.Základy sociální pedagogiky.Praha:Portál,2008
Sociální pedagogika ve střední Evropě:současný stav perspektivy:sborník přízpěvků z mezinárodní konference Brno.Brno:Institut meziodborových studií,2009
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
GALOVÁ,L.Sociální pedagogika a multikulturní výchova v otázkách.Brno:Masarikova Univerzita.2008
HOPF,A.Sociální pedagogika pro učitele: pomoc pro každý všední den ve škole.Praha:Univerzita Karlova,2001
KRAUS,B.Základy sociální pedagogiky.Praha:Portál,2008
Sociální pedagogika ve střední Evropě:současný stav perspektivy:sborník přízpěvků z mezinárodní konference Brno.Brno:Institut meziodborových studií,2009
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- na otázky neodpověděl
doc. Laca - Proč jste autory, na které odkazujete v textu, neuvedl v seznamu literatury?
- na otázku odpověděl částečně
Mgr. Sýkora - Jak byste definoval vyučující metodu? Co vyplývá z vaší práce, jaký vidíte přínos?
- na otázku neodpověděl
Popište profesi sociálního pedagoga. Je nějaké oficiální ukotvení oboru sociální pedagogika z hlediska praxe.?
- na otázku neodpověděl
prof. Jílek - Jaké didaktické metody byste využíval např. ve vězeňství?
- na otázku neodpověděl
Práce neodpovídá požadavkům kladeným na zpracování bakalářské práce. Práce postrádá praktickou část. Na otázky obhajoby nebyl student připraven. Na otázky zkušební komise nereagoval. Vzhledem k vážným nedostatkům doporučují práci přepracovat.