Učitelé mají důležitý vliv na úspěšnou socializaci dětí a mládeže. Tráví s dětmi spoustu času, rozvíjí jejich morální hodnoty, pomáhají žákům zapojit se do třídního kolektivu a připravit se na budoucí sociální role. Jestliže proces socializace probíhá správně, děti jsou schopny zapojit se do společnosti bez problémů, což vede k úspěšné prevenci sociálně patologických jevů.
Annotation in English
Teachers have an important influence on effective socialization of children and youth. Teachers spend with children a lot of time, develop their moral values, they help children to engage in collective team in the class and to prepare for their future social roles. If the process of socialization proceeds correctly, children are able to engage in society without problems which leads to the successful prevention of socially pathological phenomena.
Učitelé mají důležitý vliv na úspěšnou socializaci dětí a mládeže. Tráví s dětmi spoustu času, rozvíjí jejich morální hodnoty, pomáhají žákům zapojit se do třídního kolektivu a připravit se na budoucí sociální role. Jestliže proces socializace probíhá správně, děti jsou schopny zapojit se do společnosti bez problémů, což vede k úspěšné prevenci sociálně patologických jevů.
Annotation in English
Teachers have an important influence on effective socialization of children and youth. Teachers spend with children a lot of time, develop their moral values, they help children to engage in collective team in the class and to prepare for their future social roles. If the process of socialization proceeds correctly, children are able to engage in society without problems which leads to the successful prevention of socially pathological phenomena.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na objasnění pojmu socializace
- na zkoumání vlivu vlasteneckých filozofů a pedagogů na socializaci českého národa v období od středověku do 20. století
- na možnosti působení současného pedagoga v procesu socializace dětí a mládeže.
Součástí práce bude sociologický průzkum zaměřený na analýzu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání z hlediska pohledu socializace dětí a mládeže.
Research Plan
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na objasnění pojmu socializace
- na zkoumání vlivu vlasteneckých filozofů a pedagogů na socializaci českého národa v období od středověku do 20. století
- na možnosti působení současného pedagoga v procesu socializace dětí a mládeže.
Součástí práce bude sociologický průzkum zaměřený na analýzu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání z hlediska pohledu socializace dětí a mládeže.
Recommended resources
Baby, J. K. Jan Amos Komenský a moderní pedagogika. Stuttgart: Josef Kratochvíl, 1971.
Kasper, T., Kasperová, D. Dějiny pedagogiky. Praha: Grada, 2008.
Maňák, J. Stručné dějiny pedagogiky. Brno: Paido, 1995.
Petrusek, M., a kol. Sociologie. Praha: SPN, 1997.
Podlahová, L. 1+100 osobností pedagogiky a školství v českých zemích. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2005.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Recommended resources
Baby, J. K. Jan Amos Komenský a moderní pedagogika. Stuttgart: Josef Kratochvíl, 1971.
Kasper, T., Kasperová, D. Dějiny pedagogiky. Praha: Grada, 2008.
Maňák, J. Stručné dějiny pedagogiky. Brno: Paido, 1995.
Petrusek, M., a kol. Sociologie. Praha: SPN, 1997.
Podlahová, L. 1+100 osobností pedagogiky a školství v českých zemích. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2005.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
1. Vystoupení studenta
2. Shrnutí posudků vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
3. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
4. Dr. Sýkora: poznámka - název práce se nepříliš promítá do textu práce