Domácí násilí je pro dospívajícího velmi nebezpečné. Existuje několik forem násilí - fyzické, psychické, sexuální, ekonomické a sociální. Dítě má problémy ve škole i s vrstevníky. Násilníkem může být matka, otec nebo jiný dospělý příbuzný. Domácí násilí dítě poznamená na celý život a potřebuje pomoc odborníků. Situace je pro dítě velmi těžká, kdy cítí nenávist i lásku k agresorovi.
Anotace v angličtině
The domestic violence is for teenagers very dangerous. There is a lot of forms of violence ? physical, psychical, sexual, economic and social. A child has problems at school and with the peers. The aggressor could be a mother, a father or other adult relative. The domestic violence impacts child for whole life and a child needs a help from the experts. This situacion is for a child very hard, when a child feels a hate and a love to the aggressor.
Klíčová slova
Násilí, domov, dospívající mládež, agresivita, zákon, centrum pomoci, ubližování, rodina, ochrana, domácí násilí, týrání, CAN-syndrom, zanedbávání, oběť, svědek.
Klíčová slova v angličtině
Violence, home, teenagers, aggressiveness, law, help center, harm, family, protection, domestic violence, abuse, CAN-syndrom, nevléct, victim, witness.
Rozsah průvodní práce
70 s. ( 99 775 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Domácí násilí je pro dospívajícího velmi nebezpečné. Existuje několik forem násilí - fyzické, psychické, sexuální, ekonomické a sociální. Dítě má problémy ve škole i s vrstevníky. Násilníkem může být matka, otec nebo jiný dospělý příbuzný. Domácí násilí dítě poznamená na celý život a potřebuje pomoc odborníků. Situace je pro dítě velmi těžká, kdy cítí nenávist i lásku k agresorovi.
Anotace v angličtině
The domestic violence is for teenagers very dangerous. There is a lot of forms of violence ? physical, psychical, sexual, economic and social. A child has problems at school and with the peers. The aggressor could be a mother, a father or other adult relative. The domestic violence impacts child for whole life and a child needs a help from the experts. This situacion is for a child very hard, when a child feels a hate and a love to the aggressor.
Klíčová slova
Násilí, domov, dospívající mládež, agresivita, zákon, centrum pomoci, ubližování, rodina, ochrana, domácí násilí, týrání, CAN-syndrom, zanedbávání, oběť, svědek.
Klíčová slova v angličtině
Violence, home, teenagers, aggressiveness, law, help center, harm, family, protection, domestic violence, abuse, CAN-syndrom, nevléct, victim, witness.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenského výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultováný s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zameřena:
- na dopad domácího násilí na dospívající mládež
- na vliv takového negativního prostředí v chování mladistvého
- na dospívající dítě jako svědka i jako oběti
- na prostředí domácího násilí
- na východiska u domácího násilí
Sběr dat bude uskutečněn formou dotazníku.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenského výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultováný s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zameřena:
- na dopad domácího násilí na dospívající mládež
- na vliv takového negativního prostředí v chování mladistvého
- na dospívající dítě jako svědka i jako oběti
- na prostředí domácího násilí
- na východiska u domácího násilí
Sběr dat bude uskutečněn formou dotazníku.
Seznam doporučené literatury
Buskotte, A. Z pekla ven. Brno:Computer Press, 2008.
Conwayová, L.,Helen. Domácí násilí. Praha:Albatros, 2007.
Čačka, O. Psychologie duševního vývoje dětí a dospívajících s faktury optimalizace. Brno:Doplněk, 2000.
Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha:Portál, 2004.
Fischer, S., Škoda, J. Sociální patologie. Praha:Grada, 2009.
Špeciánová, Š.Ochrana týraného a zneužívaného dítěte.Praha:Linde, 2003.
Seznam doporučené literatury
Buskotte, A. Z pekla ven. Brno:Computer Press, 2008.
Conwayová, L.,Helen. Domácí násilí. Praha:Albatros, 2007.
Čačka, O. Psychologie duševního vývoje dětí a dospívajících s faktury optimalizace. Brno:Doplněk, 2000.
Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha:Portál, 2004.
Fischer, S., Škoda, J. Sociální patologie. Praha:Grada, 2009.
Špeciánová, Š.Ochrana týraného a zneužívaného dítěte.Praha:Linde, 2003.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. PhDr. Plšková - Jakým způsobem může zaměstnavatel zareagovat na nekvalitně odvedenou práci soc. pracovníka?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
4. PhDr. Jůzlová- V čem spatřujete nebezpečnost domácího násilí?
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem