Práce popisuje důležitost správného výběru her a hraček pro děti a mládež se specifickými potřebami vzdělávání jak v prostředí, tak i ve vývoji tělesném a duševním. Popisuje problematiku sluchově postiženého dítěte při integraci do normálního typu školy a mezi zcela zdravé vrstevníky.
Cílem práce je výzkum vývoje sedmiletého nedoslýchavého dítěte, na kterém je možné v konkrétních podmínkách porovnat, zda při správné volbě her a hraček u osob sluchově postižených je integrace do normálního typu školy a mezi zdravé vrstevníky reálná. Práce naznačuje možnou volbu her a hraček, jejichž správným používáním lze celkové integrace dosáhnout.
Anotace v angličtině
This thesis describes the importance of correctly choosing hands and toys for children and young people with specific educational needs, not only for their environment but also for their physical and mental development. It describes the problems of a child with hearing difficulties during integration to a normal school among healthy children.The theme of the work is the development of a 7 year old deaf child and his choice of games and toys. For a person with hearing difficulties it is the reality of integration to a normal school among healthy children. The work indicates a possible choice of games and toys with which total integration can be achieved if used correctly.
Klíčová slova
Dítě, mládež, hra, hračka, integrace, sluchové postižení, specifické potřeby vzdělávání
Práce popisuje důležitost správného výběru her a hraček pro děti a mládež se specifickými potřebami vzdělávání jak v prostředí, tak i ve vývoji tělesném a duševním. Popisuje problematiku sluchově postiženého dítěte při integraci do normálního typu školy a mezi zcela zdravé vrstevníky.
Cílem práce je výzkum vývoje sedmiletého nedoslýchavého dítěte, na kterém je možné v konkrétních podmínkách porovnat, zda při správné volbě her a hraček u osob sluchově postižených je integrace do normálního typu školy a mezi zdravé vrstevníky reálná. Práce naznačuje možnou volbu her a hraček, jejichž správným používáním lze celkové integrace dosáhnout.
Anotace v angličtině
This thesis describes the importance of correctly choosing hands and toys for children and young people with specific educational needs, not only for their environment but also for their physical and mental development. It describes the problems of a child with hearing difficulties during integration to a normal school among healthy children.The theme of the work is the development of a 7 year old deaf child and his choice of games and toys. For a person with hearing difficulties it is the reality of integration to a normal school among healthy children. The work indicates a possible choice of games and toys with which total integration can be achieved if used correctly.
Klíčová slova
Dítě, mládež, hra, hračka, integrace, sluchové postižení, specifické potřeby vzdělávání