Tato práce pojednává o problematice marketingových komunikací. V teoretické části je nejprve charakterizována marketingová komunikace jako celek a poté následuje popis jejích jednotlivých nástrojů. Poslední kapitola teoretické části je zaměřena na reklamní kampaň a fáze jejího vytváření. Praktická část nejprve popisuje společnost GastroTrs, s.r.o. s ohledem na její historii a současnost. Další kapitola vystihuje její marketingové komunikace. Konec praktické části je věnován SWOT analýze, která je vypracována a popsána. Na základě poznatků ze SWOT analýzy jsou navrhnuty doporučení na zlepšení marketingové situace firmy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the marketing communications issue. Marketing communications is characterized and marketing communications tools are explained in the theoretical part. The last chapter of the theoretical part is orientated on the advertising campaign and the stages of its development. Practical part describes the company GastroTrs, Ltd. considering its history and present times. Next chapter characterizes its marketing communications. SWOT analysis occurs in the end of practical part. This analysis is elaborated and further described. The recommendations are brought in according to the results of SWOT analysis.
Tato práce pojednává o problematice marketingových komunikací. V teoretické části je nejprve charakterizována marketingová komunikace jako celek a poté následuje popis jejích jednotlivých nástrojů. Poslední kapitola teoretické části je zaměřena na reklamní kampaň a fáze jejího vytváření. Praktická část nejprve popisuje společnost GastroTrs, s.r.o. s ohledem na její historii a současnost. Další kapitola vystihuje její marketingové komunikace. Konec praktické části je věnován SWOT analýze, která je vypracována a popsána. Na základě poznatků ze SWOT analýzy jsou navrhnuty doporučení na zlepšení marketingové situace firmy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the marketing communications issue. Marketing communications is characterized and marketing communications tools are explained in the theoretical part. The last chapter of the theoretical part is orientated on the advertising campaign and the stages of its development. Practical part describes the company GastroTrs, Ltd. considering its history and present times. Next chapter characterizes its marketing communications. SWOT analysis occurs in the end of practical part. This analysis is elaborated and further described. The recommendations are brought in according to the results of SWOT analysis.
Komunikační proces
Marketingové komunikace
Vytváření reklamní kampaně
Informace o společnosti Gastrotrs, s.r.o.
Komunikační politika ve firmě Gastrotrs, s.r.o.
Zásady pro vypracování
Komunikační proces
Marketingové komunikace
Vytváření reklamní kampaně
Informace o společnosti Gastrotrs, s.r.o.
Komunikační politika ve firmě Gastrotrs, s.r.o.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, G., KOTLER P. Marketing: An Introduction. 7th ed. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2004.
FILL, CH. Marketing Communications: engagement, strategies and practice (4th Edition). 4 ed. New York: Prentice Hall, 2005.
PELSMACKER, P. De. Marketing Communications: A European Perspective. 4 ed. N.p.: Financial Times Management, 2010.
PICKTON, D., BRODERICK A. Integrated Marketing Communications. 2nd ed. Upper Saddle River, N.J.: Financial Times Management, 2005.
PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H. Moderní Marketingová Komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, G., KOTLER P. Marketing: An Introduction. 7th ed. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2004.
FILL, CH. Marketing Communications: engagement, strategies and practice (4th Edition). 4 ed. New York: Prentice Hall, 2005.
PELSMACKER, P. De. Marketing Communications: A European Perspective. 4 ed. N.p.: Financial Times Management, 2010.
PICKTON, D., BRODERICK A. Integrated Marketing Communications. 2nd ed. Upper Saddle River, N.J.: Financial Times Management, 2005.
PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H. Moderní Marketingová Komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Page 34, paragraph 2: the change of the company owner. Do you know the reasons for this more precisely? Did you try to contact the new owner?
Answer: The reasons were personal, the owners got divorced. I contacted them last summer and I found out that the marketing communications of old and new owner were very much the same.
Does the company use the same promotion of Taverna, Plechárna and U Piráta? If not, how do their promotions differ?
Answer: They use the same promotions. However they differ when promoting new products of only one restaurant.
Can you make clear the differences between following terms: ?promotion?, ?marketing communication? and ?marketing communications?? Answer: they are almost the same, promotion is part of marketing communications.
Pilík: marketing communication is a mistake.
Trušník: Why do you think it is advisable to see your thesis supervisor more often? It might have helped you to avoid some of the mistakes.