Tato bakalářská práce je zaměřena na marketingový výzkum a hlavně pak spokojenost zákazníků. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou popsány základní poznatky z oblasti marketingového výzkumu, zejména pak informace týkající se tvorby dotazníků. Dále je teorie zaměřena na samotného zákazníka a jeho spokojenost. Praktická část je z velké části tvořena vyhodnocováním dotazníků, které byly vyplnění zákazníky kavárny Betulla Caffé. V praktické části jsou také zmíněna některá doporučení, která jsou sestavena na základě výsledků analýzy získaných dat.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the marketing research, especially on customers' satisfaction. Thesis is divided into theoretical part and analytical part. In the theoretical part are described some basic facts from the field of marketing research, particularly information related to the creation of the questionnaires. Furthermore, the theory is aimed on particular customer and his satisfaction. The analytical part is largely formed by the evaluation of the questionnaires which were completed by the customers of Betulla Caffé. In the analytical part are also mentioned some recommendations. They are arranged on the basis of results of the analyzed data.
Klíčová slova
zákazník, spokojenost, dotazník, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
customer, satisfaction, questionnaire, marketing research
Rozsah průvodní práce
49 s., 12 stran příloh
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na marketingový výzkum a hlavně pak spokojenost zákazníků. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou popsány základní poznatky z oblasti marketingového výzkumu, zejména pak informace týkající se tvorby dotazníků. Dále je teorie zaměřena na samotného zákazníka a jeho spokojenost. Praktická část je z velké části tvořena vyhodnocováním dotazníků, které byly vyplnění zákazníky kavárny Betulla Caffé. V praktické části jsou také zmíněna některá doporučení, která jsou sestavena na základě výsledků analýzy získaných dat.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the marketing research, especially on customers' satisfaction. Thesis is divided into theoretical part and analytical part. In the theoretical part are described some basic facts from the field of marketing research, particularly information related to the creation of the questionnaires. Furthermore, the theory is aimed on particular customer and his satisfaction. The analytical part is largely formed by the evaluation of the questionnaires which were completed by the customers of Betulla Caffé. In the analytical part are also mentioned some recommendations. They are arranged on the basis of results of the analyzed data.
Klíčová slova
zákazník, spokojenost, dotazník, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
customer, satisfaction, questionnaire, marketing research
Zásady pro vypracování
Úvod
Teoretická část
Marketingový výzkum
Význam zákazníka pro firmu
Praktická část
Analýza spokojenosti zákazníků Betulla Caffé
Doporučení ke zvýšení spokojenosti zákazníků
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Teoretická část
Marketingový výzkum
Význam zákazníka pro firmu
Praktická část
Analýza spokojenosti zákazníků Betulla Caffé
Doporučení ke zvýšení spokojenosti zákazníků
Závěr
Seznam doporučené literatury
Kotler, Phlip, Keller, Kevin Lane. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007.
Kozel, Roman et al. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006.
Solomon, Michael R., Zaichkowsky, Judith L., Polegato, Rosemary. Consumer Behaviour. New Jersey: Prentice - Hall, Inc., 1999.
Wilson, Alan. Marketing Research. 2nd ed. Harlow: Pearson Education Limited., 2006.
Seznam doporučené literatury
Kotler, Phlip, Keller, Kevin Lane. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007.
Kozel, Roman et al. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006.
Solomon, Michael R., Zaichkowsky, Judith L., Polegato, Rosemary. Consumer Behaviour. New Jersey: Prentice - Hall, Inc., 1999.
Wilson, Alan. Marketing Research. 2nd ed. Harlow: Pearson Education Limited., 2006.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
What was the reaction of the Betulla Caffé owner to your suggestions, especially the opening hours?
Answer: Since October the Café is ready to introduce new opening hours. The owner started cooperation with the local radio and the café is ready to enlarge the offer of desserts.
Who were the respondents for e-mail search? Which social network(s) did you use for your search and why?
Answer: The respondents were my relatives and friends who were at least once in the cafeteria and then I uploaded it on Facebook.
Why did you use mostly Czech monographs for theoretical part of your thesis? I was limited by time, I chose the topic only several days before the library closed, therefore I had to rely on Czech sources.
Trušník: Was your questionnaire in Czech or English? Answer: In Czech.
Trušník: Your respondents were friends and relatives. Has it in
fluenced your results?
Answer: I distributed questionnaires in the café as well. And the results were different.
Trušník: You should not have mixed up the two different groups of respondents.
Machová: Why have you chosen this café? Answer: I tried to contact more companies but these were not ready to cooperate.
Hubáčková: There are many serious grammatical, stylistic and spelling mistakes in your thesis.