Bakalářská práce se zabývá zpracováním teoretických a praktických poznatků týkajících se problematiky muzea jako mimoškolského vzdělávacího zařízení, muzejní pedagogiky a má za cíl pomoci ke zvýšení návštěvnosti tohoto zdroje poznání.
V teoretické části práce je zpracována literární rešerše k danému tématu bakalářské práce a jsou zde osvětleny a připomenuty pojmy využívané dále v praktické části.
Praktická část práce je věnována analýze návštěvnosti vybraných muzeí zlínského regionu jako mimoškolského vzdělávacího institutu.
Na základě provedených analýz jsou zpracována doporučení týkající se možností zvýšení návštěvnosti v těchto zařízeních jak z řad běžných návštěvníků, tak i školních kolektivů.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the processing of theoretical and practical knowledge on issues such as museum as an extracurricular educational facility, museum pedagogy and aims to help to increase attendance to this source of knowledge.
In the theoretical part is processed a literature review on the subject of thesis, and are illuminated and recalled the terms used in the practical part.
The practical part is dedicated to the analysis of attendance at selected museums in Zlín region as an extracurricular training institute.
On the basis of the processed analysis, are elaborated recommendations on the possibility of increasing attendance at these facilities among both ordinary visitors and school groups.
an organization, museum, education, public, show, history, monument, attendance
Rozsah průvodní práce
129 s. (133 864 bez mezer)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá zpracováním teoretických a praktických poznatků týkajících se problematiky muzea jako mimoškolského vzdělávacího zařízení, muzejní pedagogiky a má za cíl pomoci ke zvýšení návštěvnosti tohoto zdroje poznání.
V teoretické části práce je zpracována literární rešerše k danému tématu bakalářské práce a jsou zde osvětleny a připomenuty pojmy využívané dále v praktické části.
Praktická část práce je věnována analýze návštěvnosti vybraných muzeí zlínského regionu jako mimoškolského vzdělávacího institutu.
Na základě provedených analýz jsou zpracována doporučení týkající se možností zvýšení návštěvnosti v těchto zařízeních jak z řad běžných návštěvníků, tak i školních kolektivů.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the processing of theoretical and practical knowledge on issues such as museum as an extracurricular educational facility, museum pedagogy and aims to help to increase attendance to this source of knowledge.
In the theoretical part is processed a literature review on the subject of thesis, and are illuminated and recalled the terms used in the practical part.
The practical part is dedicated to the analysis of attendance at selected museums in Zlín region as an extracurricular training institute.
On the basis of the processed analysis, are elaborated recommendations on the possibility of increasing attendance at these facilities among both ordinary visitors and school groups.
an organization, museum, education, public, show, history, monument, attendance
Zásady pro vypracování
Analýza literárních pramenů a zpracování teoretických východisek
Provedení analýzy dat návštěvnosti v jednotlivých muzeích zřízených Zlínským krajem
Popište a zhodnoťte dosavadní aktivity ve Vámi zvolených zařízeních
Na základě zjištěných informací navrhněte způsoby vedoucí ke zvýšení návštěvnosti v muzeích zřízených Zlínským krajem
Zásady pro vypracování
Analýza literárních pramenů a zpracování teoretických východisek
Provedení analýzy dat návštěvnosti v jednotlivých muzeích zřízených Zlínským krajem
Popište a zhodnoťte dosavadní aktivity ve Vámi zvolených zařízeních
Na základě zjištěných informací navrhněte způsoby vedoucí ke zvýšení návštěvnosti v muzeích zřízených Zlínským krajem
Seznam doporučené literatury
HANNAGAN, J., T., Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996.ISBN 80-85943-07-7
JOHNOVÁ R., Marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Grada Publishing a.s, 2008. ISBN 978-80-247-2724-0
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J., Pedagogický slovník, 2. rozšířené a přepracované vydání. Praha: Portál 1998. ISBN 80-7178-252-1
ŠEDIVÝ, M., MEDLIKOVÁ, O., Úspěšná nezisková organizace. Praha: Grada Publishing a.s, 2009. ISBN 987-80-247-2707-3
Seznam doporučené literatury
HANNAGAN, J., T., Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996.ISBN 80-85943-07-7
JOHNOVÁ R., Marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Grada Publishing a.s, 2008. ISBN 978-80-247-2724-0
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J., Pedagogický slovník, 2. rozšířené a přepracované vydání. Praha: Portál 1998. ISBN 80-7178-252-1
ŠEDIVÝ, M., MEDLIKOVÁ, O., Úspěšná nezisková organizace. Praha: Grada Publishing a.s, 2009. ISBN 987-80-247-2707-3
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Ve své práci se zabýváte pedagogickými principy, který z těchto pedagogických principů, uplatňovaných v muzeu, byste upřednostnila Vy?
1. Jak souvisí Vaše téma práce s oborem, který studujete?
2. Domníváte se, že Vámi sestrojený dotazník (formulace položek) Vám pomohl k cíli, který jste si stanovila?
3. Pomocí Vámi sestrojeného jste zkoumalo "co přesně"?
4. Měla muzea zájem o Vaše výsledky výzkumu? Studentka přinesla vyjádření dvou muzeí, pro které je výzkum velmi podnětný.
Co děláte vy jako organizace, abyste aktivizovali školní mládež? (dr. Kašpárková) Já jen zastřešuji muzeum, přímo tam nepracuji. Máme lektorky, které navazují na učební osnovy a snaží se znalosti prohlubovat.
Jakým způsobem jste získávala respondenty? (Mgr. Řeháčková) Mgr. Řeháčková poukazuje, že vzorek není použitelný (ve vztahu k první hypotéze).
Studentka na otázky oponenta i vedoucího odpověděla v průběhu prezentace.