Cílem této práce je vytvoření interaktivního programu pro prezentaci produktů v trojrozměrném prostoru. Na tomto programu bych chtěl demonstrovat
praktičnost této prezentační formy v oblasti produktového designu. Teoretická část je tematicky rozdělena na problematiku týkající se vizualizace informací a problematiku spojenou s vývojem aplikací,v praktické části je provedena analýza jednotlivých technologií, které lze využít pro vývoj této aplikace a v poslední projektové části je popsán postup práce při tvorbě samotné aplikace.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to create an interactive program for the presentation of products in three dimensions. On this program I wanted to demonstrate the practicality of this presentation form in product design. The theoretical part is thematically divided into issues related to information vizualization and problems associated with application development, the practical part is ananalysis of technologies that could be used to develop this application and last part of project describes the work progress when creating the application itself.
Klíčová slova
vizualizace, počítačová grafika, vizuální myšlení, 3D, interaktivita, uživatelské rozhraní
Klíčová slova v angličtině
visualization, computer graphics, visual thinking, 3D, interactivity, user interface
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je vytvoření interaktivního programu pro prezentaci produktů v trojrozměrném prostoru. Na tomto programu bych chtěl demonstrovat
praktičnost této prezentační formy v oblasti produktového designu. Teoretická část je tematicky rozdělena na problematiku týkající se vizualizace informací a problematiku spojenou s vývojem aplikací,v praktické části je provedena analýza jednotlivých technologií, které lze využít pro vývoj této aplikace a v poslední projektové části je popsán postup práce při tvorbě samotné aplikace.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to create an interactive program for the presentation of products in three dimensions. On this program I wanted to demonstrate the practicality of this presentation form in product design. The theoretical part is thematically divided into issues related to information vizualization and problems associated with application development, the practical part is ananalysis of technologies that could be used to develop this application and last part of project describes the work progress when creating the application itself.
Klíčová slova
vizualizace, počítačová grafika, vizuální myšlení, 3D, interaktivita, uživatelské rozhraní
Klíčová slova v angličtině
visualization, computer graphics, visual thinking, 3D, interactivity, user interface
Zásady pro vypracování
1. Historický vývoj vizualizace
2. Analýza současných technologií
3. Koncepce systému
4. Zpracování systému
5. Funkční prototyp systému
6. Vypracování doprovodné zprávy odůvodňující navržené řešení
Zásady pro vypracování
1. Historický vývoj vizualizace
2. Analýza současných technologií
3. Koncepce systému
4. Zpracování systému
5. Funkční prototyp systému
6. Vypracování doprovodné zprávy odůvodňující navržené řešení
Během své prezentace diplomant nejdříve poměrně obsáhle představil principy existujících vizualizačních metod, dále se soustředil na výklad přínosů a negativ realtimeových vizualizačních technologií. Následně prezentoval vlastní vytvořenou aplikaci včetně jejího grafického rozhraní a naprogramovaných funkcí, které představil na velkoformátové projekci.
Diskuze se rozvinula na téma využitelnosti prezentované aplikace, jejíž hlavní význam byl většinou spatřován v oblasti internetového prodeje a edukační oblasti.
Student poměrně uspokojivě zodpověděl dotazy oponenta.
Vedoucí práce zhodnotil prezentovaný projekt a ocenil zejména jeho náročnost a individuální přínos pro diplomanta samotného.
Diplomant svou práci obhájil.