Teoretická část práce definuje konkurenceschopnost a faktory, které ji ovlivňují nebo metriky pro měření konkurenceschopnosti. Do perspektiv BSC spadají pojmy jako je příprava nabídky, plánování, zásoba, skladování, outsourcing, material requirement planning, benchmarking nebo fáze tvorby konkurenceschopnosti.
V praktické části dochází k provedení analýzy firmy SLÉVÁRNA ANAH Prostějov, s.r.o. s využitím perspektiv konceptu BSC a na základě benchmarkingu dochází k porovnání jednotlivých firem. Návrhem pak dochází k vytvoření ideového projektu pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy SLÉVÁRNA ANAH Prostějov, s.r.o., zlepšení nového skladu a opracování výrobku.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the work defines the competitiveness and the factors that affect it, or metrics for measuring competitiveness. The perspectives of the BSC concepts fall as bid preparation, planning, supply, storage, outsourcing, Material Requirement planning, benchmarking, or phase of competitiveness.
The practical part is to analyze the company FOUNDRY ANAH Prostejov, Ltd. using the concept of the BSC perspectives and on the basis of benchmarking is to compare different companies. The proposal then is to create an ideological project to increase the competitiveness of firms FOUNDRY ANAH Prostejov, Ltd., a new warehouse and improve the working of the product.
competitiveness, BSC, benchmarking, analysis, bid preparation, planning, supply, storage, outsourcing, Material Requirement Planning, a project company.
Rozsah průvodní práce
139 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část práce definuje konkurenceschopnost a faktory, které ji ovlivňují nebo metriky pro měření konkurenceschopnosti. Do perspektiv BSC spadají pojmy jako je příprava nabídky, plánování, zásoba, skladování, outsourcing, material requirement planning, benchmarking nebo fáze tvorby konkurenceschopnosti.
V praktické části dochází k provedení analýzy firmy SLÉVÁRNA ANAH Prostějov, s.r.o. s využitím perspektiv konceptu BSC a na základě benchmarkingu dochází k porovnání jednotlivých firem. Návrhem pak dochází k vytvoření ideového projektu pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy SLÉVÁRNA ANAH Prostějov, s.r.o., zlepšení nového skladu a opracování výrobku.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the work defines the competitiveness and the factors that affect it, or metrics for measuring competitiveness. The perspectives of the BSC concepts fall as bid preparation, planning, supply, storage, outsourcing, Material Requirement planning, benchmarking, or phase of competitiveness.
The practical part is to analyze the company FOUNDRY ANAH Prostejov, Ltd. using the concept of the BSC perspectives and on the basis of benchmarking is to compare different companies. The proposal then is to create an ideological project to increase the competitiveness of firms FOUNDRY ANAH Prostejov, Ltd., a new warehouse and improve the working of the product.
competitiveness, BSC, benchmarking, analysis, bid preparation, planning, supply, storage, outsourcing, Material Requirement Planning, a project company.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši.
II. Praktická část
Proved analýzu konkurenceschopnosti firmy SLÉVÁRNA ANAH Prostějov, s.r.o. s využitím perspektiv konceptu BSC.
Navrhněte projekt benchmarkingového porovnání konkurenceschopnosti s obdobnou organizací s využitím perspektiv BSC.
Proveďte benchmarkingové porovnání z výsledků konkurenceschopnosti.
Navrhněte ideový projekt zvýšení konkurenceschopnosti firmy SLÉVÁRNA AHAH Prostějov, s.r.o. s propracováním vybraného prvku.
Vyhodnoťte navrhovaná opatření z pohledu nákladů, přínosů a zisku.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši.
II. Praktická část
Proved analýzu konkurenceschopnosti firmy SLÉVÁRNA ANAH Prostějov, s.r.o. s využitím perspektiv konceptu BSC.
Navrhněte projekt benchmarkingového porovnání konkurenceschopnosti s obdobnou organizací s využitím perspektiv BSC.
Proveďte benchmarkingové porovnání z výsledků konkurenceschopnosti.
Navrhněte ideový projekt zvýšení konkurenceschopnosti firmy SLÉVÁRNA AHAH Prostějov, s.r.o. s propracováním vybraného prvku.
Vyhodnoťte navrhovaná opatření z pohledu nákladů, přínosů a zisku.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] BOBÁK R. Výrobní systémy. 1. vyd. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2001. 170s. ISBN 80-7318-015-4.
[2] KOŠTAN P., ŠULEŘ O. Firemní strategie, plánování a realizace. Praha: Computer Press, 2002, ISBN 80-7226-657-8.
[3] TOMEK G., VÁVROVÁ. V. Řízení výroby a nákupu. Praha: Grada Publishing, 2007. 155s. ISBN 978-80-247-1479-0.
[4] SYNEK M. a kol. Podniková ekonomika. 2. vyd. Praha: C. H. Beck, 2000. ISBN 80-7179-388-4.
Seznam doporučené literatury
[1] BOBÁK R. Výrobní systémy. 1. vyd. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2001. 170s. ISBN 80-7318-015-4.
[2] KOŠTAN P., ŠULEŘ O. Firemní strategie, plánování a realizace. Praha: Computer Press, 2002, ISBN 80-7226-657-8.
[3] TOMEK G., VÁVROVÁ. V. Řízení výroby a nákupu. Praha: Grada Publishing, 2007. 155s. ISBN 978-80-247-1479-0.
[4] SYNEK M. a kol. Podniková ekonomika. 2. vyd. Praha: C. H. Beck, 2000. ISBN 80-7179-388-4.
Přílohy volně vložené
Příloha P 1: Výsledky (charakteristiky) benchmarkingu z dotazníku SLÉVÁRNA ANAH Prostějov, s.r.o.
Příloha P 2: Výsledky (charakteristiky) benchmarkingu z dotazníku DT-Výhybkárna a strojírna, a.s.
Příloha P 3: Výsledky (charakteristiky) benchmarkingu z dotazníku METAZ, a.s.
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce (doc. Ing. Roman Bobák, Ph.D.): 38 bodů
Otázky vedoucího:
1. Nebylo by přehlednější vyjádřit postup výrobního procesu slévárny blokovým schématem?
Odpověď: uspokojivě
2. Okomentujte na dlouhodobém vývoji metrik podniku METAZ vlivy finanční perspektivy
na konkurenceschopnost firmy.
Odpověď: uspokojivě
Oponent práce (prof. Ing. Felicita Chromjaková, Ph.D.): 41 bodů
Otázky oponenta:
1. Považuje diplomantka s odstupem času realizované dotazníkové šetření za dostatečné,
nebo by některé otázky v dotazníku změnila, jestli ano, proč?
Odpověď: uspokojivě
Obhajoba:
doc. Ing. Petr Briš, Ph.D.: Připomínky k formální stránce práce. Zopakujte výstup Vašeho projektu.
Odpověď: částečně
Ing. Jaromír Černý, Ph.D.: Definice konkurenceschopnosti jste z čeho čerpala? Jak se dá dosáhnout konkurenceschopnosti? Co je inovace výrobku?
Odpověď: částečně