Masová média stále zvyšují svůj vliv a s tím roste i potřeba zvyšování mediální gramotnos-ti obyvatelstva, hlavně dětí. Cílem diplomové práce je proto projekt, který by měl v rámci mediální výchovy pomoci vytvořit u dětí kritické myšlení a naučit je chápat, co a proč se v médiích, v tomto případě v reklamě odehrává. Realizace projektu by neměla být finančně náročná, umoţnit by ji zčásti měla stále levnější dostupnost elektronických médií.
Anotace v angličtině
Mass media scale up own influence. As well scale up need media literacy of population, primarily of children. Target of diploma work is therefore project, which make in scope media education critically thinking of children and teach them, how understand of media information ? in this case media information of advertisting. Implementation of project is no expensiv, elektronic media are permanently cheaper.
media, media education, media literacy, advertising, advertising message, non-ethical forms of advertising.
Rozsah průvodní práce
101 s. (133 054 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Masová média stále zvyšují svůj vliv a s tím roste i potřeba zvyšování mediální gramotnos-ti obyvatelstva, hlavně dětí. Cílem diplomové práce je proto projekt, který by měl v rámci mediální výchovy pomoci vytvořit u dětí kritické myšlení a naučit je chápat, co a proč se v médiích, v tomto případě v reklamě odehrává. Realizace projektu by neměla být finančně náročná, umoţnit by ji zčásti měla stále levnější dostupnost elektronických médií.
Anotace v angličtině
Mass media scale up own influence. As well scale up need media literacy of population, primarily of children. Target of diploma work is therefore project, which make in scope media education critically thinking of children and teach them, how understand of media information ? in this case media information of advertisting. Implementation of project is no expensiv, elektronic media are permanently cheaper.
media, media education, media literacy, advertising, advertising message, non-ethical forms of advertising.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury, prostudujte a analyzujte dostupné zdroje, vztahující se k zadanému tématu (reklama, média, mediální výchova).
2. Stanovte cíle, hypotézy a metody práce.
3. Charakterizujte stav mediální výchovy ve světě a v ČR.
4. Proveďte kvalitativní šetření u dětí s cílem zjistit jejich vztah k reklamě. Analyzujte, interpretujte výsledky.
5. Zhodnoťte vyslovené hypotézy.
6. Na základě zjištěných poznatků navrhněte projekt: koncepci programu mediální výchovy, včetně organizačního a finančního zabezpečení a způsobů jeho komunikace.
7. Zhodnoťte splnění cílů práce.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury, prostudujte a analyzujte dostupné zdroje, vztahující se k zadanému tématu (reklama, média, mediální výchova).
2. Stanovte cíle, hypotézy a metody práce.
3. Charakterizujte stav mediální výchovy ve světě a v ČR.
4. Proveďte kvalitativní šetření u dětí s cílem zjistit jejich vztah k reklamě. Analyzujte, interpretujte výsledky.
5. Zhodnoťte vyslovené hypotézy.
6. Na základě zjištěných poznatků navrhněte projekt: koncepci programu mediální výchovy, včetně organizačního a finančního zabezpečení a způsobů jeho komunikace.
7. Zhodnoťte splnění cílů práce.
Seznam doporučené literatury
BURTON, G., JIRÁK, J.: Úvod do studia médií. Brno: Barrister & Principal, 2001, 2005
McQUAIL,D.:Úvod do teorie masové komunikace, Portál 1999 3.vyd. ISBN 80-7178-714-0
MIČIENKA, M., JIRÁK, J. a kol: Základy mediální výchovy. Praha: Portál 2007
MIČIENKA, M., JIRÁK, J. a kol: Rozumět médiím. Základy mediální výchovy pro učitele. Praha: Partners Czech 2006
OGILVY,D.: O reklamě, Management Press 1998 2.vyd. ISBN 80-85943-83-2
PELSMACKER, P. D.; GEUENS, M., BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1
SVĚTLÍK, J.: Marketing a reklama, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2003 1.vyd. ISBN 80-7318-140-1
TOSCANI,O.: Reklama je navoněná zdechlina, Slováry ISBN 80-85871-82-3
VYSEKALOVÁ,J., KOMÁRKOVÁ, R.: Psychologie reklamy. Grada Publishing, 2007 3.vyd. ISBN 80-247-2196-5
ZYMAN,S., BROTT,A.:Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali, Management Press 2006 1.vyd. ISBN 80-7261-107-0
Seznam doporučené literatury
BURTON, G., JIRÁK, J.: Úvod do studia médií. Brno: Barrister & Principal, 2001, 2005
McQUAIL,D.:Úvod do teorie masové komunikace, Portál 1999 3.vyd. ISBN 80-7178-714-0
MIČIENKA, M., JIRÁK, J. a kol: Základy mediální výchovy. Praha: Portál 2007
MIČIENKA, M., JIRÁK, J. a kol: Rozumět médiím. Základy mediální výchovy pro učitele. Praha: Partners Czech 2006
OGILVY,D.: O reklamě, Management Press 1998 2.vyd. ISBN 80-85943-83-2
PELSMACKER, P. D.; GEUENS, M., BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1
SVĚTLÍK, J.: Marketing a reklama, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2003 1.vyd. ISBN 80-7318-140-1
TOSCANI,O.: Reklama je navoněná zdechlina, Slováry ISBN 80-85871-82-3
VYSEKALOVÁ,J., KOMÁRKOVÁ, R.: Psychologie reklamy. Grada Publishing, 2007 3.vyd. ISBN 80-247-2196-5
ZYMAN,S., BROTT,A.:Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali, Management Press 2006 1.vyd. ISBN 80-7261-107-0
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího práce a oponenta. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky dr. Kotyzové:
1. Doplňte zjištěnými poznatky z rozhovorů s dětmi.
Studentka odpověděla na položenou otázky.
2. Jak a kde bude projekt Vnímání reklamních sdělení zaváděn? Jak bude tato aktivita komunikována a prakticky organizována?
Studentka odpověděla na položenou otázky.
Otázky prof. Horňáka:
1. Na základe čoho sa autorka domnieva, že v 20.r. minulého storočia bol hlavným reklamným prostriedkom v Československu práve plagát? Studentka odpověděla na položenou otázky.
2. Aký časový rozsah by mali predmety z oblasti reklamy v rámci celkového projektu mediálnej výchovy?
Studentka plně odpověděla na položenou otázky.
3. Aké prvky v reklame považuje autorka pre detského recipienta za najnebezpečnejšie?
Studentka plně odpověděla na položenou otázky.