Diplomová práce je sondou do procesu praktické výuky audiovizuálních oborů a vymezuje základní pravidla pro školní audiovizuální dílo.
Projektová část zobecňuje poznatky při teoretické průpravě, produkční supervizi a pedagogickém vedení absolventských projektů a navrhuje prakticko-metodologický materiál schvalování a výroby školního audiovizuálního díla, využitelný pro studenty a pedagogy, kteří se problematikou audiovize zabývají.
Anotace v angličtině
This diploma thesis analyzes the logistic of practical activities in institutions providing audiovisual art and application education. Results delineate the general fundamental principles and rules as well as practical production steps in the design, realization and evaluation of a student audiovisual project.
Thesis part that deals with project management design syntesizes findings and extensive pedagogical experience with practical aspects of theoretical preparation and teaching, production supervision and term project pedagogical guidance for students. Presented results suggest the efficient practical methodology for approval and final production of student audiovisual project, which is of great value for both students and teachers in the audiovisual art and application field.
Klíčová slova
školní audiovizuální dílo, absolventský projekt, multimediální projekt, dramaturg, producent, vedoucí výroby, námět, literární scénář, technický scénář, výrobně-natáčecí plán, rozpočet, čerpání financí, průzkum realizace, výroba, hodnocení, dokumentace audiovizuálního díla, digitální master, titulková listina, licenční smlouva, archivace, autorská práva
Klíčová slova v angličtině
school audiovisual project, final film project, multimedia project, story reader, producer, production manager, theme, draft script, shooting script, production plan, budget, cash flow, realization research, film production, classification, audiovisual project documentation, digital master, film credits, licence agreement, archivation, copyright
Rozsah průvodní práce
124 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je sondou do procesu praktické výuky audiovizuálních oborů a vymezuje základní pravidla pro školní audiovizuální dílo.
Projektová část zobecňuje poznatky při teoretické průpravě, produkční supervizi a pedagogickém vedení absolventských projektů a navrhuje prakticko-metodologický materiál schvalování a výroby školního audiovizuálního díla, využitelný pro studenty a pedagogy, kteří se problematikou audiovize zabývají.
Anotace v angličtině
This diploma thesis analyzes the logistic of practical activities in institutions providing audiovisual art and application education. Results delineate the general fundamental principles and rules as well as practical production steps in the design, realization and evaluation of a student audiovisual project.
Thesis part that deals with project management design syntesizes findings and extensive pedagogical experience with practical aspects of theoretical preparation and teaching, production supervision and term project pedagogical guidance for students. Presented results suggest the efficient practical methodology for approval and final production of student audiovisual project, which is of great value for both students and teachers in the audiovisual art and application field.
Klíčová slova
školní audiovizuální dílo, absolventský projekt, multimediální projekt, dramaturg, producent, vedoucí výroby, námět, literární scénář, technický scénář, výrobně-natáčecí plán, rozpočet, čerpání financí, průzkum realizace, výroba, hodnocení, dokumentace audiovizuálního díla, digitální master, titulková listina, licenční smlouva, archivace, autorská práva
Klíčová slova v angličtině
school audiovisual project, final film project, multimedia project, story reader, producer, production manager, theme, draft script, shooting script, production plan, budget, cash flow, realization research, film production, classification, audiovisual project documentation, digital master, film credits, licence agreement, archivation, copyright
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury a vymezte teoretická východiska pro zadanou diplomovou práci.
2. Charakterizujte cíle práce a formulujte hypotézy.
3. Stanovte metodologické postupy a v praktické části proveďte analýzu a průzkum (či jiné vhodnější řešení získání daných dat) dle stanovených kritérií.
4. Z provedené analýzy a průzkumu vyvoďte závěry a doporučení pro projektovou část práce.
5. Navrhněte projekt prakticko-metodologického materiálu schvalování a výroby školního audiovizuálního díla, využitelný pro studenty a pedagogy multimediálních oborů.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury a vymezte teoretická východiska pro zadanou diplomovou práci.
2. Charakterizujte cíle práce a formulujte hypotézy.
3. Stanovte metodologické postupy a v praktické části proveďte analýzu a průzkum (či jiné vhodnější řešení získání daných dat) dle stanovených kritérií.
4. Z provedené analýzy a průzkumu vyvoďte závěry a doporučení pro projektovou část práce.
5. Navrhněte projekt prakticko-metodologického materiálu schvalování a výroby školního audiovizuálního díla, využitelný pro studenty a pedagogy multimediálních oborů.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingové komunikace. Vyd. 1. Zlín : VeRBuM, 2010. 320 s. ISBN 978-80-904273-3-4.
JANÍKOVÁ, Jana. Audiovizuální podoby reklamy. Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. 79 s. ISBN 80-7318-509-1.
KOTLER, Philip. Marketing management. 10. rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, s.r.o., 2003. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
KŘÍŽEK, Zdeněk; CRHA, Ivan. Jak psát reklamní text. 3. rozšířené vyd. Praha : Grada Publishing, 2008. 224 s. ISBN 978-80-247-2452-2.
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Vyd. 4. Praha : Portál, 2009. 640 s. ISBN 978-80-7367-574-5.
SCHELLMANN, Bernhard, et al. Média - základní pojmy - návrhy - výroba. Vyd. 1. Praha : Europa-Sobotáles, 2004. 484 s. ISBN 80-86706-06-0.
VYSEKALOVÁ, Jitka, et al. Psychologie reklamy. 3. rozšířené vyd. Praha : Grada Publishing, 2009. 296 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingové komunikace. Vyd. 1. Zlín : VeRBuM, 2010. 320 s. ISBN 978-80-904273-3-4.
JANÍKOVÁ, Jana. Audiovizuální podoby reklamy. Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. 79 s. ISBN 80-7318-509-1.
KOTLER, Philip. Marketing management. 10. rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, s.r.o., 2003. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
KŘÍŽEK, Zdeněk; CRHA, Ivan. Jak psát reklamní text. 3. rozšířené vyd. Praha : Grada Publishing, 2008. 224 s. ISBN 978-80-247-2452-2.
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Vyd. 4. Praha : Portál, 2009. 640 s. ISBN 978-80-7367-574-5.
SCHELLMANN, Bernhard, et al. Média - základní pojmy - návrhy - výroba. Vyd. 1. Praha : Europa-Sobotáles, 2004. 484 s. ISBN 80-86706-06-0.
VYSEKALOVÁ, Jitka, et al. Psychologie reklamy. 3. rozšířené vyd. Praha : Grada Publishing, 2009. 296 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
plány, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího práce a oponenta. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Oponent - doc. Štarchon:
1. Konfrontujte navrhovaný postup schvaľovania a výroby školského audiovizuálneho diela na Filmovej škole Zlín s postupom na iných školách podobného zamerania v ČR, príp. v zahraničí.
Student plně odpověděl na položenou otázku.