Cílem této práce je zpracování teoretických východisek k problematice textu na webových stránkách a to zejména se zaměřením na hlediska použitelnosti a vyhledatelnosti. Z jakých pohledů lze text analyzovat a rovněž naznačit, které metody lze pro jejich prověřování použít. Při psaní práce jsem vycházel především z vlastních znalostí a zkušeností, které jsem nabyl dlouholetým samostudiem, při práci ve společnosti AKON Česká republika, s.r.o., která se problematikou webových stránek dlouhodobě zabývá. V této společnosti je právě analýza webových stránek z nejrůznějších pohledů jednou z nejdůležitějších služeb a do dnešního dne si ji pro potřeby rozvoje své firemní prezentace objednaly stovky individuálních i firemních klientů. Protože některé analytické postupy a metody jsou lépe srozumitelné z příkladů než z textového popisu, použil jsem k tomuto účelu ve své práci některé obecně známé weby, které jsem na základě stanovených pravidel v projektové části analyzoval.
Anotace v angličtině
The target of this work is the theoretical data processing concerning the text problems on the web sites and especially focusing on the search and usability aspects. The views at the text analyzing and also indicate, which methods are possible to use for their checking. While writing this work I resulted in particular from my own skills and experience, which I gained by longtime study while working at the company AKON Czech Republic, s.r.o./ltd., which has been dealing with the web site problems in the long term. The web site analysis from a different points of view is one of the most important services of this company and till today hundreds of individual and company clients have ordered it for their company presentation development needs. As some of the analysis ways and methods are better understandable from the examples than from the text description, I used some generally known webs for this purpose in my work. I analysed these webs based on defined rules in the project part.
Web sites, text, usability, availability, search optimalization
Rozsah průvodní práce
49 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je zpracování teoretických východisek k problematice textu na webových stránkách a to zejména se zaměřením na hlediska použitelnosti a vyhledatelnosti. Z jakých pohledů lze text analyzovat a rovněž naznačit, které metody lze pro jejich prověřování použít. Při psaní práce jsem vycházel především z vlastních znalostí a zkušeností, které jsem nabyl dlouholetým samostudiem, při práci ve společnosti AKON Česká republika, s.r.o., která se problematikou webových stránek dlouhodobě zabývá. V této společnosti je právě analýza webových stránek z nejrůznějších pohledů jednou z nejdůležitějších služeb a do dnešního dne si ji pro potřeby rozvoje své firemní prezentace objednaly stovky individuálních i firemních klientů. Protože některé analytické postupy a metody jsou lépe srozumitelné z příkladů než z textového popisu, použil jsem k tomuto účelu ve své práci některé obecně známé weby, které jsem na základě stanovených pravidel v projektové části analyzoval.
Anotace v angličtině
The target of this work is the theoretical data processing concerning the text problems on the web sites and especially focusing on the search and usability aspects. The views at the text analyzing and also indicate, which methods are possible to use for their checking. While writing this work I resulted in particular from my own skills and experience, which I gained by longtime study while working at the company AKON Czech Republic, s.r.o./ltd., which has been dealing with the web site problems in the long term. The web site analysis from a different points of view is one of the most important services of this company and till today hundreds of individual and company clients have ordered it for their company presentation development needs. As some of the analysis ways and methods are better understandable from the examples than from the text description, I used some generally known webs for this purpose in my work. I analysed these webs based on defined rules in the project part.
Web sites, text, usability, availability, search optimalization
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k problematice textu na webových stránkách se zaměřením na hlediska vyhledatelnosti a použitelnosti.
2. Stanovte cíl, metody a hypotézy práce.
3. Analyzujte texty na webových stránkách dle předem stanovených kritérií.
4. Zhodnoťte výhody a nevýhody použití toho kterého textu ve vztahu k povaze a marketingovým záměrům webové stránky.
5. Navrhněte využití poznatků v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k problematice textu na webových stránkách se zaměřením na hlediska vyhledatelnosti a použitelnosti.
2. Stanovte cíl, metody a hypotézy práce.
3. Analyzujte texty na webových stránkách dle předem stanovených kritérií.
4. Zhodnoťte výhody a nevýhody použití toho kterého textu ve vztahu k povaze a marketingovým záměrům webové stránky.
5. Navrhněte využití poznatků v praxi.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007.ISBN 978-80-247-1545-2.
KŘÍŽEK, Zdeněk, CRHA, Ivan. Jak psát reklamní text. 3. vydání, Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN: 978-80-247-2452-2.
KUBÍČEK, Michal. Velký průvodce SEO. Brno: Computer Press, a.s., 2010. ISBN:978-80-251-2195-5.
OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. [překl.] Hana Škapová. 4. vydání. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-154-6.
ROSENFELD, L., MORVILLE, P. Information architecture for the World Wide Web, O'Reilly & Associates, Inc. Sebastopol, CA, USA 1998. ISBN:1-56592-282-4.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007.ISBN 978-80-247-1545-2.
KŘÍŽEK, Zdeněk, CRHA, Ivan. Jak psát reklamní text. 3. vydání, Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN: 978-80-247-2452-2.
KUBÍČEK, Michal. Velký průvodce SEO. Brno: Computer Press, a.s., 2010. ISBN:978-80-251-2195-5.
OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. [překl.] Hana Škapová. 4. vydání. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-154-6.
ROSENFELD, L., MORVILLE, P. Information architecture for the World Wide Web, O'Reilly & Associates, Inc. Sebastopol, CA, USA 1998. ISBN:1-56592-282-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího práce a oponenta. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Oponent Mgr. Šula:
1. Z jakých zdrojů jste stanovil 9 pravidel pro analýzu?
Student ne zcela odpověděl na položenou otázku.
2. Dle jakého klíče jste vybíral webové prezentace pro Vaši analýzu?
Student ne zcela odpověděl na položenou otázku.
3. Existuje oficiální metodika hodnocení webových stránek? Pokud ano, uveďte a porovnejte s Vaší metodou, kterou jste použil v práci.
Student odpověděl na položenou otázku.
Celkově komise konstatovala, že zásadním problémem je rozsah práce, který je nedostatečný. Mezi další primární problémy práce patří nedostatečná teoretická východiska, metodologie práce, nedostatečná práce s hypotézami, což jsou hlavní věci v kvalifikační práci. Jako další problémy lze uvést porušení logiky textu např. strana 42 a 43. Z těchto důvodů se komise rozhodla práci hodnotit stupněm F-Nedostatečně.