Fenomén sociálních sítí není třeba příliš představovat. Jen samotná sociální síť Facebook sdružuje přes 580 milionů uživatelů z celého světa. A nejsou to jen tak ledajací návštěvníci co by jen nakoukli a opět se odpojili. Desítky milionů uživatelů tráví na sociálních sítích denně dlouhé hodiny. Samozřejmě tak obrovský oceán potenciálních zákazníků, který sociální sítě představují, nemohl zůstat nepovšimnut komerčními společnostmi. A ruku v ruce se soustavným narůstáním těchto sítí, roste i podíl reklamy a komerce, která skrze tyto sítě proniká k uživatelům. Všechny velké firmy a nadnárodní korporace jsou již na sociálních sítích dávno etablovány. Cílem této práce je prověřit možnosti a potenciál sociálních sítí z hlediska malých a středních firem, se speciálním zaměřením na stavební firmy. Aby bylo možné dosáhnout stanoveného cíle, bylo zapotřebí provést zevrubné studium a analýzu hlavních sociálních sítí. V dalším bodě bylo zapotřebí určit jak moc je každá ze zkoumaných sítí vhodná pro reklamu a propagaci se zvláštním zřetelem na malé a střední firmy. V poslední fázi bylo prostřednictvím dotazníkového šetření zkoumáno jak je propagace a reklama malých a středních firem vnímána samotnými uživateli sociálních sítí. Dotazníkové šetření bylo rozděleno do dvou částí, v první jsou poptávání uživatelé internetu obecně, ve druhém jsou cíleně osloveni uživatelé sítě Facebook. Struktura práce je rozdělena do následujících celků: V teoretické části se práce nejprve podrobně zabývá přesným vytyčením cílů a stanovením patřičné metodologie ,která k cíli povede. Další fáze práce rozebírá situaci malých a středních stavebních firem v ČR a jejich působení na internetu. Následující část poté podrobně rozebírá jednotlivé sociální sítě v ČR i zahraničí a zkoumá jejich potenciál pro malé a střední firmy. V druhé praktické části je představena stavební firma Navláčil s.r.o., je popsán její profil na sociální síti Facebook. Následuje dotazníkové šetření, které je poté vyhodnoceno. Na jeho základě jsou poté stanoveny nejprve obecná pravidla pro účinné působení malých a středních firem na sociálních sítích, která jsou poté přímo aplikována na konkrétní subjekt - stavební firmu Navláčil s.r.o. Výsledky této práce ukazují, že aktivní prezence malých a středních firem na sociálních má pro společnost jednoznačně pozitivní vliv. A spojí-li se tato ?pasivní? prezence s citlivou, dobře promyšlenou a správně směrovanou reklamou na sociálních sítích, je velká naděje na úspěch. Jednak v krátkém horizontu ve formě lepších hospodářských výsledků firmy, zejména však v pozvolném a dlouhodobém budování PR
a značky firmy.
Anotace v angličtině
There is not much need to introduce the social network phenomenon. Just one social network Facebook by itself unifies more than 580 millions registrated users from all over the world. And most of them are not just occasional visitors to log in, check the profile and log out. Tens of millions of users spend on their social networks hours and hours every day. No wonder that such tremendous pool of potencial clients was not overlooked by business and commerce industry. And hand by hand with the continuous growing of social networks, the amount of commerce and marketing within those networks rises up. All world?s biggest concerns and international corporations have long been estabilished on social networks. The aim of this work is to examine the possibilities and potential of social networks for small and middle sized companies, with the special focus on construction & building industry. In order to achieve specified goal, it was first of all needed to execute deep studies of available material together with an analysis of all main social networks. Next point was to appoint how much is each social network suitable for marketing and promotion of small and medium enterprises. In the final stage there was a survey taken. It tried to investigate how much the promotion and business of small and medium companies affects users of social networks. The survey was divided into two parts, first part was orientated on all internet users, whereas the second part was especially focused on the users of Facebook social network. All bachelor?s work was split up into specific parts. In theoretical part is the work focused on exact definition of the work aims and specifing of the proper metodology to reach those aims. Next part open problems of small and medium construction companies and their involvment in social networks. In further text is the work focused on each social network in Czech republic and abroad and their potencial for small and medium enterprises is examined. Second part of practical section is dedicated to middle sized construction company Navlacil s.r.o. after short introduction of the company, the company web presentation is described. And then the attention moves to a company profile of Navlacil s.r.o. on Facebook social network. In the last part of the practical section ? there are surveys which are carefully analysed afterwards and then applied on specific conditions of construction company Navlacil s.r.o.
Outcome of this work shows, that active presence of small and middle enterprises within social networks is definitely a positive thing. And the passive presence together with sensitive, carefully prepared and properly directed advertising and promotion, these together gives the company a good chance for a success. Either in a short period when better business outcomes may appear, or in the long time run of building the company name and increasing its value.
Klíčová slova
Sociální síť, Facebook, Stavebnictví, Stavební firma, Lidé.cz, Twitter
Klíčová slova v angličtině
Social network, Facebook, Construction business, Company profile, Building company, Lide.cz, Twitter
Rozsah průvodní práce
71 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Fenomén sociálních sítí není třeba příliš představovat. Jen samotná sociální síť Facebook sdružuje přes 580 milionů uživatelů z celého světa. A nejsou to jen tak ledajací návštěvníci co by jen nakoukli a opět se odpojili. Desítky milionů uživatelů tráví na sociálních sítích denně dlouhé hodiny. Samozřejmě tak obrovský oceán potenciálních zákazníků, který sociální sítě představují, nemohl zůstat nepovšimnut komerčními společnostmi. A ruku v ruce se soustavným narůstáním těchto sítí, roste i podíl reklamy a komerce, která skrze tyto sítě proniká k uživatelům. Všechny velké firmy a nadnárodní korporace jsou již na sociálních sítích dávno etablovány. Cílem této práce je prověřit možnosti a potenciál sociálních sítí z hlediska malých a středních firem, se speciálním zaměřením na stavební firmy. Aby bylo možné dosáhnout stanoveného cíle, bylo zapotřebí provést zevrubné studium a analýzu hlavních sociálních sítí. V dalším bodě bylo zapotřebí určit jak moc je každá ze zkoumaných sítí vhodná pro reklamu a propagaci se zvláštním zřetelem na malé a střední firmy. V poslední fázi bylo prostřednictvím dotazníkového šetření zkoumáno jak je propagace a reklama malých a středních firem vnímána samotnými uživateli sociálních sítí. Dotazníkové šetření bylo rozděleno do dvou částí, v první jsou poptávání uživatelé internetu obecně, ve druhém jsou cíleně osloveni uživatelé sítě Facebook. Struktura práce je rozdělena do následujících celků: V teoretické části se práce nejprve podrobně zabývá přesným vytyčením cílů a stanovením patřičné metodologie ,která k cíli povede. Další fáze práce rozebírá situaci malých a středních stavebních firem v ČR a jejich působení na internetu. Následující část poté podrobně rozebírá jednotlivé sociální sítě v ČR i zahraničí a zkoumá jejich potenciál pro malé a střední firmy. V druhé praktické části je představena stavební firma Navláčil s.r.o., je popsán její profil na sociální síti Facebook. Následuje dotazníkové šetření, které je poté vyhodnoceno. Na jeho základě jsou poté stanoveny nejprve obecná pravidla pro účinné působení malých a středních firem na sociálních sítích, která jsou poté přímo aplikována na konkrétní subjekt - stavební firmu Navláčil s.r.o. Výsledky této práce ukazují, že aktivní prezence malých a středních firem na sociálních má pro společnost jednoznačně pozitivní vliv. A spojí-li se tato ?pasivní? prezence s citlivou, dobře promyšlenou a správně směrovanou reklamou na sociálních sítích, je velká naděje na úspěch. Jednak v krátkém horizontu ve formě lepších hospodářských výsledků firmy, zejména však v pozvolném a dlouhodobém budování PR
a značky firmy.
Anotace v angličtině
There is not much need to introduce the social network phenomenon. Just one social network Facebook by itself unifies more than 580 millions registrated users from all over the world. And most of them are not just occasional visitors to log in, check the profile and log out. Tens of millions of users spend on their social networks hours and hours every day. No wonder that such tremendous pool of potencial clients was not overlooked by business and commerce industry. And hand by hand with the continuous growing of social networks, the amount of commerce and marketing within those networks rises up. All world?s biggest concerns and international corporations have long been estabilished on social networks. The aim of this work is to examine the possibilities and potential of social networks for small and middle sized companies, with the special focus on construction & building industry. In order to achieve specified goal, it was first of all needed to execute deep studies of available material together with an analysis of all main social networks. Next point was to appoint how much is each social network suitable for marketing and promotion of small and medium enterprises. In the final stage there was a survey taken. It tried to investigate how much the promotion and business of small and medium companies affects users of social networks. The survey was divided into two parts, first part was orientated on all internet users, whereas the second part was especially focused on the users of Facebook social network. All bachelor?s work was split up into specific parts. In theoretical part is the work focused on exact definition of the work aims and specifing of the proper metodology to reach those aims. Next part open problems of small and medium construction companies and their involvment in social networks. In further text is the work focused on each social network in Czech republic and abroad and their potencial for small and medium enterprises is examined. Second part of practical section is dedicated to middle sized construction company Navlacil s.r.o. after short introduction of the company, the company web presentation is described. And then the attention moves to a company profile of Navlacil s.r.o. on Facebook social network. In the last part of the practical section ? there are surveys which are carefully analysed afterwards and then applied on specific conditions of construction company Navlacil s.r.o.
Outcome of this work shows, that active presence of small and middle enterprises within social networks is definitely a positive thing. And the passive presence together with sensitive, carefully prepared and properly directed advertising and promotion, these together gives the company a good chance for a success. Either in a short period when better business outcomes may appear, or in the long time run of building the company name and increasing its value.
Klíčová slova
Sociální síť, Facebook, Stavebnictví, Stavební firma, Lidé.cz, Twitter
Klíčová slova v angličtině
Social network, Facebook, Construction business, Company profile, Building company, Lide.cz, Twitter
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte odbornou literaturu, na jejímž základě zpracujte přehled dosavadní problematiky v oblasti marketingu na sociálních sítích.
2. Charakterizujte cíl bakalářské práce a stanovte pracovní hypotézy ve vztahu k zadanému tématu.
3. Představte stručně Navláčil stavební firmu, s.r.o., přibližte její aktivity, proveďte analýzu současné formu komunikace.
4. Proveďte syntézu získaných poznatků, na jejichž základě zpracujte praktickou část své bakalářské práce.
5. Navrhněte řešení, která by mohla zefektivnit účinnost marketingové komunikace a propagace firmy Navláčil na sociálních sítích.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte odbornou literaturu, na jejímž základě zpracujte přehled dosavadní problematiky v oblasti marketingu na sociálních sítích.
2. Charakterizujte cíl bakalářské práce a stanovte pracovní hypotézy ve vztahu k zadanému tématu.
3. Představte stručně Navláčil stavební firmu, s.r.o., přibližte její aktivity, proveďte analýzu současné formu komunikace.
4. Proveďte syntézu získaných poznatků, na jejichž základě zpracujte praktickou část své bakalářské práce.
5. Navrhněte řešení, která by mohla zefektivnit účinnost marketingové komunikace a propagace firmy Navláčil na sociálních sítích.
Seznam doporučené literatury
SHIH, Clara Chung-wai. Vydělávejte na Facebooku : jak využít sociální sítě k oslovení nových zákazníků, vytvoření lepších produktů a zvýšení prodejů. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2010. 246 s. ISBN 978-80-251-2833-6.
KUBA, Martin. Elektronický marketing. Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2002. 118 s. ISBN 80-7318-114-2.
SEDLÁČEK, Jiří. E-komerce, internetový a mobil marketing od A do Z. 1. vyd. Praha : BEN - technická literatura, 2006. 351 s. ISBN 80-7300-195-0.
HLAVENKA, Jiří. Internetový marketing. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2001. 156 s. ISBN 8072264982.
BLACK, S.: Nejúčinnější propagace Public Relations, 1.vyd., Grada Publishing 1994,ISBN 80-7169-106-2
FREY, Petr. Marketingová komunikace : Nové trendy a jejich využití. 2005. vyd. Praha : Management Press, 2005. 111 s. ISBN 80-7261-129-1.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing : prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2010. 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
BLAŽKOVÁ, Martina. Jak využít internet v marketingu : krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti. 1. vyd. Praha : Grada, 2005. 156 s. ISBN 8024710951.
HOLZNER, Steven. Facebook marketing : leverage social media to grow your business. Indianapolis, Ind. : Que, 2009. 273 s. ISBN 978-0-7897-3802-8.
KOTLER P., ARMSTRONG, G.: Marketing, 1.vyd., Grada Publishing 2004, ISBN 80-85943-20-4
PELSMACKEMR, P. D.; GEUENS, M. ; BERGH, J. V. Marketingovákomunikace: Grada Publishing a. s., 2003. 600s. ISBN 80-247-02
Seznam doporučené literatury
SHIH, Clara Chung-wai. Vydělávejte na Facebooku : jak využít sociální sítě k oslovení nových zákazníků, vytvoření lepších produktů a zvýšení prodejů. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2010. 246 s. ISBN 978-80-251-2833-6.
KUBA, Martin. Elektronický marketing. Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2002. 118 s. ISBN 80-7318-114-2.
SEDLÁČEK, Jiří. E-komerce, internetový a mobil marketing od A do Z. 1. vyd. Praha : BEN - technická literatura, 2006. 351 s. ISBN 80-7300-195-0.
HLAVENKA, Jiří. Internetový marketing. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2001. 156 s. ISBN 8072264982.
BLACK, S.: Nejúčinnější propagace Public Relations, 1.vyd., Grada Publishing 1994,ISBN 80-7169-106-2
FREY, Petr. Marketingová komunikace : Nové trendy a jejich využití. 2005. vyd. Praha : Management Press, 2005. 111 s. ISBN 80-7261-129-1.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing : prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2010. 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
BLAŽKOVÁ, Martina. Jak využít internet v marketingu : krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti. 1. vyd. Praha : Grada, 2005. 156 s. ISBN 8024710951.
HOLZNER, Steven. Facebook marketing : leverage social media to grow your business. Indianapolis, Ind. : Que, 2009. 273 s. ISBN 978-0-7897-3802-8.
KOTLER P., ARMSTRONG, G.: Marketing, 1.vyd., Grada Publishing 2004, ISBN 80-85943-20-4
PELSMACKEMR, P. D.; GEUENS, M. ; BERGH, J. V. Marketingovákomunikace: Grada Publishing a. s., 2003. 600s. ISBN 80-247-02
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil svoji bakalářskou práci a byly položeny tyto otázky:
Oponent Mgr. Krutil:
1. Proč byly dva použité dotazníky předloženy dvěma různým skupinám respondentů?
Student uvedl rozdíly v distribuci obou dotazníků. Krátce i uvedl výsledky a rozdíly v jednotlivých šetřeních.
2. V grafu na str. 24 uvádí diplomand graf, na kterém je u Facebooku uvedeno 400 mil. uživatelů, o stranu dále se objevuje údaj 574 125 820 uživatelů téže sítě. Proč jsou uváděny takto protichůdné údaje?
Student vysvětlil nepřesnost a odkázal se na dva různé zdroje, z kterých čerpal.
3. Na str. 64 autor doporučuje, aby firma Navláčil s. r. o. "přímo či nepřímo namotivovala zaměstnance, aby firemní profil (na Facebooku) pravidelně navštěvovali". Kolik ze stávajících 50 zaměstnanců ví o jeho existenci? Kolik z nich pravidelně používá internet? A kolik z nich má vlastní účet na Facebooku? Jak si tuto motivaci ze strany firmy autor představuje? Co si máme představit pod pojmem "řešit firemní věci", který se v souvislostmi s těmito pravidelnými návštěvami facebookového profilu firmy zaměstnanci autor zmiňuje?
20 zaměstnanců je na profilu firmy Navláčil.Student předložil jako důkaz interní noviny, kde motivuje zaměstnance k návštěvě firemního profilu na sociální síti Facebook.
Doc. Štarchoň se dotázal, co si studenti myslí o rozvoji Google+?
Student dokázal správně reagovat.