Bakalářská práce se zabývá příčinami mravního úpadku ve společnosti a příčinnými souvislosti, které k němu přispívají. Zjišťuje, zda některé mravní normy postihl úpadek, zda může škola rozvíjet mravní normy prostřednictvím vyučovacích předmětů, kterých předmětů a jakými metodami? Zkoumá, jakým způsobem se mravní úpadek společnosti promítá do výchovy dětí a mládeže a jakým způsobem jsou dnes instituce jako rodina, škola a neformální organizace, schopny ovlivnit mravní vývoj, hodnoty a postoje dětí a mládeže v prevenci mravního úpadku.
Anotace v angličtině
The bachelor?s work deals with the causes of moral decay in society and causal relationships contributing to it. It examines whether any moral norms have decayed, whether school can develop moral norms by means of subjects, which subjects and by what methods? It explores how moral decay is reflected upon the education of children and youth and how today?s institutions such as family, school and informal organizations and institutions are able to affect the moral development, values and attitudes of children and youth in the prevention of moral regression.
Klíčová slova
Etika, Morálka, Mravní normy, Právní normy, Škola, Výchova, Sociální pedagogika, Sociální patologie, Socializace, Rodina, Sociální kompetence, Prostředí, Masmédia
Klíčová slova v angličtině
Ethics, Morals, Moral norms, Legal norms, School, Education, Social Pedagogy, Social Pathology, Socialization, Family, Social competence, Environment, Mass Media
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá příčinami mravního úpadku ve společnosti a příčinnými souvislosti, které k němu přispívají. Zjišťuje, zda některé mravní normy postihl úpadek, zda může škola rozvíjet mravní normy prostřednictvím vyučovacích předmětů, kterých předmětů a jakými metodami? Zkoumá, jakým způsobem se mravní úpadek společnosti promítá do výchovy dětí a mládeže a jakým způsobem jsou dnes instituce jako rodina, škola a neformální organizace, schopny ovlivnit mravní vývoj, hodnoty a postoje dětí a mládeže v prevenci mravního úpadku.
Anotace v angličtině
The bachelor?s work deals with the causes of moral decay in society and causal relationships contributing to it. It examines whether any moral norms have decayed, whether school can develop moral norms by means of subjects, which subjects and by what methods? It explores how moral decay is reflected upon the education of children and youth and how today?s institutions such as family, school and informal organizations and institutions are able to affect the moral development, values and attitudes of children and youth in the prevention of moral regression.
Klíčová slova
Etika, Morálka, Mravní normy, Právní normy, Škola, Výchova, Sociální pedagogika, Sociální patologie, Socializace, Rodina, Sociální kompetence, Prostředí, Masmédia
Klíčová slova v angličtině
Ethics, Morals, Moral norms, Legal norms, School, Education, Social Pedagogy, Social Pathology, Socialization, Family, Social competence, Environment, Mass Media
Zásady pro vypracování
Téma bakalářské práce bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ?Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách? (IMS 2009). Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucí bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucí bude práce zaměřena:
- na celospolečenské a individuální cíle výchovy;
- na etiku, morálku, jako základní nástroje regulování společenských vztahů;
- na vybrané morální problémy;
- na porušování spol. norem, korupce a jiné etické problémy
- na možnosti rodinné a školské výchovy v oblasti zlepšování etiky (celospolečenské, individuální);
Součástí práce bude sociálněpedagogiký průzkum zaměřený na ověření názoru u jednotlivých skupin dětí, mládeže a dospělých, na korupci, porušování společenských norem a pravidel.
Zásady pro vypracování
Téma bakalářské práce bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ?Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách? (IMS 2009). Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucí bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucí bude práce zaměřena:
- na celospolečenské a individuální cíle výchovy;
- na etiku, morálku, jako základní nástroje regulování společenských vztahů;
- na vybrané morální problémy;
- na porušování spol. norem, korupce a jiné etické problémy
- na možnosti rodinné a školské výchovy v oblasti zlepšování etiky (celospolečenské, individuální);
Součástí práce bude sociálněpedagogiký průzkum zaměřený na ověření názoru u jednotlivých skupin dětí, mládeže a dospělých, na korupci, porušování společenských norem a pravidel.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Z. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Public Promotion. 2008. 251 s. ISBN 978-80-969944-0-3
STŘELEC, S. MARÁDOVÁ, E. MARHOUNOVÁ, J. Kapitoly z rodinné výchovy. Praha: Fortuna, 1993. ISBN 80-85298-84-8
KRAUS, B. Sociální aspekty výchovy. Hradec Král.: Gaudeamus, 1999. 165 s. ISBN 80-7041-135-X.
VIŠŇOVSKÝ, L. Teória výchovy: Banská Bystrica UMB 2002, ISBN 80-8055-718-7
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. 216 s. ISBN 978-80-7367-383-3
KVAPILOVÁ, S. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc: UP, 1996.
MATOUŠEK, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: SLON, 1997.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Z. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Public Promotion. 2008. 251 s. ISBN 978-80-969944-0-3
STŘELEC, S. MARÁDOVÁ, E. MARHOUNOVÁ, J. Kapitoly z rodinné výchovy. Praha: Fortuna, 1993. ISBN 80-85298-84-8
KRAUS, B. Sociální aspekty výchovy. Hradec Král.: Gaudeamus, 1999. 165 s. ISBN 80-7041-135-X.
VIŠŇOVSKÝ, L. Teória výchovy: Banská Bystrica UMB 2002, ISBN 80-8055-718-7
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. 216 s. ISBN 978-80-7367-383-3
KVAPILOVÁ, S. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc: UP, 1996.
MATOUŠEK, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: SLON, 1997.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta BP - viz posudky
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. Dr. Sýkora: Znáte "etické fórum"?
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem