Bakalářská práce se zabývá problematikou výchovy a výchovných problémů. Cílem je nejen jejich popis, ale i naznačení příčin a zdrojů. Je zaměřena na rodinu, rodinnou výchovu, výchovné problémy a patologické jevy. Popisuje výchovné styly, jejich důsledky a chyby ve výchově. V praktické části jsou uvedeny případové studie, které poukazují na zásadní vliv rodiny, rodinného prostředí a výchovy na osobnost jedince
Annotation in English
The thesis is considering the questions of education a educational problems. The target is not just the description but indication of reasons and pathological phenomenons.There are describing the educational styles and consequencies and educational defects as well. In practise part of the thesis are introduced case studies which show fundamental influence of the family and family enviroment and education for personality of an individual.
Bakalářská práce se zabývá problematikou výchovy a výchovných problémů. Cílem je nejen jejich popis, ale i naznačení příčin a zdrojů. Je zaměřena na rodinu, rodinnou výchovu, výchovné problémy a patologické jevy. Popisuje výchovné styly, jejich důsledky a chyby ve výchově. V praktické části jsou uvedeny případové studie, které poukazují na zásadní vliv rodiny, rodinného prostředí a výchovy na osobnost jedince
Annotation in English
The thesis is considering the questions of education a educational problems. The target is not just the description but indication of reasons and pathological phenomenons.There are describing the educational styles and consequencies and educational defects as well. In practise part of the thesis are introduced case studies which show fundamental influence of the family and family enviroment and education for personality of an individual.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na :
- význam rodiny v životě člověka a společnosti
- vliv rodinného prostředí na rozvoj osobnosti dítěte
- funkce a styly rodinné výchovy jako důsledek výchovných problémů a poruch chování dětí
- patologické jevy v rodině a jejich vliv na dítě
- výchovné působení rodiny ve spolupráci s institucemi / škola, lékař, sociální péče /
Práce se zabývá úlohou rodiny, rodinným prostředím, komunikací v rodinném prostředí a výchovným působením na dítě. Zejména se zaměřuje na patologické jevy, vyskytující se v rodině, na jejich negativní důsledky na dítě a na možnosti jejich řešení.
Research Plan
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na :
- význam rodiny v životě člověka a společnosti
- vliv rodinného prostředí na rozvoj osobnosti dítěte
- funkce a styly rodinné výchovy jako důsledek výchovných problémů a poruch chování dětí
- patologické jevy v rodině a jejich vliv na dítě
- výchovné působení rodiny ve spolupráci s institucemi / škola, lékař, sociální péče /
Práce se zabývá úlohou rodiny, rodinným prostředím, komunikací v rodinném prostředí a výchovným působením na dítě. Zejména se zaměřuje na patologické jevy, vyskytující se v rodině, na jejich negativní důsledky na dítě a na možnosti jejich řešení.
Recommended resources
Bakošová,Z.Sociálna pedagogika jako životná pomoc. Bratislava: FFUK, 2005.
Čáp,J., Mareš,J.Psychologie pro učitele.Vyd. 2. Praha: Portál, 2007.
Kraus,B. a kol. Člověk - prostředí - výchova. Brno: PAIDO, 2001.
Matějček,Z. Rodiče a děti. Praha: Avicenum, 1986
Matoušek,O. Rodina jako instituce a vztahová síť.Praha: SLON, 2003.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Recommended resources
Bakošová,Z.Sociálna pedagogika jako životná pomoc. Bratislava: FFUK, 2005.
Čáp,J., Mareš,J.Psychologie pro učitele.Vyd. 2. Praha: Portál, 2007.
Kraus,B. a kol. Člověk - prostředí - výchova. Brno: PAIDO, 2001.
Matějček,Z. Rodiče a děti. Praha: Avicenum, 1986
Matoušek,O. Rodina jako instituce a vztahová síť.Praha: SLON, 2003.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta BP - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Bakošová: Rozveďte výsledky své práce.
- odpověděla dobře