Práce je zaměřena na školní stravování a především na jeho nejdůležitější součást, spotřební koš. Zabývá se podrobnějším popisem jeho obsahu, smyslu a struktury.Také jeho výpočtem a využitím v praxi a podrobnějším popisem jeho jednotlivých komodit.Také je v ní věnována pozornost výživovým doporučením a krokům pro sestavení plnohodnotného jídelního lístku.
Anotace v angličtině
The work is focused on school canten food and catering, primarily on its most important element ? market basket. It deals with a more detailed identifikation of its content, purpose and structure. It also covers a topic on the costing and it use in practice as wel as a more detailed identifikation of its individual commodities. And last but not least the study is focused on nutritional recommendations and basic steps for creating a well rounded menu.
Klíčová slova
školní stravování, spotřební koš, výživová doporučení, jídelní lístek
Klíčová slova v angličtině
school canteen food and catering, market basket, nutritional recommendations, the menu
Rozsah průvodní práce
57s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na školní stravování a především na jeho nejdůležitější součást, spotřební koš. Zabývá se podrobnějším popisem jeho obsahu, smyslu a struktury.Také jeho výpočtem a využitím v praxi a podrobnějším popisem jeho jednotlivých komodit.Také je v ní věnována pozornost výživovým doporučením a krokům pro sestavení plnohodnotného jídelního lístku.
Anotace v angličtině
The work is focused on school canten food and catering, primarily on its most important element ? market basket. It deals with a more detailed identifikation of its content, purpose and structure. It also covers a topic on the costing and it use in practice as wel as a more detailed identifikation of its individual commodities. And last but not least the study is focused on nutritional recommendations and basic steps for creating a well rounded menu.
Klíčová slova
školní stravování, spotřební koš, výživová doporučení, jídelní lístek
Klíčová slova v angličtině
school canteen food and catering, market basket, nutritional recommendations, the menu
Zásady pro vypracování
I. Teoretická část
Spotřební koš potravin ve středoškolském stravování.
II. Praktická část
Vyhodnocení aktuálního stavu středoškolského stravování.
Zásady pro vypracování
I. Teoretická část
Spotřební koš potravin ve středoškolském stravování.
II. Praktická část
Vyhodnocení aktuálního stavu středoškolského stravování.
Seznam doporučené literatury
[1]
NOVÁK V., BUŇKA F.: Základy ekonomiky výživy, Univerzita Tomáše Bati ve
Zlíně, 2005, 119 s., ISBN 80-7318-262-9.
[2]BLATNÁ J., DOSTÁLOVÁ J., PERLÍN C., TLÁSKAL P.: Výživa na začátku
21.století, vydala Společnost pro výživu Nadace NutriVIT, Praha, 2005, 77.s.
[3]JENÍČEK G., HALAČKA K.: Základy výživy. Vysoká škola chemicko-technologická
v Praze, 1985, 174 s.
[4]] BUŇKA F., NOVÁK V., KADIDLOVÁ H., Ekonomika výživy a výživová politika I., Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006, 159 s.ISBN 80-7318-429.
Seznam doporučené literatury
[1]
NOVÁK V., BUŇKA F.: Základy ekonomiky výživy, Univerzita Tomáše Bati ve
Zlíně, 2005, 119 s., ISBN 80-7318-262-9.
[2]BLATNÁ J., DOSTÁLOVÁ J., PERLÍN C., TLÁSKAL P.: Výživa na začátku
21.století, vydala Společnost pro výživu Nadace NutriVIT, Praha, 2005, 77.s.
[3]JENÍČEK G., HALAČKA K.: Základy výživy. Vysoká škola chemicko-technologická
v Praze, 1985, 174 s.
[4]] BUŇKA F., NOVÁK V., KADIDLOVÁ H., Ekonomika výživy a výživová politika I., Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006, 159 s.ISBN 80-7318-429.
Přílohy volně vložené
1CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka potvrdila hodnocení vedoucího diplomové práce, prokázala, že danou problematiku ovládá v potřebném rozsahu a souvislostech. Na otázky vedoucího, oponenta a komise odpovídala věcně, správně, ale méně pohotově.
Dotazy komise:
Doc. Kačaniová: Byl by spotřební koš vhodný i pro základní školy? V čem by se lišil?
Doc. Chovancová: Čím si vysvětlujete, že mléčné výrobky tolik převýšily normu?
Ing. Velichová: Neměl by spotřební koš vykazovat měsíční plnění? Proč máte plnění spotřebního koše za září vyhodnocené za 3 dny a říjen za měsíc?
Ing. Mlček: Které krajové tradiční pokrmy byly ve škole využity?