Hlavním úkolem teto diplomové práce je připravit projekt marketingové strategii pro firmu Zetor Tractors. Projekt je pro přeorganizování marketingové politiky a rozpočtu pro nadcházející leta. Práce je rozdělená na tři části. První, teoretická část popisuje koncept marketingového procesu, marketingové strategií, cílový segment a umístění. Druhá, praktická část ukazuje současnou situaci Zetor Tractors na trhu. V neposlední řádě, projektová část představuje přeorganizovanou marketingovou strategií, tj. marketingový mix a analýzu výdajů a rizik celého projektu.
Anotace v angličtině
The main purpose of this master thesis is to prepare project of marketing strategy for Zetor Tractors. The project is for to restructure marketing policies and marketing budget for coming years. The thesis is divided into three parts. First, Theoretical part which describe the concept of marketing process, marketing strategy, target segment and positioning. Second, analysis part illustrate present market situation of Zetor Tractors. Last but not least, project part shows restructured marketing strategies such as marketing mix and it analyze cost and risk of the project.
Klíčová slova
Marketingová strategie, Marketingový mix, SWOT analýza, Porterova analýza pěti sil, BCG matice, Metoda kritické cesty, analýzy nákladů a rizik
Klíčová slova v angličtině
Marketing strategy, Marketing mix, SWOT analysis, Porter five forces, BCG matrix, Critical path method, Cost and risk analysis
Rozsah průvodní práce
99
Jazyk
AN
Anotace
Hlavním úkolem teto diplomové práce je připravit projekt marketingové strategii pro firmu Zetor Tractors. Projekt je pro přeorganizování marketingové politiky a rozpočtu pro nadcházející leta. Práce je rozdělená na tři části. První, teoretická část popisuje koncept marketingového procesu, marketingové strategií, cílový segment a umístění. Druhá, praktická část ukazuje současnou situaci Zetor Tractors na trhu. V neposlední řádě, projektová část představuje přeorganizovanou marketingovou strategií, tj. marketingový mix a analýzu výdajů a rizik celého projektu.
Anotace v angličtině
The main purpose of this master thesis is to prepare project of marketing strategy for Zetor Tractors. The project is for to restructure marketing policies and marketing budget for coming years. The thesis is divided into three parts. First, Theoretical part which describe the concept of marketing process, marketing strategy, target segment and positioning. Second, analysis part illustrate present market situation of Zetor Tractors. Last but not least, project part shows restructured marketing strategies such as marketing mix and it analyze cost and risk of the project.
Klíčová slova
Marketingová strategie, Marketingový mix, SWOT analýza, Porterova analýza pěti sil, BCG matice, Metoda kritické cesty, analýzy nákladů a rizik
Klíčová slova v angličtině
Marketing strategy, Marketing mix, SWOT analysis, Porter five forces, BCG matrix, Critical path method, Cost and risk analysis
Zásady pro vypracování
Introduction
I. Theoretical Background
Compile theoretical information of marketing strategies and marketing plan.
II. Practical Application
Prepare complete situation analysis of Zetor Tractors as well as world tractor markets.
Prepare complete project of marketing strategies such as product strategy, pricing strategy, positioning strategy etc.
Submit the project to risk and cost analysis.
Conclusion
Zásady pro vypracování
Introduction
I. Theoretical Background
Compile theoretical information of marketing strategies and marketing plan.
II. Practical Application
Prepare complete situation analysis of Zetor Tractors as well as world tractor markets.
Prepare complete project of marketing strategies such as product strategy, pricing strategy, positioning strategy etc.
Submit the project to risk and cost analysis.
Conclusion
Seznam doporučené literatury
[1] DOOLE, I.; LOWE, R. International Marketing Strategy: Analysis, Development and Implementation. 5th ed. London: Cengage Learning EMEA, 2008. 462 p. ISBN 978-1-84480-763-5.
[2] HOLLENSEN, S. Essential of Global Marketing. 1st ed. Essex: Pearson Education Limited, 2008. 494 p. ISBN 978-0-273-71784-3.
[3] KOLTER, P.; ARMSTRONG. G. Principle of Marketing. 11th ed. New Jersey: Pearson Education, Inc., 2006. 651 p. ISBN 0-13-146918-5.
[4] NARESH, K.M. Basic Marketing Research: A Decision-Making Approach. 3rd ed. New Jersey: Pearson Education, Inc., 2009. 671 p. ISBN 978-0-13-502414-0.
[5] SCOTT, D. M. The New Rules of Marketing and PR: How to Use News Release, blogs, Podcasting, Viral Marketing, and Online Media to Reach Buyers Directly. 1st ed. New Jersey: John Wiley and Sons, Inc., 2007. 287 p. ISBN 978-0-470-37928-8.
Seznam doporučené literatury
[1] DOOLE, I.; LOWE, R. International Marketing Strategy: Analysis, Development and Implementation. 5th ed. London: Cengage Learning EMEA, 2008. 462 p. ISBN 978-1-84480-763-5.
[2] HOLLENSEN, S. Essential of Global Marketing. 1st ed. Essex: Pearson Education Limited, 2008. 494 p. ISBN 978-0-273-71784-3.
[3] KOLTER, P.; ARMSTRONG. G. Principle of Marketing. 11th ed. New Jersey: Pearson Education, Inc., 2006. 651 p. ISBN 0-13-146918-5.
[4] NARESH, K.M. Basic Marketing Research: A Decision-Making Approach. 3rd ed. New Jersey: Pearson Education, Inc., 2009. 671 p. ISBN 978-0-13-502414-0.
[5] SCOTT, D. M. The New Rules of Marketing and PR: How to Use News Release, blogs, Podcasting, Viral Marketing, and Online Media to Reach Buyers Directly. 1st ed. New Jersey: John Wiley and Sons, Inc., 2007. 287 p. ISBN 978-0-470-37928-8.
Přílohy volně vložené
1 CD ROMs
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, plány, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Supervisor of Master's Thesis: Ing. Michal Pilík, Ph.D., 45 points
Questions:
1)Which of your project parts are realized in company Zetor? What will be the future of your project?
Reviewer of Master's Thesis: Ing. Pavel Taraba, 28 points
Questions:
1)Why did you choose Competitive analyses of Germany, France and UK in your Competitive Review?
doc. PhDr. Ing. Aleš Gregar, CSc.: questions
1) What risks are from your point of view most important? - question has been answered completely
doc. PhDr. Olga Březinová, CSc.: question
1) How can you differ between Russia, Ukraine and Bulgaria market? - question has been answered completely
2) What kind of competition is there in UK, Germany and France? - question has been answered completely
3) Is the project of new product development the part of marketing strategy or is it an individual part of your thesis? - question has been answered completely