Postavení značky, stejně jako osobnost značky, představuje klíčovou roli v budování preferencí pro značku. Společenské stimuly mají stejně velkou důležitost jako zvyšování zaměření značky a měly by posilovat komunikaci a významnost značky směrem k zákazníkovi. Růst značky je rovněž posilován nesčetnými představami, přesvědčeními a postoji zákazníka ke značce, stejně jako vnímáním.
Sušené plnotučné mléko Nespray je značka, která na trhu ve Srí Lance existuje již několik desetiletí a snaží se dosáhnout postavení lídra na trhu v kategorii sušených plnotučných mlék. Nová identita značky sušeného plnotučného mléka Nespray je budována nově, pomocí odpovídajícího umísťování značky, pomocí komunikace s využitím a podporou osobnosti značky a navozováním sociálních stimulů.
Anotace v angličtině
The brand position as well as the personality performs a pivotal role in establishing brand preference. The social stimulus is of great importance as the increasing localisation of the brand would enhance the brand communication and relevance to the consumer, in their myriad notions of beliefs, attitudes, as well as perceptions.
Nespray is a Full Cream Milk powder brand, which has existed in the Sri Lankan market for several decades, intending to become the market leader in the milk powder category. Through the appropriate brand positioning, communicative brand personality and an in-voking social stimulus a new brand identity is sought to be re-built for Nespray Full Cream Milk Powder.
Klíčová slova
pozice značky, osobitost značky, společenské impulzy, identita značky, Organizační sdružení značek
Postavení značky, stejně jako osobnost značky, představuje klíčovou roli v budování preferencí pro značku. Společenské stimuly mají stejně velkou důležitost jako zvyšování zaměření značky a měly by posilovat komunikaci a významnost značky směrem k zákazníkovi. Růst značky je rovněž posilován nesčetnými představami, přesvědčeními a postoji zákazníka ke značce, stejně jako vnímáním.
Sušené plnotučné mléko Nespray je značka, která na trhu ve Srí Lance existuje již několik desetiletí a snaží se dosáhnout postavení lídra na trhu v kategorii sušených plnotučných mlék. Nová identita značky sušeného plnotučného mléka Nespray je budována nově, pomocí odpovídajícího umísťování značky, pomocí komunikace s využitím a podporou osobnosti značky a navozováním sociálních stimulů.
Anotace v angličtině
The brand position as well as the personality performs a pivotal role in establishing brand preference. The social stimulus is of great importance as the increasing localisation of the brand would enhance the brand communication and relevance to the consumer, in their myriad notions of beliefs, attitudes, as well as perceptions.
Nespray is a Full Cream Milk powder brand, which has existed in the Sri Lankan market for several decades, intending to become the market leader in the milk powder category. Through the appropriate brand positioning, communicative brand personality and an in-voking social stimulus a new brand identity is sought to be re-built for Nespray Full Cream Milk Powder.
Klíčová slova
pozice značky, osobitost značky, společenské impulzy, identita značky, Organizační sdružení značek
Explore literature and other sources on the issue of brand rebuilding.
II. Practical Application
Analyse dairy sector in Sri Lanka and its current brands in the market.
Analyse consumer perception and attitudes about dairy brands.
Develop the project of brand rebuilding for full cream milk powder industry of Sri Lanka.
Elaborate on cost, risk and time analysis of the project.
Conclusion
Zásady pro vypracování
Introduction
I. Theoretical Background
Explore literature and other sources on the issue of brand rebuilding.
II. Practical Application
Analyse dairy sector in Sri Lanka and its current brands in the market.
Analyse consumer perception and attitudes about dairy brands.
Develop the project of brand rebuilding for full cream milk powder industry of Sri Lanka.
Elaborate on cost, risk and time analysis of the project.
Conclusion
Seznam doporučené literatury
[1] AAKER, D. Building Strong Brands. 1st ed. New York: Simon and Schuster Inc, 1996. 390 p. ISBN 0-02-900151.
[2] FISHER-BUTTINGER, C.; VALLASTER, C. Connective Branding. 1st ed. Chichester: Jhon Wiley and Sons Ltd, 2008. 380 p. ISBN 978-0-470-51240-1.
[3] IACOBUCCI, D.; CALDER, B. Kellogg on Integrated Marketing. 1st ed. Hoboken, N.J.: Jhon Wiley and Sons Inc, 2003. 338 p. ISBN 0-471-20476-5.
[4] VISSER, W. et al. The A to Z of Corporate Social Responsibility. 1st ed. Chichester: John Wiley and Sons Ltd, 2008. 535 p. ISBN 978-0-19-470-72395-1.
[5] WHEELER, A. Designing Brand Identity. 3rd ed. Hoboken, N.J.: Jhon Wiley and Sons Inc, 2009. 310 p. ISBN 978-0-470-40142-2.
Seznam doporučené literatury
[1] AAKER, D. Building Strong Brands. 1st ed. New York: Simon and Schuster Inc, 1996. 390 p. ISBN 0-02-900151.
[2] FISHER-BUTTINGER, C.; VALLASTER, C. Connective Branding. 1st ed. Chichester: Jhon Wiley and Sons Ltd, 2008. 380 p. ISBN 978-0-470-51240-1.
[3] IACOBUCCI, D.; CALDER, B. Kellogg on Integrated Marketing. 1st ed. Hoboken, N.J.: Jhon Wiley and Sons Inc, 2003. 338 p. ISBN 0-471-20476-5.
[4] VISSER, W. et al. The A to Z of Corporate Social Responsibility. 1st ed. Chichester: John Wiley and Sons Ltd, 2008. 535 p. ISBN 978-0-19-470-72395-1.
[5] WHEELER, A. Designing Brand Identity. 3rd ed. Hoboken, N.J.: Jhon Wiley and Sons Inc, 2009. 310 p. ISBN 978-0-470-40142-2.
Přílohy volně vložené
APPENDIX P I: FOCUS GROUP DISCUSSIONS.
APPENDIX P II: RETAIL PRICE COMPARISONS
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Supervisor of Master's Thesis: doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc., 58 points
Questions:
1)Why would the target customers for milk powder believe in the brand identity of Nespray milk?
Reviewer of Master's Thesis: Ing. Petr Krenar, 52 points
Questions:
1)What do you see as the main benfits of your thesis?
doc. PhDr. Ing. Aleš Gregar, CSc.: questions
What was the reason to re-build brand? - question has been answered completely
doc. PhDr. Olga Březinová, CSc.: question
1) Do you have an idea, what is the share of milk powder and fresh milk in consumers' consumption of milk in Sri Lanka? - question has been answered completely
2) Are there any other substitutes of milk? - question has been answered completely