Tématem mé bakalářské práce je analýza konkurenceschopnosti mBank v České republice. Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit současný konkurenční potenciál mBank na trhu. Po prozkoumání zjištění navrhuji vhodná opatření ke zlepšení konkurenceschopnosti analyzované banky. Pro dosažení zvoleného cíle práce použiji PEST analýzu s využitím metod MAP
a ETOP, Porterovu analýzu pěti konkurenčních sil, metodu benchmarkingu, GAP analýzu a SWOT analýzu v rozsahu marketingové situační analýzy.
Anotace v angličtině
The topic of my bachelor thesis is the competitiveness analysis of mBank in the Czech Re-public. The main goal of this thesis is to find out the current competitiveness potential of mBank on the market. After examining the findings, I propose the appropriate measures for improving the competitiveness of the analyzed bank. To reach the goal of my bachelor the-sis, I use PEST analysis with the application of MAP and ETOP methods, Porter's Five Forces analysis, benchmarking method, GAP analysis, and SWOT analysis within the scope of the marketing situation analysis.
bank, client, competitiveness, situational analysis, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
78 s. (15 826 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem mé bakalářské práce je analýza konkurenceschopnosti mBank v České republice. Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit současný konkurenční potenciál mBank na trhu. Po prozkoumání zjištění navrhuji vhodná opatření ke zlepšení konkurenceschopnosti analyzované banky. Pro dosažení zvoleného cíle práce použiji PEST analýzu s využitím metod MAP
a ETOP, Porterovu analýzu pěti konkurenčních sil, metodu benchmarkingu, GAP analýzu a SWOT analýzu v rozsahu marketingové situační analýzy.
Anotace v angličtině
The topic of my bachelor thesis is the competitiveness analysis of mBank in the Czech Re-public. The main goal of this thesis is to find out the current competitiveness potential of mBank on the market. After examining the findings, I propose the appropriate measures for improving the competitiveness of the analyzed bank. To reach the goal of my bachelor the-sis, I use PEST analysis with the application of MAP and ETOP methods, Porter's Five Forces analysis, benchmarking method, GAP analysis, and SWOT analysis within the scope of the marketing situation analysis.
bank, client, competitiveness, situational analysis, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů zaměřených na problematiku konkurenceschopnosti a zpracujte teoretická a metodická východiska pro zpracování analýzy.
II. Praktická část
Zhodnoťte současné konkurenční postavení mBank na trhu v České republice.
Na základě vypracované teoretické metodiky zpracujte strategické analýzy vnitřního a vnějšího prostředí faktorů konkurenceschopnosti mBank.
Na základě analýz navrhněte vhodná doporučení pro zlepšení konkurenční strategie mBank.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů zaměřených na problematiku konkurenceschopnosti a zpracujte teoretická a metodická východiska pro zpracování analýzy.
II. Praktická část
Zhodnoťte současné konkurenční postavení mBank na trhu v České republice.
Na základě vypracované teoretické metodiky zpracujte strategické analýzy vnitřního a vnějšího prostředí faktorů konkurenceschopnosti mBank.
Na základě analýz navrhněte vhodná doporučení pro zlepšení konkurenční strategie mBank.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] GRASSEOVÁ, M., DUBEC, R., ŘEHÁK, D. Analýza v rukou manažera: 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2010. 325 s. ISBN 978-80-251-2621-9.
[2] JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. 269 s. ISBN 978-80-247-2690-8.
[3] KOTLER, P., LANE, K. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
[4] MALLYA, T. Základy strategického řízení a rozhodování. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 246 s.ISBN 978-80-247-1911-5.
[5] TROMMSDORFF, V., STEINHOFF, F. Marketing inovací. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2009. 291 s. ISBN 978-80-7400-092-8.
Seznam doporučené literatury
[1] GRASSEOVÁ, M., DUBEC, R., ŘEHÁK, D. Analýza v rukou manažera: 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2010. 325 s. ISBN 978-80-251-2621-9.
[2] JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. 269 s. ISBN 978-80-247-2690-8.
[3] KOTLER, P., LANE, K. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
[4] MALLYA, T. Základy strategického řízení a rozhodování. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 246 s.ISBN 978-80-247-1911-5.
[5] TROMMSDORFF, V., STEINHOFF, F. Marketing inovací. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2009. 291 s. ISBN 978-80-7400-092-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 46 bodů
Hodnocení vedoucího BP:
1. Které kroky by mBank měla podniknout, aby se zařadila mezi pět největších tuzemských bank?
Otázka zodpovězena: částečně zodpovězeno
2. V čem spatřujete konkurenční výhody mBank oproti jiným bankám na trhu? Může mBank stávající banky nějakým způsobem ohrozit?
Otázka zodpovězena: částečně zodpovězeno
Oponent BP: 48 bodů
Hodnocení oponenta BP:
1. Domníváte se, že i přes finanční ztrátu (44,9 mil. Kč) se mBank na trhu dlouhodobě udrží?
Otázka zodpovězena: částečně zodpovězeno
2. Aby banka obstála z hlediska konkurenceschopnosti, musí stavět na dobré reklamě. Myslíte si, že by se (ne)zvýšil počet klientů banky, kdyby posílila reklamu směrem k širší veřejnosti?
Otázka zodpovězena: částečně zodpovězeno
doc. Březinová: Proč jste nerozbrala více pojem "konkurenceschopnost" i z jejich vnitřních zdrojů?
Otázka zodpovězena: částečně zodpovězeno