Bakalářská práce zkoumá současný stav komunikace veřejné správy s občany. Práce je v její teoretické části zaměřená na definování pojmů a popsání procesů komunikace, dále na typy interakcí mezi úřadem a občany a prezentování forem a nástrojů public relations. Cílem není jen popsání procesu komunikace, ale také analýza stávajících metod, forem a prostředků komunikace Magistrátu města Zlína, Krajského úřadu ve Zlíně a Úřadu práce ve Zlíně s občany, která je s dotazníkovým šetřením náplní praktické části. Vlastní dotazníkové šetření je zaměřeno na úroveň spokojenosti občanů s podáváním informací ze strany úřadů, zejména Magistrátu města Zlína. V závěru byla zhodnocena účinnost komunikačních aktivit úřadů a shrnuty dosažené výsledky práce.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis analyses the current communication situation between the public administration and citizens. The aim of the theoretical part is to define the conceptions and to define the process of communications, types of interaction between authority and citizens and to present public relation’s forms and instruments. Its purpose is not only to describe the communications, but the analysis of methods, forms and communication instruments between Municipal Authority of Zlín, Regional Authority of Zlín Region, employment bureau in Zlín and citizens, which is with the use of questionnaire survey also the aim of the practical part. Questionnaire survey is focused on the citizen satisfaction level with the information provided by authorities, primarily from the Municipal Authority of Zlín. At the end the efficiency of communication activities was evaluated and the achieved results were summarized.
Klíčová slova
komunikace,veřejná správa,občan,public relations,Magistrát města Zlína, Zlínský kraj,Úřad práce ve Zlíně
Klíčová slova v angličtině
communication, public administration, citizen, public relations, Municipal Authority of Zlín, Regional Authority of the Zlín Region, employment bureau in Zlín
Rozsah průvodní práce
60 s.,7 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce zkoumá současný stav komunikace veřejné správy s občany. Práce je v její teoretické části zaměřená na definování pojmů a popsání procesů komunikace, dále na typy interakcí mezi úřadem a občany a prezentování forem a nástrojů public relations. Cílem není jen popsání procesu komunikace, ale také analýza stávajících metod, forem a prostředků komunikace Magistrátu města Zlína, Krajského úřadu ve Zlíně a Úřadu práce ve Zlíně s občany, která je s dotazníkovým šetřením náplní praktické části. Vlastní dotazníkové šetření je zaměřeno na úroveň spokojenosti občanů s podáváním informací ze strany úřadů, zejména Magistrátu města Zlína. V závěru byla zhodnocena účinnost komunikačních aktivit úřadů a shrnuty dosažené výsledky práce.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis analyses the current communication situation between the public administration and citizens. The aim of the theoretical part is to define the conceptions and to define the process of communications, types of interaction between authority and citizens and to present public relation’s forms and instruments. Its purpose is not only to describe the communications, but the analysis of methods, forms and communication instruments between Municipal Authority of Zlín, Regional Authority of Zlín Region, employment bureau in Zlín and citizens, which is with the use of questionnaire survey also the aim of the practical part. Questionnaire survey is focused on the citizen satisfaction level with the information provided by authorities, primarily from the Municipal Authority of Zlín. At the end the efficiency of communication activities was evaluated and the achieved results were summarized.
Klíčová slova
komunikace,veřejná správa,občan,public relations,Magistrát města Zlína, Zlínský kraj,Úřad práce ve Zlíně
Klíčová slova v angličtině
communication, public administration, citizen, public relations, Municipal Authority of Zlín, Regional Authority of the Zlín Region, employment bureau in Zlín
Zásady pro vypracování
Zpracujte metodiku komunikace veřejné správy s občany.
Charakterizujte komunikaci institucí veřejné správy na příkladu města Zlína.
Proveďte dotazníkový výzkum zaměřený na úroveň komunikace veřejné správy
s občany.
Vyhodnoťte výsledky výzkumu a stanovte závěry.
Zásady pro vypracování
Zpracujte metodiku komunikace veřejné správy s občany.
Charakterizujte komunikaci institucí veřejné správy na příkladu města Zlína.
Proveďte dotazníkový výzkum zaměřený na úroveň komunikace veřejné správy
s občany.
Vyhodnoťte výsledky výzkumu a stanovte závěry.
Seznam doporučené literatury
Monografie:
ČEPELKA, O., JILEMNICKÁ, J., SOCHŮREK, J. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Liberec : Nadace Omega 1997. 243 s. ISBN 80-902376-0-6.
KOHOUT, J. Veřejné mínění, image a metody public relations. Praha: Management press, 1999. 122 s. ISBN 80-7261-006-6.
LAMSER, V. Komunikace a společnost. Praha: Academia 1969. 298 s.
ISBN 508-21-865.
Monografie:
ČEPELKA, O., JILEMNICKÁ, J., SOCHŮREK, J. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Liberec : Nadace Omega 1997. 243 s. ISBN 80-902376-0-6.
KOHOUT, J. Veřejné mínění, image a metody public relations. Praha: Management press, 1999. 122 s. ISBN 80-7261-006-6.
LAMSER, V. Komunikace a společnost. Praha: Academia 1969. 298 s.
ISBN 508-21-865.