Bakalářská práce se zabývá zobrazením matky v současné reklamě.
Teoretická část se zabývá archetypy, tak jak je chápal a popsal C.G.Jung, archetypy a marketingem, typy reklamy, stereotypy v reklamě.
Praktická část práce zkoumá četnost zobrazení postavy matky a jaké produkty matka propaguje v tištěné reklamě, v jakých rolích se vyskytuje postava matky v televizní reklamě, zda je zobrazena pomocí generových a reklamních stereotypů. Anketa zjišťuje názor respondentů na televizní reklamy s postavou matky.
Anotace v angličtině
The bachelor paper deals with the depiction of mother in contemporary advertisement.
The theoretical part employs the archetypes as perceived and described by C.G.Jung, followed by archetypes and marketing, types of advertisement and stereotypes in advertisement.
The practical part of the paper investigates the frequency of mother character depiction and what products are promoted by mother in printed advertisement, in what roles character of mother is displayed in TV advertisement, and if she is shown via gender and advertisement stereotypes. The public inquiry tries to find out the opinion of respondents on TV advertisements with the character of mother.
Klíčová slova
archetyp, archetyp matky, stereotypy v reklamě, genderové stereotypy
Klíčová slova v angličtině
archetype, archetype of mother, stereotypes in advertisement, gender stereotypes
Rozsah průvodní práce
69 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá zobrazením matky v současné reklamě.
Teoretická část se zabývá archetypy, tak jak je chápal a popsal C.G.Jung, archetypy a marketingem, typy reklamy, stereotypy v reklamě.
Praktická část práce zkoumá četnost zobrazení postavy matky a jaké produkty matka propaguje v tištěné reklamě, v jakých rolích se vyskytuje postava matky v televizní reklamě, zda je zobrazena pomocí generových a reklamních stereotypů. Anketa zjišťuje názor respondentů na televizní reklamy s postavou matky.
Anotace v angličtině
The bachelor paper deals with the depiction of mother in contemporary advertisement.
The theoretical part employs the archetypes as perceived and described by C.G.Jung, followed by archetypes and marketing, types of advertisement and stereotypes in advertisement.
The practical part of the paper investigates the frequency of mother character depiction and what products are promoted by mother in printed advertisement, in what roles character of mother is displayed in TV advertisement, and if she is shown via gender and advertisement stereotypes. The public inquiry tries to find out the opinion of respondents on TV advertisements with the character of mother.
Klíčová slova
archetyp, archetyp matky, stereotypy v reklamě, genderové stereotypy
Klíčová slova v angličtině
archetype, archetype of mother, stereotypes in advertisement, gender stereotypes
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury a dalších zdrojů, vztahujících se k tématu archetypů, psychologie vnímání reklamy a gender studies.
2. Stanovte základní hypotézu a metody práce.
3. V praktické části analyzujte použití archetypu matky v reklamě, zejména v časopisech, jejichž cílovou skupinou jsou ženy.
4. Vyhodnoťte výsledky analýzy ve vztahu k hypotéze.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury a dalších zdrojů, vztahujících se k tématu archetypů, psychologie vnímání reklamy a gender studies.
2. Stanovte základní hypotézu a metody práce.
3. V praktické části analyzujte použití archetypu matky v reklamě, zejména v časopisech, jejichž cílovou skupinou jsou ženy.
4. Vyhodnoťte výsledky analýzy ve vztahu k hypotéze.
Seznam doporučené literatury
ELIADE, Mircea: Mýtus o věčném návratu : archetypy a opakování.Praha ,1993. 102 s. ISBN 80-85241-51-X.
JUNG, Carl Gustav: Archetypy a nevědomí (výbor z díla, sv. II.). Brno :Nakladatelství T. Janečka, 1998,ISBN 80-85880-16-4
KERÉNY, Karl, JUNG, Carl Gustav: Věda o mytologii. 1. vyd. Brno : Tomáše
Janečka, 1993. 236 s. ISBN 80-85880-06-7.
Mc QUAIL, Denis: Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2009. 640 s., ISBN: 978-80-7367-574-5
REIFOVÁ, Irena,(a kol): Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. 320 s. ISBN 80-7178-926-7
VYSEKALOVÁ , Jitka, (a kol). Psychologie reklamy. Praha :Grada Publishing, 2007. 296 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
Seznam doporučené literatury
ELIADE, Mircea: Mýtus o věčném návratu : archetypy a opakování.Praha ,1993. 102 s. ISBN 80-85241-51-X.
JUNG, Carl Gustav: Archetypy a nevědomí (výbor z díla, sv. II.). Brno :Nakladatelství T. Janečka, 1998,ISBN 80-85880-16-4
KERÉNY, Karl, JUNG, Carl Gustav: Věda o mytologii. 1. vyd. Brno : Tomáše
Janečka, 1993. 236 s. ISBN 80-85880-06-7.
Mc QUAIL, Denis: Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2009. 640 s., ISBN: 978-80-7367-574-5
REIFOVÁ, Irena,(a kol): Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. 320 s. ISBN 80-7178-926-7
VYSEKALOVÁ , Jitka, (a kol). Psychologie reklamy. Praha :Grada Publishing, 2007. 296 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího práce a oponenta. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Mohlo výsledky analýzy TV reklam ovlivnit zvolení pouze TV Nova?
2. V závěru predikujete, že se použití archetypu matky v reklamě bude vyvíjet - můžete uvést jakým směrem?
3. V návaznosti na výsledky potvrzení hypotézy 4 - myslíte si, že (ne)sympatičnost hlavní hrdinky má vliv na komerční úspěšnost produktu.
Odpovědi: Studentka plně odpověděla na položené otázky.