V současné postmoderní společnosti trpící přemírou lákavých informací se zdá schopnost zaujmout příjemce jako jedna z klíčových. Do marketingových komunikací výrazně zasahuje estetická funkce, která tuto schopnost obstarává. Nejinak je tomu i u outdoorové reklamy, specifického média komunikačního mixu.
Tato práce zkoumá a popisuje, jakým způsobem se projevuje estetická funkce v outdoorové reklamě, jaké jsou způsoby projevu této funkce a na jakých okolnostech je závislá. Snaží se odpovědět i na otázku, zda-li existuje přímá vazba mezi sílou estetické funkce a pozitivním účinkem reklamy na příjemce.
Anotace v angličtině
At present, postmodern society suffering from an excess of tempting information it appears to take the ability of the recipient as one of the key elements. The marketing communications are significantly affected by aesthetic function which caters to this ability. So it exists even within outdoor advertising, a very specific kind of communication mix.
This thesis examines and describes how the aesthetic function is reflected in outdoor advertising, what are the ways of expression of the function and on what circumstances is dependent. Work tries to answer the question whether there is a direct link between the power of aesthetic function and positive effects on the recipient.
outdoor, outdoor advertising, billboard, advertisement, aesthetics, aeshtetic function
Rozsah průvodní práce
77 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V současné postmoderní společnosti trpící přemírou lákavých informací se zdá schopnost zaujmout příjemce jako jedna z klíčových. Do marketingových komunikací výrazně zasahuje estetická funkce, která tuto schopnost obstarává. Nejinak je tomu i u outdoorové reklamy, specifického média komunikačního mixu.
Tato práce zkoumá a popisuje, jakým způsobem se projevuje estetická funkce v outdoorové reklamě, jaké jsou způsoby projevu této funkce a na jakých okolnostech je závislá. Snaží se odpovědět i na otázku, zda-li existuje přímá vazba mezi sílou estetické funkce a pozitivním účinkem reklamy na příjemce.
Anotace v angličtině
At present, postmodern society suffering from an excess of tempting information it appears to take the ability of the recipient as one of the key elements. The marketing communications are significantly affected by aesthetic function which caters to this ability. So it exists even within outdoor advertising, a very specific kind of communication mix.
This thesis examines and describes how the aesthetic function is reflected in outdoor advertising, what are the ways of expression of the function and on what circumstances is dependent. Work tries to answer the question whether there is a direct link between the power of aesthetic function and positive effects on the recipient.
outdoor, outdoor advertising, billboard, advertisement, aesthetics, aeshtetic function
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické zdroje vztahující s k tématu diplomové práce.
2. Navrhněte možnosti a způsob aplikace estetiky na outdoorovou reklamu.
3. Proveďte výzkum estetického vnímání outdoorové reklamy.
4. Navrhněte způsob zacházení estetické funkce s outdoorovou reklamou ve vztahu k cílovým skupinám aplikovatelný v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické zdroje vztahující s k tématu diplomové práce.
2. Navrhněte možnosti a způsob aplikace estetiky na outdoorovou reklamu.
3. Proveďte výzkum estetického vnímání outdoorové reklamy.
4. Navrhněte způsob zacházení estetické funkce s outdoorovou reklamou ve vztahu k cílovým skupinám aplikovatelný v praxi.
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, P. a kol. Marketingová komunikace. Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1.
BOUČKOVÁ, J. a kol. Marketing. C. H. Beck. 2003, 1. vyd. Praha. ISBN 80-7179-577-1.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Jak dělat reklamu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 124 s. ISBN 80-247-0557-5.
ZYMAN, S. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. 1. vyd. Praha: Management Press, 2004. 255 s. ISBN 80-7261-107-0.
DYER, G. Advertising as communication : studies in culture and communication. London: Routledge, 1990. 230 s.
CHVATÍK, K. Strukturální estetika. Brno: Host, 2001. 208 s.
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, P. a kol. Marketingová komunikace. Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1.
BOUČKOVÁ, J. a kol. Marketing. C. H. Beck. 2003, 1. vyd. Praha. ISBN 80-7179-577-1.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Jak dělat reklamu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 124 s. ISBN 80-247-0557-5.
ZYMAN, S. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. 1. vyd. Praha: Management Press, 2004. 255 s. ISBN 80-7261-107-0.
DYER, G. Advertising as communication : studies in culture and communication. London: Routledge, 1990. 230 s.
CHVATÍK, K. Strukturální estetika. Brno: Host, 2001. 208 s.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil DP dle předepsané osonvy. Následně byly položeny otázky dle posudku.
1.Jaký je rozdíl mezi "sílou estetické funkce" a "líbivostí"?
Student vysvětlil své autorské pojetí těchto významů.
2.Existují empirické výzkumy, které se o měření "síly estetické funkce" pokoušejí? Pokud ano, uveďte příklady.
Odpovězeno záporně, přičemž student objasnil vnímání estetické funkce, která je velice těžko měřitelná.
3.Tvrdíte, že "Estetická hodnota je tvořena estetickým hodnocením" (s. 33). Máte na mysli objektivované hodnocení v estetickém soudu, nebo hodnocení, k němuž dochází v procesu recepce uměleckého díla konzumentem?
Odpovězno ve smyslu hodnocení estetického soudu na základě ustanovených hodnotících subjektů.
4.Jaké estetické hodnoty a normy reprezentují Vámi "analyzované" mediální produkty?.
Tyto produkty jsou citlivější na estetické honoty z pohledu publika a společenských norem.
5.Odpovědi u některých otázek dotazníkového šetření jsou měřeny na tříbodové a některé na pětibodové škále? Proč tomu tak je?
Otázka byla autorem vysvětlena.