Témou bakalárskej práce je analýza konkurencieschopnosti spoločnosti SCAN quilt a.s. Práca sa skladá z dvoch hlavných častí, teoretickej a praktickej. Prvá časť zhromažďuje teoretické poznatky, čerpané z odbornej literatúry, ktoré sa týkajú konkurencie, konkuren-cieschopnosti a metód slúžiacich k jej meraniu. Praktická časť je zameraná na predstavenie firmy a zhodnotenie jej konkurencieschopnosti pomocou analýz. V práci je využitá SWOT analýza, BCG matica a Porterova analýza piatich konkurenčných síl. Na základe zistených informácií sú v závere formulované návrhy pre zlepšenie konkurencieschopnosti spoloč-nosti.
Anotace v angličtině
The theme of my Bachelor thesis is The Competitiveness Analysis of the Company SCAN quilt a.s. It is divided into two parts, theoretical and practical. First part aggregates information, which was drawn from literature sources, about competition, competitiveness and methods used for their measure. Practical part focuses on company introduction and competitiveness evaluation by using analysis. The thesis contains SWOT analysis, BCG matrix and Porter?s five competitive strengths. Based on the results of the analysis, the last part of this thesis suggests arrangements for improvement of the company?s com-petitiveness.
Klíčová slova
konkurencia, konkurencieschopnosť, BCG matica, SWOT analýza, Porterova analýza piatich konkurenčných síl
Klíčová slova v angličtině
competition, competittiveness, BCG matrix, SWOT analysis, Porter?s analysis of the five competitive strength
Rozsah průvodní práce
63 s. (69 251 znakov)
Jazyk
SK
Anotace
Témou bakalárskej práce je analýza konkurencieschopnosti spoločnosti SCAN quilt a.s. Práca sa skladá z dvoch hlavných častí, teoretickej a praktickej. Prvá časť zhromažďuje teoretické poznatky, čerpané z odbornej literatúry, ktoré sa týkajú konkurencie, konkuren-cieschopnosti a metód slúžiacich k jej meraniu. Praktická časť je zameraná na predstavenie firmy a zhodnotenie jej konkurencieschopnosti pomocou analýz. V práci je využitá SWOT analýza, BCG matica a Porterova analýza piatich konkurenčných síl. Na základe zistených informácií sú v závere formulované návrhy pre zlepšenie konkurencieschopnosti spoloč-nosti.
Anotace v angličtině
The theme of my Bachelor thesis is The Competitiveness Analysis of the Company SCAN quilt a.s. It is divided into two parts, theoretical and practical. First part aggregates information, which was drawn from literature sources, about competition, competitiveness and methods used for their measure. Practical part focuses on company introduction and competitiveness evaluation by using analysis. The thesis contains SWOT analysis, BCG matrix and Porter?s five competitive strengths. Based on the results of the analysis, the last part of this thesis suggests arrangements for improvement of the company?s com-petitiveness.
Klíčová slova
konkurencia, konkurencieschopnosť, BCG matica, SWOT analýza, Porterova analýza piatich konkurenčných síl
Klíčová slova v angličtině
competition, competittiveness, BCG matrix, SWOT analysis, Porter?s analysis of the five competitive strength
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte literární průzkum literatury týkající se konkurenceschopnosti firem a organizací.
II. Praktická část
Analyzujte konkurenční prostředí a konkurenční pozici firmy SCANquilt a. s.
Na základě zjištěných výsledků analýzy vypracujte doporučení vedoucí k zlepšení konkurenční pozice firmy SCANquilt a. s. na trhu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte literární průzkum literatury týkající se konkurenceschopnosti firem a organizací.
II. Praktická část
Analyzujte konkurenční prostředí a konkurenční pozici firmy SCANquilt a. s.
Na základě zjištěných výsledků analýzy vypracujte doporučení vedoucí k zlepšení konkurenční pozice firmy SCANquilt a. s. na trhu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] BARTES, F. Konkurenční strategie firmy. 1. vyd. Praha : Managemnet Press, 1997. 124 s. ISBN 80-85943-41-7.
[2] ČICHOVSKÝ, L. Marketing konkurenceschopnosti(I). 1. vyd. Praha : RADIX, spol. s. r. o., 2002. 272 s. ISBN 80-86031-35-7.
[3] HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. Praha : Grada Publishing, a. s., 2003. 200 s. ISBN 80-247-0447-1.
[4] KOTLER, P.; KELLER, K. Marketing management. 12. vyd. Praha : Grada Publishing, a. s., 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
Seznam doporučené literatury
[1] BARTES, F. Konkurenční strategie firmy. 1. vyd. Praha : Managemnet Press, 1997. 124 s. ISBN 80-85943-41-7.
[2] ČICHOVSKÝ, L. Marketing konkurenceschopnosti(I). 1. vyd. Praha : RADIX, spol. s. r. o., 2002. 272 s. ISBN 80-86031-35-7.
[3] HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. Praha : Grada Publishing, a. s., 2003. 200 s. ISBN 80-247-0447-1.
[4] KOTLER, P.; KELLER, K. Marketing management. 12. vyd. Praha : Grada Publishing, a. s., 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: Ing. Janka Ladová, Ph.D., 42 bodů.
1) Jaké další faktory, v rámci Porterovy analýzy pěti konkurenčních sil, mohou ovlivnit Vámi analyzovanou firmu? (zodpovězeno zcela)
2) Které z Vámi navrhovaných doporučení jsou pro firmu realizovatelná? (zodpovězeno zcela)
Oponent BP: Ing. Simona Muchová, 42 bodů.
1) Na závěr bylo uvedeno několik doporučení, které z nich budou podle Vás pro firmu nejvíc přínosné? Kde má firma v porovnání s konkurencí největší nedostatky? (zodpovězeno zcela)
2) Jako jedno z doporučení bylo uvedno "zefektivnění marketingové činnosti". Uvádíte, "firma nemá vypracovaný marketingový plán a spíše vsází na dobré jméno, vybudovanou tradici a stálou klientelu". Jak si toto zefektivnění představujete? (zodpovězeno zcela)
doc. Ing. Zuzana Dohnalová, Ph.D. ? V čem tkví hlavní konkurenční výhoda této společnosti, když pochází ze Slovenska, ale majoritně je zastoupena právě v ČR? (zodpovězena zcela)