Tato bakalářská práce zkoumá úroveň self managementu a time managementu studentů vysokých škol. V teoretické části práce jsou na základě odborné literatury objasněny pojmy self management a time management, včetně metod a technik sloužící ke zvýšení úrovně sebeřízení a zlepšení hospodaření s časem. V analytické části práce je porovnána úroveň sebeřízení a řízení času studentů Fakulty managementu a ekonomiky a Fakulty aplikované informatiky. Na základě získaných poznatků jsou formulována navrhovaná doporučení, které pomohou zvýšit úrověň sebeřízení a řízení času studentům.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis examines the level of self and time management of university students. In the theoretical part, the terms self and time management are clarified based on professional literature, including methods and techniques used to increase the level of self-management and to improve time management. In the practical part, the levels of self-management and time management of students from Faculty of Management and Economics and Faculty of Applied Informatics are compared. On the basis of acquired data, recommendations for students are suggested, which could help increase the level of self and time management.
Klíčová slova
self management, sebeuvědomění, sebeuplatnění, seberozvoj, time management, techniky organizování času, zloději času, principy času.
Klíčová slova v angličtině
self-management, self-awareness, self-acceptance, self-development, time
management, time thiefs, time management techniques.
Rozsah průvodní práce
55
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce zkoumá úroveň self managementu a time managementu studentů vysokých škol. V teoretické části práce jsou na základě odborné literatury objasněny pojmy self management a time management, včetně metod a technik sloužící ke zvýšení úrovně sebeřízení a zlepšení hospodaření s časem. V analytické části práce je porovnána úroveň sebeřízení a řízení času studentů Fakulty managementu a ekonomiky a Fakulty aplikované informatiky. Na základě získaných poznatků jsou formulována navrhovaná doporučení, které pomohou zvýšit úrověň sebeřízení a řízení času studentům.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis examines the level of self and time management of university students. In the theoretical part, the terms self and time management are clarified based on professional literature, including methods and techniques used to increase the level of self-management and to improve time management. In the practical part, the levels of self-management and time management of students from Faculty of Management and Economics and Faculty of Applied Informatics are compared. On the basis of acquired data, recommendations for students are suggested, which could help increase the level of self and time management.
Klíčová slova
self management, sebeuvědomění, sebeuplatnění, seberozvoj, time management, techniky organizování času, zloději času, principy času.
Klíčová slova v angličtině
self-management, self-awareness, self-acceptance, self-development, time
management, time thiefs, time management techniques.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
V literátní rešerži zpracujte současné poznatky self managementu a time managementu a jejich význam.
II. Praktická část
Analyzujte self a time management studentů vysokých škol.
Na základě výsledků analýzy navrhněte doporučení pro zlepšení self a time managementu studentů vysokých škol.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
V literátní rešerži zpracujte současné poznatky self managementu a time managementu a jejich význam.
II. Praktická část
Analyzujte self a time management studentů vysokých škol.
Na základě výsledků analýzy navrhněte doporučení pro zlepšení self a time managementu studentů vysokých škol.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] ADAIR, John. Hospodaření s časem. 1. vyd. Praha: Alfa, 2004. 136 s. ISBN 80-86851-07-9.
[2] BISCHOF, Anita; BISCHOF, Klaus. 1. vyd. Aktivní sebeřízení. Praha: Grada, 2003. 120 s. ISBN 80-247-0647-4.
[3] GRUBER, David. Chytří pracují, kde chtějí. 1. vyd. Praha: Alfa, 2005. 150 s. ISBN 80-86851-20-6.
[4] PORVAZNÍK, Ján. Celostní management. 4. přeprac. a dopl. vyd. Bratislava: Sprint, 1999. 493 s. ISBN 80-8884-839.
[5] PALMER, Sally. People and self management. 1. vyd. Oxford: Butterworth Heinemann, 1998. 241 s. ISBN 0-7506-3861-3.
Seznam doporučené literatury
[1] ADAIR, John. Hospodaření s časem. 1. vyd. Praha: Alfa, 2004. 136 s. ISBN 80-86851-07-9.
[2] BISCHOF, Anita; BISCHOF, Klaus. 1. vyd. Aktivní sebeřízení. Praha: Grada, 2003. 120 s. ISBN 80-247-0647-4.
[3] GRUBER, David. Chytří pracují, kde chtějí. 1. vyd. Praha: Alfa, 2005. 150 s. ISBN 80-86851-20-6.
[4] PORVAZNÍK, Ján. Celostní management. 4. přeprac. a dopl. vyd. Bratislava: Sprint, 1999. 493 s. ISBN 80-8884-839.
[5] PALMER, Sally. People and self management. 1. vyd. Oxford: Butterworth Heinemann, 1998. 241 s. ISBN 0-7506-3861-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: prof. Ing. Ján Porvazník, CSc. Hodnocení: 38 bodů. Otázky:
1. Jsou reálné dotazníkové zjištění a způsob jejich šetření? (zodpověděno zcela)
Oponent BP: Ing. Petra Kressová, Ph.D. Hodnocení: 38 bodů. Otázky:
1. Proč jste se rozhodla provádět anylýzu plošně a nezvolila jste například podrobnější analýzu jen u několika vybraných studentů? (zodpověděno zcela)
2. Čím si vysvětlujete, že 83 % dotazovaných studentů FAI netrpí nedostatkem času, ale dotazovaných studentů FaME je to jen 38 %? (zodpověděno zcela)
3. Na straně 31 píšete, že "pokud u nich (studentů) jsou nedostatky v oblasti self managementu a time managementu, tak právě škola by měla být tou institucí, která by měla tyto dovednosti rozvíjet." Není pozdě učit je to na VŠ? (zodpověděno zcela)
4. Zlepšil se Váš osobní self a time management poté, co jste vypracovala tuto práci? (zodpověděno zcela)