Předmětem bakalářské práce ?Komunikace jako faktor zvyšování výkonnosti organizace? je popis komunikace ve vybraném podniku a jeho následná analýza. V teoretické části je obsažena definice komunikace. Praktická část je zaměřená na analýzu komunikace zvoleného podniku. Hlavním cílem práce je shromáždění informací o stávající komunikaci firmy Barum Continental s. r. o. a navržení případných opatření vedoucí ke zlepšení.
Annotation in English
The subject of my thesis ?Communication As A Factor Of Raising Efficiency Esta-blishment? is the description in a chosen company and its analysis. In the teoretical part is sumarized communication. The practical part is aimed at analysis of communication choosen company. The main aim of the Bachelor thesis is to collect information about present communication on Barum Continental company and suggest some appropriate measures leading to its improvement.
Keywords
Pojem komunikace, komunikace uvnitř organizace, efektivní komunikace, bariéry v komunikaci, business team.
Keywords in English
Communication, communication within organization, elfective communication, language barriers in communication, business team.
Length of the covering note
65 s.
Language
CZ
Annotation
Předmětem bakalářské práce ?Komunikace jako faktor zvyšování výkonnosti organizace? je popis komunikace ve vybraném podniku a jeho následná analýza. V teoretické části je obsažena definice komunikace. Praktická část je zaměřená na analýzu komunikace zvoleného podniku. Hlavním cílem práce je shromáždění informací o stávající komunikaci firmy Barum Continental s. r. o. a navržení případných opatření vedoucí ke zlepšení.
Annotation in English
The subject of my thesis ?Communication As A Factor Of Raising Efficiency Esta-blishment? is the description in a chosen company and its analysis. In the teoretical part is sumarized communication. The practical part is aimed at analysis of communication choosen company. The main aim of the Bachelor thesis is to collect information about present communication on Barum Continental company and suggest some appropriate measures leading to its improvement.
Keywords
Pojem komunikace, komunikace uvnitř organizace, efektivní komunikace, bariéry v komunikaci, business team.
Keywords in English
Communication, communication within organization, elfective communication, language barriers in communication, business team.
Research Plan
Objasněte problematiku manažerské funkce komunikace v organizacích
Analyzujte aktuální způsoby komunikace ve zvolené organizaci
Zhodnoťte praktické aplikace komunikace ve zvolené organizaci a navrhnout vhodná opatření vedoucí ke zvýšení výkonnosti organizace
Research Plan
Objasněte problematiku manažerské funkce komunikace v organizacích
Analyzujte aktuální způsoby komunikace ve zvolené organizaci
Zhodnoťte praktické aplikace komunikace ve zvolené organizaci a navrhnout vhodná opatření vedoucí ke zvýšení výkonnosti organizace
Recommended resources
[1] DONELLY, H. James, GIBSON, L. James, IVANCEVICH, M. John. Management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1997. 824 s. ISBN 80-7169-422-3. \vsp{1,5mm}
[2] PITRA, Zbyněk. Základy managementu. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2007. 350 s. ISBN 978-80-86946-33-7. \vsp{1,5mm}
[3] WEIHRICH, Heinz, KOONTZ, Harold. Management. 10. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1993. 649 s. ISBN 80-85605-45-7. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Recommended resources
[1] DONELLY, H. James, GIBSON, L. James, IVANCEVICH, M. John. Management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1997. 824 s. ISBN 80-7169-422-3. \vsp{1,5mm}
[2] PITRA, Zbyněk. Základy managementu. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2007. 350 s. ISBN 978-80-86946-33-7. \vsp{1,5mm}
[3] WEIHRICH, Heinz, KOONTZ, Harold. Management. 10. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1993. 649 s. ISBN 80-85605-45-7. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Otázky vedoucí:
1. Na str. 25 konstatujete důležitost vytvoření pravidel a předpisů pro efektivní komunikaci. Na některých z nich objasněte příčiny jejich nezbytnosti a potřeby.
Odp. vybrala jsem si jedno pravidlo: spolehlivost a kvalitu. je tam důležitá spolehlivost informace, důležité spolehnout se na členy.
2. Na str. 27 v bodě 2.3 popisujete správně čtyři manažerské styly komunikace. Pokuste se doplnit tuto část stručným zhodnocením těchto stylů pro praktickou činnost organizace.
Odp. dobrý případ pro managery. Úzkostlivý manager. Dobré vztahy, ale není schopen se otevřít. Hodnotí vysoce své vlastní nápada, nemá zájem o ostatní. Nejlepší styl: je si jistý.
Otázky oponent:
1.Jaké jsou možnosti seberozvoje jednotlivých zaměstnanců v komunikačních dovednostech?
Odp. možnost dostat kurzy asertivního chování.
2.Jaké jsou dle Vašeho názoru silné stránky vnitropodnikové komunikace ve firmě?
3.Na s. 56 v doporučeních uvádíte, že komunikace s pracovníky na nejnižší úrovni je velmi obtížná. Navrhujete pro zvýšení efektivnosti komunikace jejich motivování zejména finančně. Vysvětlete podrobně tento Váš návrh.
Odp. motivovat zaměstnance můžeme finančně. Každý zaměstnanec pak dochází s radostí, má zájem o komunikace i s nadřízenými.
4.Proč je komunikace s pracovníky na nejnižší úrovni velmi obtížná (s. 56) a vyžaduje ?velké trpělivosti??
Šefčík: na základě čeho jste formulovala otázky do dotazníku?
Odp. byla jsem přítomna poradám, věděla jsem jak funguje firma.
Šefčík: chybí mi tam SWOT analýza.
Mašek: na str. 24 máte překopírované nebo překreslené?
Odp. Překreslené.
Lukoszová: Kolik máte respondentů?
Odp. 50, zaměstnanců 400.
Tomaštík: digitální informační tabule.
Odp. Informace se co 15 minut aktualizuje.