Tématem bakalářské práce je Analýza konkurenceschopnosti firmy Spojmont centrum. Práce je rozdělena na dvě části a to na teoretickou a praktickou. V první části jsou shro-mážděny teoretické poznatky z odborné literatury zabývající se konkurencí, konkurence-schopností a analýzami hodnotící konkurenceschopnost. Praktická část je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti Spojmont centra pomocí SWOT analýzy, BCG matice a Porterovy analýzy pěti sil. Z výsledků získaných v analýze jsou vytvořeny návrhy na zlep-šení konkurenceschopnosti firmy na daném trhu.
Anotace v angličtině
The topic is a competitiveness analysis of Spojmont Center Company. The main goal is to gather as much information as possible about the company. The work is divided into two parts, on the theoretical and practical. The first part collected information from theoretical literature dealing with competition, competitiveness and competitive analysis evaluation. The practical part is focused on the analysis of competitiveness Spojmont Center Company using SWOT analysis, BCG matrix and Porter´s five force analysis. The results obtained in the analysis are developed into proposals for improving the competitiveness of firms in a given market.
Klíčová slova
Konkurence, konkurenceschopnost, SWOT analýza, BCG matice, Porterova analýza, PEST analýza
Klíčová slova v angličtině
Competition, competitiveness, SWOT analysis, BCG matrix, Porter´s analysis, PEST ana-lysis
Rozsah průvodní práce
66
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je Analýza konkurenceschopnosti firmy Spojmont centrum. Práce je rozdělena na dvě části a to na teoretickou a praktickou. V první části jsou shro-mážděny teoretické poznatky z odborné literatury zabývající se konkurencí, konkurence-schopností a analýzami hodnotící konkurenceschopnost. Praktická část je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti Spojmont centra pomocí SWOT analýzy, BCG matice a Porterovy analýzy pěti sil. Z výsledků získaných v analýze jsou vytvořeny návrhy na zlep-šení konkurenceschopnosti firmy na daném trhu.
Anotace v angličtině
The topic is a competitiveness analysis of Spojmont Center Company. The main goal is to gather as much information as possible about the company. The work is divided into two parts, on the theoretical and practical. The first part collected information from theoretical literature dealing with competition, competitiveness and competitive analysis evaluation. The practical part is focused on the analysis of competitiveness Spojmont Center Company using SWOT analysis, BCG matrix and Porter´s five force analysis. The results obtained in the analysis are developed into proposals for improving the competitiveness of firms in a given market.
Klíčová slova
Konkurence, konkurenceschopnost, SWOT analýza, BCG matice, Porterova analýza, PEST analýza
Klíčová slova v angličtině
Competition, competitiveness, SWOT analysis, BCG matrix, Porter´s analysis, PEST ana-lysis
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární zdroje zaměřené na problematiku konkurenceschopnosti.
II. Praktická část
Zhodnoťte současné postavení společnosti Spojmont centrum na trhu.
Navrhněte možnosti pro zlepšení konkurenceschopnosti Spojmont centrum.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární zdroje zaměřené na problematiku konkurenceschopnosti.
II. Praktická část
Zhodnoťte současné postavení společnosti Spojmont centrum na trhu.
Navrhněte možnosti pro zlepšení konkurenceschopnosti Spojmont centrum.
Závěr
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 269 s. ISBN 978-80-247-2690-8.
KOTLER, P. Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, P. a KELLER, K. L. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
MIKOLÁŠ, Z. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. 200 s. ISBN 80-247-1277-6.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 269 s. ISBN 978-80-247-2690-8.
KOTLER, P. Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, P. a KELLER, K. L. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
MIKOLÁŠ, Z. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. 200 s. ISBN 80-247-1277-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Počet bodů vedoucího: 52
Počet bodů oponenta: 43
Otázky vedoucího:
1. Vyčíslete náklady na Váš návrh č. 1 ? Návrhy v oblasti tvorby cen.
2. Konzultovala jste Vaše návrhy ve firmě? Budou některá z nich realizována?
Otázky oponenta:
1. Proč jste vybrala pro BCG matici (str. 46) právě tyto čtyři uvedené skupiny výrobků (nářadí Dewalt, svítilna s rádiem, šrouby a matice, autolékárnička)? Z jakého důvodu jste uvedla pouze tyto čtyři skupiny? Napadá Vás vhodnější členění výrobků do skupin?
2. Který z návrhů na zlepšení konkurenceschopnosti firmy považujete za nejdůležitější a proč?
3. Napadají Vás i jiné vhodnější návrhy v oblasti marketingové komunikace, než je uvedený regionální tisk a reklamní spoty v rádiu či letáčky?
4. Hodlá vedení firmy Spojmont centrum některý z Vašich návrhů realizovat?
Otázky obhajoba:
dokt. Bartošíková: metodika srovnávání s konkurencí (kontakt firem, internetové stránky, osobní návštěva)
doc. Belás: způsob realizace bezhotovostního platebního styku (platba kartou pro zákazníky)
dokt. Dolejšová: předložení kvantitativně podloženého výzkumu firmě (pouze návrh s kalkulovanými cenami)