Témou bakalárskej práce je konkurencieschopnosť firmy Hygotrend s.r.o. V teoretickej časti som spracovala poznatky z odbornej literatúry týkajúce sa konkurencie, konkuren-cieschopnosti a pojmov s nimi spojenými. V praktickej časti som sa zamerala na predsta-venie firmy a analýzu jej konkurencieschopnosti za pomoci SWOT analýzy, Porterovej analýzy a benchmarkingu. Na základe týchto analýz som v závere práce navrhla možné opatrenia vedúce k zvýšeniu konkurencieschopnosti firmy Hygotrend s.r.o.
Anotace v angličtině
The theme of Bachelor thesis is The Competitiveness Analysis of the Company Hygotrend s.r.o. In theoretical part of the thesis I worked up scientific literature knowledge which con-cerns the competition and competitiveness theme and terms associated with it. In practical part I aimed at company introduction and competitiveness analysis such as SWOT analysis, Porter analysis and benchmarking. In the thesis conclusion I suggested arrangements for competitiveness improvement of Hygotrend s.r.o. based on ascertained information.
Témou bakalárskej práce je konkurencieschopnosť firmy Hygotrend s.r.o. V teoretickej časti som spracovala poznatky z odbornej literatúry týkajúce sa konkurencie, konkuren-cieschopnosti a pojmov s nimi spojenými. V praktickej časti som sa zamerala na predsta-venie firmy a analýzu jej konkurencieschopnosti za pomoci SWOT analýzy, Porterovej analýzy a benchmarkingu. Na základe týchto analýz som v závere práce navrhla možné opatrenia vedúce k zvýšeniu konkurencieschopnosti firmy Hygotrend s.r.o.
Anotace v angličtině
The theme of Bachelor thesis is The Competitiveness Analysis of the Company Hygotrend s.r.o. In theoretical part of the thesis I worked up scientific literature knowledge which con-cerns the competition and competitiveness theme and terms associated with it. In practical part I aimed at company introduction and competitiveness analysis such as SWOT analysis, Porter analysis and benchmarking. In the thesis conclusion I suggested arrangements for competitiveness improvement of Hygotrend s.r.o. based on ascertained information.
Proveďte literární průzkum a zpracování pramenů se zaměřením na konkurenceschopnost podniku.
II. Praktická část
Proveďte analýzu konkurenceschopnosti firmy Hygotrend s.r.o.
Na základě výsledků analýzy vypracujte návrhy pro zvýšení konkurenceschopnosti společnosti.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte literární průzkum a zpracování pramenů se zaměřením na konkurenceschopnost podniku.
II. Praktická část
Proveďte analýzu konkurenceschopnosti firmy Hygotrend s.r.o.
Na základě výsledků analýzy vypracujte návrhy pro zvýšení konkurenceschopnosti společnosti.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] ČICHOVSKÝ, L. Marketing konkurenceschopnosti. 1. vyd. Praha: RADIX, s.r.o., 2002. 272 s. ISBN 80-86031-35-7.
[2] JAMES, H. A. Praktický marketing. 1. vyd. Praha: TIPPA, 1991. 119 s. ISBN 80-900370-7-0.
[3] KOTLER, P. Marketing management: Analýza, plánování, využití, kontrola. 7. vyd. Praha: Victoria Publishing, a.s., 1992. 789 s. ISBN 80-85605-08-2.
[4] PORTER, M. E. Konkurenční výhoda. Praha: Victoria Publishing, a.s., 1994. 626 s. ISBN 80-85605-12-0.
Seznam doporučené literatury
[1] ČICHOVSKÝ, L. Marketing konkurenceschopnosti. 1. vyd. Praha: RADIX, s.r.o., 2002. 272 s. ISBN 80-86031-35-7.
[2] JAMES, H. A. Praktický marketing. 1. vyd. Praha: TIPPA, 1991. 119 s. ISBN 80-900370-7-0.
[3] KOTLER, P. Marketing management: Analýza, plánování, využití, kontrola. 7. vyd. Praha: Victoria Publishing, a.s., 1992. 789 s. ISBN 80-85605-08-2.
[4] PORTER, M. E. Konkurenční výhoda. Praha: Victoria Publishing, a.s., 1994. 626 s. ISBN 80-85605-12-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Michaela Grycová, celkový počet bodů: 44
1. V práci mluvíte o nové výrobkové řadě společnosti TRENDY. Který z dodavatelů tuto výrobkovou řadu pro společnost dodává a je jediným dodavatelem?
otázka zodpovězena: zcela
2. Spolupracujete s firmou i nadále? otázka zodpovězena: zcela
3. Jak přijala firma Vaše doporučení a začala již nějaké realizovat nebo se v nejbližší době chystá?
otázka zodpovězena: zcela
Oponent práce: Ing. Jiří Bejtkovský, celkový počet bodů: 36
1. Na straně 46 studentka prezentuje příležitosti v rámci SWOT analýzy firmy Hygotrend s. r. o. Může objasnit, proč zařadila prostor na nové výrobky a služby či expanzi na nové příbuzné trhy do příležitostí? otázka zodpovězena: uspokojivě
2. V rámci návrhu zaměřeného na zlepšení povědomí o značce a službách a marketingové aktivity studentka navrhuje investici do reklamy v rádiu a podobně. Jaká by byla ekonomická náročnost tohoto návrhu? Na jakou lokalitu by se zaměřila ? pouze na Bratislavu, Košice a podobně nebo celou Slovenskou republiku? otázka zodpovězena: zcela
doc. Ing. Roman Zámečník, Ph.D.: Doba obratu pohledávek podniku v porovnání s odvětvím. Hlavní konkurenční výhoda společnosti, využití generických strategií.
otázka zodpovězena: částečně
Ing. Petra Kressová, Ph.D.: V benchmarkingu jste řešila jen šíři sortimentu. Nepřemýšlela jste zvolit si zde více kritérií, kterými byste firmu porovnala s konkurencí?
otázka zodpovězena: uspokojivě
Mgr. Jan Kramoliš, Ph.D.: Chce firma primárně zůstat u obchodu nebo se chce rozvíjet i jinak? Firma dodává v rámci B2B nebo B2C trhu? Zkoumala jste vývoj tržeb firmy?
otázka zodpovězena: uspokojivě