Téma bakalářské práce postihuje analýzu firmy Houseboard pro zefektivnění internetového obchodování dané firmy.
V teoretické části je zpracována historie internetu obecně a rozvoj internetu v České repub-lice. Práce také sleduje vliv internetu na marketing. Část teorie je zaměřena na marketin-gový mix přizpůsobený podmínkám internetu, zahrnuje také otázku internetového prodeje a poskytuje pohled na fungování e-shopu.
Praktická část obsahuje popis firmy, která je analyzována, a také prostředí, ve kterém se nachází. Dalším bodem práce je analýza internetového obchodu společně s průzkumem nákupního chování zákazníků. V neposlední řadě je v práci specifikována konkurence a postavení firmy v konkurenčním prostředí. Doporučení dalších postupů a zlepšovací návrhy jsou uvedeny v závěru práce.
Anotace v angličtině
Topic of bachelor thesis affects analysis of company Houseboard for improvement internet trading of the company.
In the theoretical part is described the history of the Internet in general and the develop-ment of Internet in the Czech republic. The thesis also monitors the ifluence of Internet to marketing. Part of the theory is focused on the Marketing Mix adapts to conditions of in-ternet, also involves the question of Internet sales and provides insight into the functioning of e-shop.
The practical part includes a description of the company, which is analyzed, and the envi-ronment in which it occurs. Another topic of the thesis is an analysis of Internet business, together with the exploration of shopping behavior of customers. Last but not least, in the thesis is specified the competition and position the company in a competitive environment. Recommendations of other techniques and innovations are presented in conclusion.
Klíčová slova
Internet, Marketingový mix, Konkurence, E-shop
Klíčová slova v angličtině
Internet, Marketing Mix, Competition, E-shop
Rozsah průvodní práce
77
Jazyk
CZ
Anotace
Téma bakalářské práce postihuje analýzu firmy Houseboard pro zefektivnění internetového obchodování dané firmy.
V teoretické části je zpracována historie internetu obecně a rozvoj internetu v České repub-lice. Práce také sleduje vliv internetu na marketing. Část teorie je zaměřena na marketin-gový mix přizpůsobený podmínkám internetu, zahrnuje také otázku internetového prodeje a poskytuje pohled na fungování e-shopu.
Praktická část obsahuje popis firmy, která je analyzována, a také prostředí, ve kterém se nachází. Dalším bodem práce je analýza internetového obchodu společně s průzkumem nákupního chování zákazníků. V neposlední řadě je v práci specifikována konkurence a postavení firmy v konkurenčním prostředí. Doporučení dalších postupů a zlepšovací návrhy jsou uvedeny v závěru práce.
Anotace v angličtině
Topic of bachelor thesis affects analysis of company Houseboard for improvement internet trading of the company.
In the theoretical part is described the history of the Internet in general and the develop-ment of Internet in the Czech republic. The thesis also monitors the ifluence of Internet to marketing. Part of the theory is focused on the Marketing Mix adapts to conditions of in-ternet, also involves the question of Internet sales and provides insight into the functioning of e-shop.
The practical part includes a description of the company, which is analyzed, and the envi-ronment in which it occurs. Another topic of the thesis is an analysis of Internet business, together with the exploration of shopping behavior of customers. Last but not least, in the thesis is specified the competition and position the company in a competitive environment. Recommendations of other techniques and innovations are presented in conclusion.
Klíčová slova
Internet, Marketingový mix, Konkurence, E-shop
Klíčová slova v angličtině
Internet, Marketing Mix, Competition, E-shop
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních a internetových zdrojů a zpracujte zjištěné informace z oblasti internetového marketingu a internetového prodeje a výzkumu konkurence.
Stanovte kritéria pro hodnocení konkurenčních internetových obchodů.
II. Praktická část
Zhodnoťte konkurenční prostředí dle zadaných kritérií.
Na základě výsledků interpretujte doporučení pro internetový obchod firmy Houseboard.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních a internetových zdrojů a zpracujte zjištěné informace z oblasti internetového marketingu a internetového prodeje a výzkumu konkurence.
Stanovte kritéria pro hodnocení konkurenčních internetových obchodů.
II. Praktická část
Zhodnoťte konkurenční prostředí dle zadaných kritérií.
Na základě výsledků interpretujte doporučení pro internetový obchod firmy Houseboard.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] BLAŽKOVÁ, M. Jak využít internet v marketingu : krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. 156 s. ISBN 8024710951.
[2] CHERNEV, A.; KOTLER, P. Strategic marketing management. 5th ed. Chicago: Brightstar Media, 2009. 283 s. ISBN 978-0-9825126-3-0.
[3] KOTLER, P. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
[4] SEDLÁČEK, J. E-komerce, internetový a mobil marketing od A do Z. 1. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2006. 351 s. ISBN 80-7300-195-0.
[5] STUCHLÍK, P.; DVOŘÁČEK, M. Marketing na Internetu. 1. vyd. Praha: Grada, 2000. 247 s. ISBN 8071699578.
Seznam doporučené literatury
[1] BLAŽKOVÁ, M. Jak využít internet v marketingu : krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. 156 s. ISBN 8024710951.
[2] CHERNEV, A.; KOTLER, P. Strategic marketing management. 5th ed. Chicago: Brightstar Media, 2009. 283 s. ISBN 978-0-9825126-3-0.
[3] KOTLER, P. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
[4] SEDLÁČEK, J. E-komerce, internetový a mobil marketing od A do Z. 1. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2006. 351 s. ISBN 80-7300-195-0.
[5] STUCHLÍK, P.; DVOŘÁČEK, M. Marketing na Internetu. 1. vyd. Praha: Grada, 2000. 247 s. ISBN 8071699578.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: Ing. et Ing. Lucie S. Závodná - Hodnocení: 35 bodů. Otázky:
1. Vysvětlete prosím větu - str. 27: "Stará a nová ekonomika se míchá, společnosti musí mít zkušenosti v obou směrech." (zodpověděla zcela)
2. Vyčíslete prosím celkové náklady spojené s vámi navrhovanými doporučeními. (zodpověděla zcela)
Oponent BP: doc. Ing. Jaroslav Belás, PhD. - Hodnocení: 53 bodů. Otázky:
1. Definujte ve stručnější podobě výhody a nevýhody internetových obchodů ve vztahu k tradičním obchodům. (zodpověděla zcela)
2. Definujte aktuálně bariéry pro ještě výraznější implementaci internetových obchodů. (zodpověděla zcela)
Ing. Kateřina Hrazdilová Bočková, Ph.D.
Jakým způsobem jste postupovala při zpracovávání marketingového průzkumu? (odpověděla zcela)
prof. Ing. Ján Porvazník, CSc.
Proč by firma měla spolupracovat s konkurencí jen krátkou dobu? Může spolupráce s konkurencí přinášet prospěch pro obě či více konkurenčních firem?(odpověděla zcela)