Tématem mé bakalářské práce je analýza konkurenceschopnosti společnosti Spedos s.r.o. Cílem této práce analýza a posouzení postavení společnosti Spedos s.r.o. na trhu. Na zá-kladě této analýzy jsem pak navrhla opatření, která by zlepšila její konkurenční postavení.
Uvedené téma jsem si vybrala z důvodu stále se zvyšující důležitosti udržení stálé konku-renceschopnosti firem na českém trhu. Ve své práci jsem využila moderní metody analýzy, tzn. BCG matici, SWOT analýzu a Porterovu analýzu pěti konkurenčních sil.
Anotace v angličtině
The topic of my bachelor thesis is to analyze the competitiveness of the company Spedos Ltd. The aim of this thesis is the analysis and assessment of the position of company Spedos Ltd. on the market. According to the analysis I suggested measures which would improve its competitive position.
I chose this topic because of the increasing importance of maintaining constant competitiveness of companies in the Czech market. In my bachelor thesis I use modern methods of analysis, ie. BCG matrix, SWOT analysis and Porter five forces analysis.
Klíčová slova
konkurenceschopnost, BCG matice, SWOT analýza, Porterova analýza pěti konkurenčních sil
Klíčová slova v angličtině
competitiveness, BCG matrix, SWOT analysis, Porter?s five forces analysis
Rozsah průvodní práce
63 s. (71 836 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem mé bakalářské práce je analýza konkurenceschopnosti společnosti Spedos s.r.o. Cílem této práce analýza a posouzení postavení společnosti Spedos s.r.o. na trhu. Na zá-kladě této analýzy jsem pak navrhla opatření, která by zlepšila její konkurenční postavení.
Uvedené téma jsem si vybrala z důvodu stále se zvyšující důležitosti udržení stálé konku-renceschopnosti firem na českém trhu. Ve své práci jsem využila moderní metody analýzy, tzn. BCG matici, SWOT analýzu a Porterovu analýzu pěti konkurenčních sil.
Anotace v angličtině
The topic of my bachelor thesis is to analyze the competitiveness of the company Spedos Ltd. The aim of this thesis is the analysis and assessment of the position of company Spedos Ltd. on the market. According to the analysis I suggested measures which would improve its competitive position.
I chose this topic because of the increasing importance of maintaining constant competitiveness of companies in the Czech market. In my bachelor thesis I use modern methods of analysis, ie. BCG matrix, SWOT analysis and Porter five forces analysis.
Klíčová slova
konkurenceschopnost, BCG matice, SWOT analýza, Porterova analýza pěti konkurenčních sil
Klíčová slova v angličtině
competitiveness, BCG matrix, SWOT analysis, Porter?s five forces analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární prameny orientované na problematiku konkurenceschopnosti a formujte teoretická východiska pro zpracování analýzy.
II. Praktická část
Zhodnoťte současné postavení společnosti Spedos s. r. o. na trhu.
Navrhněte kroky pro zvýšení konkurenceschopnosti společnosti Spedos s. r. o.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární prameny orientované na problematiku konkurenceschopnosti a formujte teoretická východiska pro zpracování analýzy.
II. Praktická část
Zhodnoťte současné postavení společnosti Spedos s. r. o. na trhu.
Navrhněte kroky pro zvýšení konkurenceschopnosti společnosti Spedos s. r. o.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BARTES, F. Konkurenční strategie firmy. 1. vyd. Praha: Management Press, 1997. 124 s. ISBN 80-85943-41-7.
ČICHOVSKÝ, L. Marketing konkurenceschopnosti I. 1. vyd. Praha: Radix, 2002. 272 s. ISBN 80-86031-35-7.
KOTLER, P. Marketing podle Kotlera: jak vytvářet a ovládnout nové trhy. 1. vyd. Praha: Management Press, 2000. 258 s. ISBN 80-7261-010-4.
PORTER, M. Konkurenční strategie: metody pro analýzu odvětví a konkurentů. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1994. 403 s. ISBN 80-85605-11-2.
PORTER, M. Konkurenční výhoda: jak vytvořit a udržet si nadprůměrný výkon. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1993. 626 s. ISBN 80-85605-12-0.
Seznam doporučené literatury
BARTES, F. Konkurenční strategie firmy. 1. vyd. Praha: Management Press, 1997. 124 s. ISBN 80-85943-41-7.
ČICHOVSKÝ, L. Marketing konkurenceschopnosti I. 1. vyd. Praha: Radix, 2002. 272 s. ISBN 80-86031-35-7.
KOTLER, P. Marketing podle Kotlera: jak vytvářet a ovládnout nové trhy. 1. vyd. Praha: Management Press, 2000. 258 s. ISBN 80-7261-010-4.
PORTER, M. Konkurenční strategie: metody pro analýzu odvětví a konkurentů. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1994. 403 s. ISBN 80-85605-11-2.
PORTER, M. Konkurenční výhoda: jak vytvořit a udržet si nadprůměrný výkon. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1993. 626 s. ISBN 80-85605-12-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: Ing. Dobroslav Němec. Hodnocení: 44 bodů.
Otázky k obhajobě:
1. Na straně 55 jste ve své práci navrhla řadu opatření, která se týkají výrobního procesu. Mohla byste blíže specifikovat jejich hlavní přínosy ve srovnání se současným stavem? (zodpověděla zcela)
Oponent BP: Ing. Ondřej Šterba. Hodnocení: 51 bodů.
Otázky k obhajobě:
1. Navrhněte marketingovou komunikaci požární techniky SPEDOS (forma, způsob) k cílové skupině architekti, projektanti? (zodpověděla zcela)
doc. Ing. Roman Zámečník, Ph.D.
Jaká je struktura zákazníků firmy? (zodpověděla zcela)
Proč jste do SWOT analýzy nezahrnula i současnou ekonomickou situaci? (zodpověděla zcela)