Předmětem této práce je projekt inovace životního pojištění u Allianz pojišťovny tak, aby bylo zajímavější pro prodejce a lépe zabezpečilo klienta. V této práci je vysvětlen pojem pojišťovnictví a význam životního pojištění na českém trhu. V praktické části je porovnání současných produktů největších konkurentů a analýza současného trendu na trhu. Následu-je samotný proces inovace, který má být doporučením pro pojišťovnu, co by měla změnit, aby byl její produkt zajímavější a více prodejný než konkurenční produkty. V poslední části je praktická ukázka na konkrétním klientovi, kde je naznačena úprava produktu.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is a project innovation of life insurance by Allianz insurance com-pany so it would be more interesting for vendors and more secure for clients. This work explains the concept of insurance and the importance of life insurance on the Czech market. The practical part compares the current products of leading competitors and there is also an analysis of current market trends. Next, there is the innovation process itself which is to be a recommendation to the insurance company on what it should change to make its product more attractive and marketable than competitive products. The last part is a practical demonstration on a particular client, where the changes are implied.
Klíčová slova
pojištění, investiční životní pojištění, pojistný trh v ČR, inovace, průzkum trhu, Allianz pojišťovna
Klíčová slova v angličtině
insurance, life insurance, insurance market in the Czech Republic, innovation, market research, Allianz insurance company
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této práce je projekt inovace životního pojištění u Allianz pojišťovny tak, aby bylo zajímavější pro prodejce a lépe zabezpečilo klienta. V této práci je vysvětlen pojem pojišťovnictví a význam životního pojištění na českém trhu. V praktické části je porovnání současných produktů největších konkurentů a analýza současného trendu na trhu. Následu-je samotný proces inovace, který má být doporučením pro pojišťovnu, co by měla změnit, aby byl její produkt zajímavější a více prodejný než konkurenční produkty. V poslední části je praktická ukázka na konkrétním klientovi, kde je naznačena úprava produktu.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is a project innovation of life insurance by Allianz insurance com-pany so it would be more interesting for vendors and more secure for clients. This work explains the concept of insurance and the importance of life insurance on the Czech market. The practical part compares the current products of leading competitors and there is also an analysis of current market trends. Next, there is the innovation process itself which is to be a recommendation to the insurance company on what it should change to make its product more attractive and marketable than competitive products. The last part is a practical demonstration on a particular client, where the changes are implied.
Klíčová slova
pojištění, investiční životní pojištění, pojistný trh v ČR, inovace, průzkum trhu, Allianz pojišťovna
Klíčová slova v angličtině
insurance, life insurance, insurance market in the Czech Republic, innovation, market research, Allianz insurance company
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě literární rešerše popište problematiku zaměřenou na pojišťovny a systém životního pojištění.
II. Praktická část
Analyzujte aktuální situaci na trhu životního pojištění a porovnejte produkty největších konkurentů.
Vypracujte projekt inovovaného produktu životního pojištění.
Navrhněte inovovaný produkt pro konkrétního klienta, popište výhody a možné omezení produktu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě literární rešerše popište problematiku zaměřenou na pojišťovny a systém životního pojištění.
II. Praktická část
Analyzujte aktuální situaci na trhu životního pojištění a porovnejte produkty největších konkurentů.
Vypracujte projekt inovovaného produktu životního pojištění.
Navrhněte inovovaný produkt pro konkrétního klienta, popište výhody a možné omezení produktu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] CIPRA, T. Zajištění a přenos rizik v pojišťovnictví. 1. vyd. Praha: Grada, 2004. 260 s. ISBN 8024708388.
[2] ČEJKOVÁ, V. Pojistný trh. 1. vyd. Praha: Grada, 2002. 119 s. ISBN 8024701375.
[3] DAŇHEL, J. Pojistná teorie. Vyd. 1. Praha: Professional Publishing, 2005. 332 s. ISBN 808641984.
[4] DUCHÁČKOVÁ, E. Principy pojištění a pojišťovnictví. 3., aktualiz. vyd. Praha: Ekopress, 2009. 224 s. ISBN 978-80-86929-51-4.
Seznam doporučené literatury
[1] CIPRA, T. Zajištění a přenos rizik v pojišťovnictví. 1. vyd. Praha: Grada, 2004. 260 s. ISBN 8024708388.
[2] ČEJKOVÁ, V. Pojistný trh. 1. vyd. Praha: Grada, 2002. 119 s. ISBN 8024701375.
[3] DAŇHEL, J. Pojistná teorie. Vyd. 1. Praha: Professional Publishing, 2005. 332 s. ISBN 808641984.
[4] DUCHÁČKOVÁ, E. Principy pojištění a pojišťovnictví. 3., aktualiz. vyd. Praha: Ekopress, 2009. 224 s. ISBN 978-80-86929-51-4.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP (Ing. Jiří Polách): 46 b.
Otázky vedoucího DP:
1.Jak byste zhodnotila současný stav na trhu životního pojištění v ČR?
Zodpovězeno zcela, bez připomínek
Oponent DP (Ing. Petr Hladný, Ph.D.): 50 b.
Otázky od oponenta DP:
1.Jaký význam má životní pojištění v dnešní době?
Zodpovězeno zcela, bez připomínek
2.Z jakého důvodu by Allianz pojišťovna měla inovovat životní pojištění a v čem ji tato inovace pomůže?
Zodpovězeno uspokojivě
Ing. Jana Kůstková
Najde Vaše práce praktické uplatnění?
Zodpovězeno, bez připomínek