Tématem této bakalářské práce je Analýza konkurenceschopnosti ve společnosti D Plast a.s. Za hlavní cíl pro tuto práci jsem si stanovil nashromáždit nejdůležitější informace o analyzované problematice, podrobně popsat sledovanou společnost a porovnat ji s jejími hlavními konkurenty. Z výsledků získaných v analýze se pokusím doporučit určitá opatření či zlepšení, které by měla vést ke zlepšení konkurenceschopnosti společnosti na daném trhu.
Výběr tématu úzce souvisel s mým nástupem do analyzované firmy a snahou jednak po-chopit tržní prostředí, ve kterém se pohybuje a také přispět poznatky plynoucími jak z mých rozdílných obchodních zkušeností, tak z všeobecně uznávaných analytických postupů.
Anotace v angličtině
The topic of the dissertation work is The Competition Analysis of company D Plast. The main goal I staked, is to gather the most important information about the analyzed pro-blems and describe the company in details plus compare it with its main competitors. I will also try to come out with several tips based on the results of the analysis that should im-prove company´s competitiveness on the market.
My choice of topic closely relies to my recently acquired job in the analyzed company. I will try to understand its market backgroung and also add my own personal experience with different business habits. Also widely respected analitical instruments should bring some new and useful information.
Klíčová slova
konkurence, plasty, růst cen, BCG, Porterova analýza, PEST, SWOT analýza
Tématem této bakalářské práce je Analýza konkurenceschopnosti ve společnosti D Plast a.s. Za hlavní cíl pro tuto práci jsem si stanovil nashromáždit nejdůležitější informace o analyzované problematice, podrobně popsat sledovanou společnost a porovnat ji s jejími hlavními konkurenty. Z výsledků získaných v analýze se pokusím doporučit určitá opatření či zlepšení, které by měla vést ke zlepšení konkurenceschopnosti společnosti na daném trhu.
Výběr tématu úzce souvisel s mým nástupem do analyzované firmy a snahou jednak po-chopit tržní prostředí, ve kterém se pohybuje a také přispět poznatky plynoucími jak z mých rozdílných obchodních zkušeností, tak z všeobecně uznávaných analytických postupů.
Anotace v angličtině
The topic of the dissertation work is The Competition Analysis of company D Plast. The main goal I staked, is to gather the most important information about the analyzed pro-blems and describe the company in details plus compare it with its main competitors. I will also try to come out with several tips based on the results of the analysis that should im-prove company´s competitiveness on the market.
My choice of topic closely relies to my recently acquired job in the analyzed company. I will try to understand its market backgroung and also add my own personal experience with different business habits. Also widely respected analitical instruments should bring some new and useful information.
Klíčová slova
konkurence, plasty, růst cen, BCG, Porterova analýza, PEST, SWOT analýza
Proveďte literární rešerši zaměřenou na konkurenceschopnost a hodnocení firem.
II. Praktická část
Proveďte analýzu konkurenceschopnosti firmy pomocí zvolených nástrojů a
následně ji vyhodnoťte.
Na základě zjištěných výsledků analýzy navrhněte možnosti zlepšení
konkurenceschopnosti firmy na trhu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte literární rešerši zaměřenou na konkurenceschopnost a hodnocení firem.
II. Praktická část
Proveďte analýzu konkurenceschopnosti firmy pomocí zvolených nástrojů a
následně ji vyhodnoťte.
Na základě zjištěných výsledků analýzy navrhněte možnosti zlepšení
konkurenceschopnosti firmy na trhu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti. 1. vyd. Praha : Radix, spol. s.r.o., 2002. 272 s. ISBN 80-86031-35-7.
[2] KINCL, Jan a kolektiv. Marketing podle trhů. 1. vyd. Praha : Alfa Publishing, s.r.o., 2004. 175 s. ISBN 80-86851-02-8.
[3] KOTLER, Philip. Moderní marketing. 4. evropské vyd. Praha : Grada Publishing, a.s., 2007. 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
[4] PORTER, Michael E. Konkurenční výhoda : jak vytvořit a udržet si nadprůměrný výkon. 1. vyd. Praha : Victoria Publishing, 1993. 626 s. ISBN 80-85605-12-0.
Seznam doporučené literatury
[1] ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti. 1. vyd. Praha : Radix, spol. s.r.o., 2002. 272 s. ISBN 80-86031-35-7.
[2] KINCL, Jan a kolektiv. Marketing podle trhů. 1. vyd. Praha : Alfa Publishing, s.r.o., 2004. 175 s. ISBN 80-86851-02-8.
[3] KOTLER, Philip. Moderní marketing. 4. evropské vyd. Praha : Grada Publishing, a.s., 2007. 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
[4] PORTER, Michael E. Konkurenční výhoda : jak vytvořit a udržet si nadprůměrný výkon. 1. vyd. Praha : Victoria Publishing, 1993. 626 s. ISBN 80-85605-12-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: Ing. Janka Ladová, Ph.D., 45 bodů.
1) Jaká je, podle Vás, největší konkurenční výhoda firmy D PLAST ve srovnání s hlavními konkurenty? (zodpovězeno zcela)
2) Budou Vámi navrhována opatření realizována? Pokud ano, v jakém časovém horizontu, v případě, že ne, proč? (zodpovězeno zcela)
Oponent BP: Ing. Tomáš Klein, 29 bodů.
1) Proč citujete interní materiál firmy za každým z návrhů? (zodpovězeno zcela)
2) Kdo je tvůrcem tabulek na straně 55 a 56. (zodpovězeno zcela)
3) Proč ve SWOT analýze uvádíte jako hrozbu sociální politiku, když dopad sociální politiky na firmu v PEST analýze hodnotíte jako nevýznamný? (zodpovězeno zcela)
Ing. Jiří Polách ? Kolik % úroku je podle Vás nízký úrok, na který daná firma může jednoduše dosáhnout? (zodpovězeno zcela)