Informace o kvalifikační práci Výzkum marketingových aktivit státních galerií České republiky a doporučení pro Krajskou galerii výtvarného umění ve Zlíně
Bakalářská práce ?Výzkum marketingových aktivit státních galerií České republiky a doporučení pro Krajskou galerii výtvarného umění ve Zlíně? se skládá ze dvou hlavních částí. V první teoretické části se autorka věnuje tématu arts managementu a neziskovým organizacím. V praktické části je představena Krajská galerie výtvarného umění ve Zlíně, její návštěvníci a zároveň jsou prezentovány výsledky marketingového výzkumu. Na konci práce autorka navrhuje řešení některých odvětví. Původní teze, že marketingové aktivity organizací tohoto segmentu jsou výrazně méně rozvinuté než u ostatních subjektů na trhu, se částečně potvrdila. Mimo to autorka zaznamenala jistý posun od postojů dob minulých, kdy měly organizace tendence se před svými návštěvníky spíše uzavírat, než aby se projevily interaktivně a své zákazníky si získaly.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis, ?A Survey of Marketing Activities of State Owned Galleries and Recommendation for the Regional Gallery of Fine Art in Zlín,? consists of two major segments. For the theoretical part, the author discusses the topic of arts management and non-profit organizations. The practical part introduces the Regional Gallery of Fine Art in Zlín, their visitors and gives the final results of the marketing survey. At the end, the author gives recommendations for certain segments. The original proposition ? that the marketing activities of organizations in this segment are significantly underdeveloped in comparison with other companies ? was partially confirmed. Furthermore, the author discovered a certain trend among the galleries that promises a shift away from the outmoded approaches of the past when cultural organizations functioned with the goal of avoiding rather than interacting with the public that they were supposed to serve.
Arts Marketing, Brand, Communication Plan, KGVUZ, Marketing Communication, Marketing Research, Non-profit Sector, Visitor Analysis, Questionnaire
Rozsah průvodní práce
78
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce ?Výzkum marketingových aktivit státních galerií České republiky a doporučení pro Krajskou galerii výtvarného umění ve Zlíně? se skládá ze dvou hlavních částí. V první teoretické části se autorka věnuje tématu arts managementu a neziskovým organizacím. V praktické části je představena Krajská galerie výtvarného umění ve Zlíně, její návštěvníci a zároveň jsou prezentovány výsledky marketingového výzkumu. Na konci práce autorka navrhuje řešení některých odvětví. Původní teze, že marketingové aktivity organizací tohoto segmentu jsou výrazně méně rozvinuté než u ostatních subjektů na trhu, se částečně potvrdila. Mimo to autorka zaznamenala jistý posun od postojů dob minulých, kdy měly organizace tendence se před svými návštěvníky spíše uzavírat, než aby se projevily interaktivně a své zákazníky si získaly.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis, ?A Survey of Marketing Activities of State Owned Galleries and Recommendation for the Regional Gallery of Fine Art in Zlín,? consists of two major segments. For the theoretical part, the author discusses the topic of arts management and non-profit organizations. The practical part introduces the Regional Gallery of Fine Art in Zlín, their visitors and gives the final results of the marketing survey. At the end, the author gives recommendations for certain segments. The original proposition ? that the marketing activities of organizations in this segment are significantly underdeveloped in comparison with other companies ? was partially confirmed. Furthermore, the author discovered a certain trend among the galleries that promises a shift away from the outmoded approaches of the past when cultural organizations functioned with the goal of avoiding rather than interacting with the public that they were supposed to serve.
Arts Marketing, Brand, Communication Plan, KGVUZ, Marketing Communication, Marketing Research, Non-profit Sector, Visitor Analysis, Questionnaire
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
V teoretické rovině se zabývejte marketingem a marketingovými aktivitami umělecky zaměřených organizací.
II. Praktická část
Analyzujte současnou situaci marketingových aktivit státních galerií České republiky a srovnejte je s aktivitami Krajské galerie výtvarného umění ve Zlíně.
Doporučte vhodné komunikační aktivity pro Krajskou galerii výtvarného umění ve Zlíně slučitelné s omezeným rozpočtem příspěvkové organizace.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
V teoretické rovině se zabývejte marketingem a marketingovými aktivitami umělecky zaměřených organizací.
II. Praktická část
Analyzujte současnou situaci marketingových aktivit státních galerií České republiky a srovnejte je s aktivitami Krajské galerie výtvarného umění ve Zlíně.
Doporučte vhodné komunikační aktivity pro Krajskou galerii výtvarného umění ve Zlíně slučitelné s omezeným rozpočtem příspěvkové organizace.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] BÁRTOVÁ, Hilda; BÁRTA, Vladimír; KOUDELKA, Jan. Chování spotřebitele a výzkum trhu. 2. přeprac. vyd. Praha : Oeconomica, 2004. 243 s. ISBN 978-80-245-0778-1.
[2] JOHNOVÁ, Radka; ČERNÁ, Jitka. Arts marketing : marketing umění a kulturního dědictví. 1. vyd. Praha : Oeconomica, 2007. 243 s. ISBN 978-80-245-1276-1.
[3] NASH, Edward L. Direct marketing. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2003. 604 s. ISBN 80-7226-838-4.
[4] STUCHLÍK, Petr; DVOŘÁČEK, Martin; PEGNER, Martin. Marketing a reklama na internetu. 1. vyd. Praha : Grada, 1998. 198 s. ISBN 80-7169-630-7.
[5] TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha : Grada, 2000. 602 s. ISBN 80-7169-997-7.
Seznam doporučené literatury
[1] BÁRTOVÁ, Hilda; BÁRTA, Vladimír; KOUDELKA, Jan. Chování spotřebitele a výzkum trhu. 2. přeprac. vyd. Praha : Oeconomica, 2004. 243 s. ISBN 978-80-245-0778-1.
[2] JOHNOVÁ, Radka; ČERNÁ, Jitka. Arts marketing : marketing umění a kulturního dědictví. 1. vyd. Praha : Oeconomica, 2007. 243 s. ISBN 978-80-245-1276-1.
[3] NASH, Edward L. Direct marketing. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2003. 604 s. ISBN 80-7226-838-4.
[4] STUCHLÍK, Petr; DVOŘÁČEK, Martin; PEGNER, Martin. Marketing a reklama na internetu. 1. vyd. Praha : Grada, 1998. 198 s. ISBN 80-7169-630-7.
[5] TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha : Grada, 2000. 602 s. ISBN 80-7169-997-7.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí bakalářské práce: 48 bodů
Hodnocení vedoucího bakalářské práce:
1. Jak si myslíte, že ovlivňuje elektronizace (možnost prohlédnout si exponáty na Internetu ve 3D ztvárnění, projít si virtuálně celé muzeum, galerii atd.) návštěvnost galerií v současné době a jak tomu bude podle Vašeho názoru v budoucnu?
Otázka byla zodpovězena: zcela
Oponent bakalářské práce: 59 bodů
Hodnocení oponenta bakalářské práce:
1. Ze zjištěných údajů vyplývá, že zlínská galerie patří v oblasti marketingu mezi institucemi srovnatelného typu k lepšímu průměru, mohla by jí být některá z dotazníkem oslovených galerií příkladem nebo by se spíše měla inspirovat marketingem z jiných oborů?
Otázka byla zodpovězena: zcela
2. V případě doporučovaného uspořádání plesu bylo počítáno i s náklady na poplatky při veřejné produkci u OSA. Chybí mi podrobnější propočet případných dalších nákladů?
Otázka byla zodpovězena: zcela
3. Při omezeném množství finančních prostředků je pro zlínskou galerii důležitější propagace jednotlivých výstavních akcí nebo dlouhodobé a cílené budování firemní značky?
Otázka byla zodpovězena: zcela
doc. Chovancová: Má v plánu galerie měnit své logo? - zcela
doc. Bobák: Nemyslíte si, že umístění galerie je slabou stránkou? - zcela