Diplomová práce se zabývá tématem nezaměstnanosti se zaměřením na Zlínský okres. Cí-lem práce je vytvoření nového rekvalifikačního kurzu podle poţadavků trhu práce.
V teoretické části je uveden význam práce pro člověka, základní charakteristiky trhu práce, formy nezaměstnanosti, způsoby měření nezaměstnanosti v České republice. Další obsah teoretické práce je věnován rizikovým skupinám nezaměstnaných, dopadům nezaměstna-nosti a politice zaměstnanosti Evropské Unie a České republiky.
Praktická část diplomové práce se zabývá analýzou současného stavu nezaměstnanosti ve Zlíně. Sleduje strukturu nezaměstnanosti podle jednotlivých charakteristik uchazečů o za-městnání, jako je věková kategorie, vzdělanostní struktura, nebo délka evidence uchazečů o zaměstnání. Další část analýzy je věnována nezaměstnanosti ţen, jejich počtem ve srov-nání s muţi, platovým ohodnocením a stavem zaměstnanosti ţen v rámci Evropské Unie. Dále je v rámci diplomové práce provedena analýza inzertní nabídky zaměstnání v denním tisku a na internetu ve Zlíně. Výsledkem analýzy je struktura hledaných profesí, poţadova-ná úroveň vzdělání, poţadovaný věk pracovníků, poţadavky zaměstnavatele na dosaţenou praxi, jazykové znalosti a další dovednosti.
Závěrečná část diplomové práce je věnovaná přípravě motivačního a rekvalifikačního kur-zu pro ţeny. Součástí projektu je jeho zdůvodnění potřebnosti, financování, časový harmo-nogram a podrobný obsah kurzu. Důleţitou součástí projektu je vytvořená analýza rizik a zhodnocené přínosy rekvalifikačního kurzu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with unemployment, focusing on Zlin district. The goal is to create a new retraining course in accordance with the requirements of the employement market.
In the theoretical part is given the importance of work for man, the essential characteristics of the employement market, unemployment forms and methods of measuring unemploy-ment in the Czech Republic. Other content is devoted to the theoretical risk groups of the
unemployed, the impact of unemployment and employment policy of the European Union and the Czech Republic.
The practical part deals with the analysis of the current state of unemployment in Zlin. It follows the structure of unemployment according to the characteristics of job applicant, such as age, education or length of the register of job applicant. Another part of the analy-sis is devoted to women's unemployment, their number in comparison with men, ranking and salary employment situation of women in the European Union. The thesis offers an analysis of job advertising in newspapers and on the Internet in Zlín. The result of this ana-lysis is the structure of search professionals, the level of education, age workers and the requirements of the employer to achieve work experience, language and other skills.
The final part of the thesis is devoted to the preparation and motivation of retraining cour-ses for women. The project is the need for its justification, funding, timetable and detailed course content. An important part of the project is to create a risk analysis and assessment of the benefits of the retraining course.
Klíčová slova
nezaměstnanost, zaměstnanost, trh práce, strategie EU, uchazeč o zaměst-nání, aktivní politika zaměstnanosti, zaměstnanec, inzerce, profese, kvalifikační třída, vzdělání, projekt, motivace, manaţer, riziko, dovednosti, schopnosti, praxe, rekvalifikační kurz
Klíčová slova v angličtině
unemployment, employment, employment market, EU strategy, job applicant, active policy of employment, employee, job advertising, proffesion, qualifying category, education, project, motivation, manager, risk, skills, work experience, retraining course
Rozsah průvodní práce
88 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tématem nezaměstnanosti se zaměřením na Zlínský okres. Cí-lem práce je vytvoření nového rekvalifikačního kurzu podle poţadavků trhu práce.
V teoretické části je uveden význam práce pro člověka, základní charakteristiky trhu práce, formy nezaměstnanosti, způsoby měření nezaměstnanosti v České republice. Další obsah teoretické práce je věnován rizikovým skupinám nezaměstnaných, dopadům nezaměstna-nosti a politice zaměstnanosti Evropské Unie a České republiky.
Praktická část diplomové práce se zabývá analýzou současného stavu nezaměstnanosti ve Zlíně. Sleduje strukturu nezaměstnanosti podle jednotlivých charakteristik uchazečů o za-městnání, jako je věková kategorie, vzdělanostní struktura, nebo délka evidence uchazečů o zaměstnání. Další část analýzy je věnována nezaměstnanosti ţen, jejich počtem ve srov-nání s muţi, platovým ohodnocením a stavem zaměstnanosti ţen v rámci Evropské Unie. Dále je v rámci diplomové práce provedena analýza inzertní nabídky zaměstnání v denním tisku a na internetu ve Zlíně. Výsledkem analýzy je struktura hledaných profesí, poţadova-ná úroveň vzdělání, poţadovaný věk pracovníků, poţadavky zaměstnavatele na dosaţenou praxi, jazykové znalosti a další dovednosti.
Závěrečná část diplomové práce je věnovaná přípravě motivačního a rekvalifikačního kur-zu pro ţeny. Součástí projektu je jeho zdůvodnění potřebnosti, financování, časový harmo-nogram a podrobný obsah kurzu. Důleţitou součástí projektu je vytvořená analýza rizik a zhodnocené přínosy rekvalifikačního kurzu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with unemployment, focusing on Zlin district. The goal is to create a new retraining course in accordance with the requirements of the employement market.
In the theoretical part is given the importance of work for man, the essential characteristics of the employement market, unemployment forms and methods of measuring unemploy-ment in the Czech Republic. Other content is devoted to the theoretical risk groups of the
unemployed, the impact of unemployment and employment policy of the European Union and the Czech Republic.
The practical part deals with the analysis of the current state of unemployment in Zlin. It follows the structure of unemployment according to the characteristics of job applicant, such as age, education or length of the register of job applicant. Another part of the analy-sis is devoted to women's unemployment, their number in comparison with men, ranking and salary employment situation of women in the European Union. The thesis offers an analysis of job advertising in newspapers and on the Internet in Zlín. The result of this ana-lysis is the structure of search professionals, the level of education, age workers and the requirements of the employer to achieve work experience, language and other skills.
The final part of the thesis is devoted to the preparation and motivation of retraining cour-ses for women. The project is the need for its justification, funding, timetable and detailed course content. An important part of the project is to create a risk analysis and assessment of the benefits of the retraining course.
Klíčová slova
nezaměstnanost, zaměstnanost, trh práce, strategie EU, uchazeč o zaměst-nání, aktivní politika zaměstnanosti, zaměstnanec, inzerce, profese, kvalifikační třída, vzdělání, projekt, motivace, manaţer, riziko, dovednosti, schopnosti, praxe, rekvalifikační kurz
Klíčová slova v angličtině
unemployment, employment, employment market, EU strategy, job applicant, active policy of employment, employee, job advertising, proffesion, qualifying category, education, project, motivation, manager, risk, skills, work experience, retraining course
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte rešerši dostupných literárních zdrojů z oblasti nezaměstnanosti.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav nezaměstnanosti v ČR a ve městě Zlíně.
Na základě analýzy navrhněte projekt nového rekvalifikačního kurzu.
Vyhodnoťte náklady a očekávané přínosy.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte rešerši dostupných literárních zdrojů z oblasti nezaměstnanosti.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav nezaměstnanosti v ČR a ve městě Zlíně.
Na základě analýzy navrhněte projekt nového rekvalifikačního kurzu.
Vyhodnoťte náklady a očekávané přínosy.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] BOLELOUCKÝ, Z. Psychologické a medicínské aspekty nezaměstnanosti. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita v Brně, 2000. 79 s. ISBN 80-210-2425-9.
[2] BUCHTOVÁ, B. Nezaměstnanost : psychologický, ekonomický a sociální problém. 1. vyd. Praha : Grada, 2002. 236 s. ISBN 80-247-9006-8.
[3] BUCHTOVÁ, B. Psychologie člověka pro manažery. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita v Brně, 2002. 196 s. bez ISBN.
[4] MAREŠ, P. Nezaměstnanost jako sociální problém. 1. vyd. Praha : Sociologické nakladatelství, 2002. 172 s. ISBN 80-86429-08-3.
[5] SAMUELSON, P.; NORDHAUS, W.; GREGOR, M. Ekonomie. 18. vyd. Praha : NS Svoboda, 2007. 775 s. ISBN 978-80-205-0590-3.
Seznam doporučené literatury
[1] BOLELOUCKÝ, Z. Psychologické a medicínské aspekty nezaměstnanosti. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita v Brně, 2000. 79 s. ISBN 80-210-2425-9.
[2] BUCHTOVÁ, B. Nezaměstnanost : psychologický, ekonomický a sociální problém. 1. vyd. Praha : Grada, 2002. 236 s. ISBN 80-247-9006-8.
[3] BUCHTOVÁ, B. Psychologie člověka pro manažery. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita v Brně, 2002. 196 s. bez ISBN.
[4] MAREŠ, P. Nezaměstnanost jako sociální problém. 1. vyd. Praha : Sociologické nakladatelství, 2002. 172 s. ISBN 80-86429-08-3.
[5] SAMUELSON, P.; NORDHAUS, W.; GREGOR, M. Ekonomie. 18. vyd. Praha : NS Svoboda, 2007. 775 s. ISBN 978-80-205-0590-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP: doc. PhDr. Milan Mikuláštík, Ph.D., hodnocení 58 bodů
Otázky:
1)Domníváte se, že organizování rekvalifikačních kurzů pozitivně ovlivní nezaměstnanost? A když ano, v jakém smyslu?
- odpověděla zcela
2)Sníží se počet nezaměstnaných v závislosti na organizování rekvalifikačních kurzů? - odpověděla zcela
Oponent DP: Mgr. Petra Mandincová, Ph.D., hodnocení 42 bodů
Otázky:
1)Zdůvodněte, proč jste se zaměřila v projektové části pouze na nezaměstnané ženy.
- odpověděla zcela
2)Jaké šance má Váš projekt na realizaci?
- odpověděla zcela
Otázky komise:
1)Vyjmenujte další velké zaměstnavatele v tomto regionu? - odpověděla částečně
2)Jaké komunikační schopnosti získáte z rekvalifikačních kurzů? - odpověděla uspokojivě
3) Rozdíl mezi mateřskou a rodičovskou dovolenou? - zodpovězena zcela
4) Jaké jsou ceny lektorů za rekvalifikační kurzy?- zodpovězena uspokojivě
5) Budete nabízet projekt organizacím? Potřebujete nositele projektu a jaká byla u nich reakce? - zodpovězena částečně
6)Prošla jste si fyzicky nějaká taková školení?- zodpovězeno zcela
7)Co tvoří 2/3 nákladů na kurzy, když 1/3 jsou osobní náklady? - nezodpovězeno