Diplomová práce se zabývá povědomím o značce Alfa ve společnosti XY a jejím vnímání zákazníky. Cílem této práce je zpracování projektu, který si klade za úkol zlepšení vnímání této značky a zvýšení jejího prodeje.
Práce je rozdělena na tři hlavní části. První, teoretická část, se zabývá teoretickými po-znatky týkající se brandingu a privátních značek. Druhá část, praktická, analyzuje součas-nou nabídku privátních značek ve firmě XY a především stav značky Alfa.
V závěrečné části je zpracován projekt, ve kterém jsou navrženy změny, které povedou k zlepšení povědomí a vnímání značky Alfa zákazníky a tím i k lepšímu prodeji. Projektová část je podrobena časové, nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is dealing with knowledge and perception of Alfa private label owned by company XY by customers. The aim of the paper is to develop a project in order to im-prove perception of mentioned private label and increase the sales.
The thesis is divided into three parts. The first part is theoretical and covers current litera-ture knowledge about branding and private labels. The second part analyzes current offer of private labels in given company and especially focus on Alfa brand.
In final part is introduced the project itself with implementation of possible changes lead-ing into better knowledge and perception of private label by customers and thus into higher sales.
brand management, knowledge and perception of private label, private label brand, cost analysis, risk analysis, retail
Rozsah průvodní práce
96
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá povědomím o značce Alfa ve společnosti XY a jejím vnímání zákazníky. Cílem této práce je zpracování projektu, který si klade za úkol zlepšení vnímání této značky a zvýšení jejího prodeje.
Práce je rozdělena na tři hlavní části. První, teoretická část, se zabývá teoretickými po-znatky týkající se brandingu a privátních značek. Druhá část, praktická, analyzuje součas-nou nabídku privátních značek ve firmě XY a především stav značky Alfa.
V závěrečné části je zpracován projekt, ve kterém jsou navrženy změny, které povedou k zlepšení povědomí a vnímání značky Alfa zákazníky a tím i k lepšímu prodeji. Projektová část je podrobena časové, nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is dealing with knowledge and perception of Alfa private label owned by company XY by customers. The aim of the paper is to develop a project in order to im-prove perception of mentioned private label and increase the sales.
The thesis is divided into three parts. The first part is theoretical and covers current litera-ture knowledge about branding and private labels. The second part analyzes current offer of private labels in given company and especially focus on Alfa brand.
In final part is introduced the project itself with implementation of possible changes lead-ing into better knowledge and perception of private label by customers and thus into higher sales.
brand management, knowledge and perception of private label, private label brand, cost analysis, risk analysis, retail
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte a prezentuje teoretické poznatky z oblasti
brandingu a privátních značek.
Aplikujte tyto teoretické poznatky na oblast maloobchodu.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současnou nabídku privátních značek ve firmě XY a jejich vnímání zákazníkem.
Vytvořte projekt zaměřený na zlepšení prodeje interní značky Alfa a její vnímaní.
Projekt podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte a prezentuje teoretické poznatky z oblasti
brandingu a privátních značek.
Aplikujte tyto teoretické poznatky na oblast maloobchodu.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současnou nabídku privátních značek ve firmě XY a jejich vnímání zákazníkem.
Vytvořte projekt zaměřený na zlepšení prodeje interní značky Alfa a její vnímaní.
Projekt podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] GLYNN, M. S.; CHEN, S. Consumer-factors moderating private label brand success: further empirical results. International Journal of Retail and Distribution Management. 2009, vol. 37, no. 11, s. 896-914. ISSN 0959-0552.
[2] HAIGH, D. Oceňování značky a jeho význam. 1. vyd. Praha: Management Press, 2002. 103 s. ISBN 80-7261-073-2.
[3] HARRIS, F.; de CHERNATONY, L. Corporate branding and corporate brand performance. European Journal of Marketing. 2001, vol. 35, no. 3/4, s. 441-456. ISSN 0309-0566.
[4] TAYLOR, D. Brand management, budování značky od vize k cíli. 1. vyd. Brno: Computer Press, a.s., 2007. 226 s. ISBN 978-80-251-1818-4.
[5] VAHIE, A.; PASWAN, A. Private label brand image: its relationship with store image and national brand. International Journal of Retail and Distribution Management. 2006, vol. 34, no. 1, s. 67-84. ISSN 0959-0552.
Seznam doporučené literatury
[1] GLYNN, M. S.; CHEN, S. Consumer-factors moderating private label brand success: further empirical results. International Journal of Retail and Distribution Management. 2009, vol. 37, no. 11, s. 896-914. ISSN 0959-0552.
[2] HAIGH, D. Oceňování značky a jeho význam. 1. vyd. Praha: Management Press, 2002. 103 s. ISBN 80-7261-073-2.
[3] HARRIS, F.; de CHERNATONY, L. Corporate branding and corporate brand performance. European Journal of Marketing. 2001, vol. 35, no. 3/4, s. 441-456. ISSN 0309-0566.
[4] TAYLOR, D. Brand management, budování značky od vize k cíli. 1. vyd. Brno: Computer Press, a.s., 2007. 226 s. ISBN 978-80-251-1818-4.
[5] VAHIE, A.; PASWAN, A. Private label brand image: its relationship with store image and national brand. International Journal of Retail and Distribution Management. 2006, vol. 34, no. 1, s. 67-84. ISSN 0959-0552.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, plány, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP: Ing. Zuzana Bočincová, hodnocení 49 bodů
Otázky:
1. Aký podiel tvoria privátne značky spoločnosti XY na českom trhu?
2. Aký očakávate nárast v predaji značky Alfa po skončení kampane "Switch and Save"?
Oponent DP: Ing. František Veselý, hodnocení 33 bodů
Otázky:
1. V teoretické části jsou uvedeny základní bod pro budování silné značky, jedním z bodů je: "identita značky - identita musí být součástí každé značky, důležité je vědět, že je rozdíl mezi image a identitou." Jaký je rozdíl mezi image a identitou?
2. Jaký je positioning jednotlivých řad výrobků provátní značky společnosti XY v porovnání s řadami výrobků privátních značek konkurenčních maloobchodních řetězců, co se týká kvality, ceny, vnímání?
3. Je na maloobchodním trhu řetězec, který b zákazníkům komunikoval jednotlivé řady výrobků srozumitelněji? Jak?
doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc.
Co je to efektivita a jak ji zvýšíte? Otázka zodpovězena uspokojivě.
V práci uvádíte jako zdroj interní materiály firmy, co je v projektu vaše? Otázka zodpovězena zcela.
Pro privátní značky není norma dle obsahu potravin. Má Vaše firma nějaké normy? Otázka zodpovězena zcela.
Ing. Kamil Dobeš, Ph.D.
Stihla jste si nechat udělat korektury? Otázka zodpovězena zcela.