Cílem této diplomové práce je vytvořit marketingový plán pro zavedení nového produktu na čerpací stanici. Vzhledem k snižujícím se prodejům a ukončování distribuce Specialu 91 byla firma nucena přistoupit k hledání vhodné náhrady za tento produkt. Teoretická část popisuje jednotlivé fáze marketingového plánování, jakož i jednotlivých analytických činností. V analytické části jsou zkoumány jednak vnitřní a vnější faktory a jednak i shrnutí vývoje trhu. Projektová část stanovuje na základě analýz jednotlivé kroky marketingového plánu a jeho realizace.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to create a marketing plan for launching a new product at a petrol station company. Due to the decreasing consumption of an old product Special 91 and end-ing of its distribution by suppliers was company compelled to find an adequate substitute for this product. Theoretical part is describing particular phases of marketing plan as well as analytical activities. Analytical part is focusing not only on analysis of microenvironment and macroenvironment but also provides a summary of market trends.. Project sets the concrete steps of marketing plan and its realization.
Cílem této diplomové práce je vytvořit marketingový plán pro zavedení nového produktu na čerpací stanici. Vzhledem k snižujícím se prodejům a ukončování distribuce Specialu 91 byla firma nucena přistoupit k hledání vhodné náhrady za tento produkt. Teoretická část popisuje jednotlivé fáze marketingového plánování, jakož i jednotlivých analytických činností. V analytické části jsou zkoumány jednak vnitřní a vnější faktory a jednak i shrnutí vývoje trhu. Projektová část stanovuje na základě analýz jednotlivé kroky marketingového plánu a jeho realizace.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to create a marketing plan for launching a new product at a petrol station company. Due to the decreasing consumption of an old product Special 91 and end-ing of its distribution by suppliers was company compelled to find an adequate substitute for this product. Theoretical part is describing particular phases of marketing plan as well as analytical activities. Analytical part is focusing not only on analysis of microenvironment and macroenvironment but also provides a summary of market trends.. Project sets the concrete steps of marketing plan and its realization.
Na základě odborné literatury formulujte teoretická východiska pro zpracování diplomové práce.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současného stavu marketingových aktivit s ohledem na hlavní činnost podnikání.
Na základě provedené analýzy a literárních poznatků vypracujte projekt marketingového plánu k zavedení nového produktu.
Navržený projekt podrobte nákladové a časové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě odborné literatury formulujte teoretická východiska pro zpracování diplomové práce.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současného stavu marketingových aktivit s ohledem na hlavní činnost podnikání.
Na základě provedené analýzy a literárních poznatků vypracujte projekt marketingového plánu k zavedení nového produktu.
Navržený projekt podrobte nákladové a časové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] BLAŽKOVÁ, M. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 278 s. ISBN 978-80-247-1535-3.
[2] COOPER, J.; LANE, P. Marketingové plánování: Praktická příručka manažera. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999. 232 s. ISBN 80-7169-641-2.
[3] KNIGHT, P. Vysoce efektivní marketingový plán: 15 kroků k úspěchu v podnikání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 143 s. ISBN 978-80-247-1999-3.
[4] KOTLER, P.; KELLER, K. L. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
[5] WESTWOOD, J. Jak sestavit marketingový plán. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999. 120 s. ISBN 80-7169-542-4.
Seznam doporučené literatury
[1] BLAŽKOVÁ, M. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 278 s. ISBN 978-80-247-1535-3.
[2] COOPER, J.; LANE, P. Marketingové plánování: Praktická příručka manažera. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999. 232 s. ISBN 80-7169-641-2.
[3] KNIGHT, P. Vysoce efektivní marketingový plán: 15 kroků k úspěchu v podnikání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 143 s. ISBN 978-80-247-1999-3.
[4] KOTLER, P.; KELLER, K. L. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
[5] WESTWOOD, J. Jak sestavit marketingový plán. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999. 120 s. ISBN 80-7169-542-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP: Ing. Jiří Bant, hodnocení 54 bodů
Otázky:
1. Které z Vámi v projektu navrhovaných opatření považujete za klíčové při zavádění nového produktu do prodeje?
2. Jaké jsou podle Vás reálné alternativy současných paliv a které z nich považujete do budoucna za největší konkurenci klasickým palivům?
Oponent DP: doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D., hodnocení 55 bodů
Otázky:
1. Požaduji objasnit kapitolu 7.6.1 Návratnost investice.
2. Co vyjadřuje oktanové číslo?
3. Nebylo by vhodnější zaměřit komunikaci E85 důrazněji na oktanové číslo 109?
doc. Ing. František Lipták, DrSc.
Kdo jsou výrobci E85 a jak je zabezpečena plynulost dodávek? Otázka zodpovězena uspokojivě.
Neuvažoval jste o zavedení podpůrného produktu? Otázka zodpovězena zcela.
Ing. Kamil Dobeš, Ph.D.
Kdo je největší producent etanolu? Otázka zodpovězena uspokojivě.
Co je důvodem toho, že je výrobek o osm korun levnější? Otázka zodpovězena zcela.
doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc.
Která čerpací stanice je nejkvalitnější? Otázka zodpovězena uspokojivě.