Dnešní doba je charakteristická globalizací trhů a překonáváním jejich ochranných bariér. Má diplomová práce se zabývá právě touto tématikou. Cílem práce je zhodnocení reálné moţnosti vstupu společnosti Bytcentrum v.o.s. právě na rakouský trh.
Teoretická část vychází z poznatků, které jsou získané z dostupných literárních i interneto-vých zdrojů. Jsou zde definovány základní pojmy, které se týkají vstupu na zahraniční trh. V praktické části je pak představena samotná společnost Bytcentrum v.o.s. a je provedena SWOT analýza a Porterův model konkurenčních sil. Dále se zkoumá pomocí PEST analý-zy rakouský trh a identifikuje se konkurence. Nakonec jsou ze získaných výsledků prove-dených analýz navrţeny alternativy projektu vstupu společnosti Bytcentrum v.o.s. na ra-kouský trh, které jsou následně podrobeny rizikové a nákladové analýze.
Anotace v angličtině
Today?s time is characteristic by globalisation of markets and overcoming their protective barriers. This master thesis deals exactly with this subject matter. The aim is to evaluate the real possibility of Bytcentrum to enter Austrian market.
Theoretical part is coming from knowledge, which has been gained from available literal and internet sources. Hereby are defined the fundamental terms, which are related to inter-national market. In practical part the company Bytcentrum is introduced and the SWOT analysis and Porter?s model of five competitive forces performed. Further the Austrian market is analysed through the PEST analysis and competition is identified. In the end, based on the results of performed analysis, the alternatives for project of entry of company Bytcentrum to the Austrian market were proposed. These were subject to risk and cost analysis.
Klíčová slova
SWOT analýza, PEST analýza, Porterův model konkurenčních sil, projekt, riziková analýza, nákladová analýza
Klíčová slova v angličtině
SWOT analysis, PEST analysis, Porter?s model of competitive forces, project, risk analysis, cost analysis
Rozsah průvodní práce
86 s. (120 148 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Dnešní doba je charakteristická globalizací trhů a překonáváním jejich ochranných bariér. Má diplomová práce se zabývá právě touto tématikou. Cílem práce je zhodnocení reálné moţnosti vstupu společnosti Bytcentrum v.o.s. právě na rakouský trh.
Teoretická část vychází z poznatků, které jsou získané z dostupných literárních i interneto-vých zdrojů. Jsou zde definovány základní pojmy, které se týkají vstupu na zahraniční trh. V praktické části je pak představena samotná společnost Bytcentrum v.o.s. a je provedena SWOT analýza a Porterův model konkurenčních sil. Dále se zkoumá pomocí PEST analý-zy rakouský trh a identifikuje se konkurence. Nakonec jsou ze získaných výsledků prove-dených analýz navrţeny alternativy projektu vstupu společnosti Bytcentrum v.o.s. na ra-kouský trh, které jsou následně podrobeny rizikové a nákladové analýze.
Anotace v angličtině
Today?s time is characteristic by globalisation of markets and overcoming their protective barriers. This master thesis deals exactly with this subject matter. The aim is to evaluate the real possibility of Bytcentrum to enter Austrian market.
Theoretical part is coming from knowledge, which has been gained from available literal and internet sources. Hereby are defined the fundamental terms, which are related to inter-national market. In practical part the company Bytcentrum is introduced and the SWOT analysis and Porter?s model of five competitive forces performed. Further the Austrian market is analysed through the PEST analysis and competition is identified. In the end, based on the results of performed analysis, the alternatives for project of entry of company Bytcentrum to the Austrian market were proposed. These were subject to risk and cost analysis.
Klíčová slova
SWOT analýza, PEST analýza, Porterův model konkurenčních sil, projekt, riziková analýza, nákladová analýza
Klíčová slova v angličtině
SWOT analysis, PEST analysis, Porter?s model of competitive forces, project, risk analysis, cost analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši dostupné literatury týkající se vstupu firmy na zahraniční trh.
II. Praktická část
Analyzujte konkurenční postavení společnosti a situaci na rakouském trhu.
Na základě předchozí analýzy vypracujte projekt vstupu společnosti Bytcentrum v.o.s. na rakouský trh.
Proveďte zhodnocení možných nákladů projektu a rizik s ním spojená.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši dostupné literatury týkající se vstupu firmy na zahraniční trh.
II. Praktická část
Analyzujte konkurenční postavení společnosti a situaci na rakouském trhu.
Na základě předchozí analýzy vypracujte projekt vstupu společnosti Bytcentrum v.o.s. na rakouský trh.
Proveďte zhodnocení možných nákladů projektu a rizik s ním spojená.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] BERNDT, R.; ALTOBELLI, C. F.; SANDER, M. Mezinárodní marketingový management. 1. vyd. Brno: Computar Press, 2007. 360 s. ISBN 978-80-251-1641-8.
[2] MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. 208 s. ISBN 80-247-1678-X.
[3] PICHANIČ, M. Mezinárodní management a globalizace. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2004. 176 s. ISBN 80-7179-886-X.
[4] ŠTRACH, P. Mezinárodní management. Praha: Grada Publishing, 2009. 168 s. ISBN 978-80-247-2987-9.
Seznam doporučené literatury
[1] BERNDT, R.; ALTOBELLI, C. F.; SANDER, M. Mezinárodní marketingový management. 1. vyd. Brno: Computar Press, 2007. 360 s. ISBN 978-80-251-1641-8.
[2] MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. 208 s. ISBN 80-247-1678-X.
[3] PICHANIČ, M. Mezinárodní management a globalizace. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2004. 176 s. ISBN 80-7179-886-X.
[4] ŠTRACH, P. Mezinárodní management. Praha: Grada Publishing, 2009. 168 s. ISBN 978-80-247-2987-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Počet bodů od vedoucího práce: 46
Počet bodů od oponenta práce: 46
Otázky od vedoucí práce:
1. Uvažuje společnost Bytcentum v.o.s. vstup i na jiné trhy? Hodnocení: zcela odpovězeno.
2. Bude společnost Bytcentrum v.o.s. realizovat Vámi navržený projekt? Hodnocení: zcela odpovězeno.
Otázky od oponenta práce:
1, Bude projekt využit v praxi? Hodnocení: zcela odpovězeno.
2, Je rakouský trh vhodnou volbou pro českou firmu s nábytkem? Je otevřený pro české prodejce nábytku? Hodnocení: zcela odpovězeno.
Otázky komise
doc. Kubik: Jak budete řešit jazykovou barieru při vstupu na zahraniční trh? Hodnocení: zcela odpovězeno.
Ing. Schneider: Zvažovala jste kurzová rizika? Hodnocení: zcela odpovězeno.