Tato diplomová práce se zaměřuje na návrh inovace procesní mapy ve společnosti XY, s. r. o. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické.
V teoretické části jsou uvedeny teoretické poznatky zabývající se nejprve procesním řízením, podnikovými procesy a jejich charakteristikami. Dále jsou řešeny různé přístupy k tvorbě procesních map, způsoby jak se mapují jednotlivé procesy či způsoby znázornění procesů.
V praktické části této diplomové práce je analyzována současná úroveň kvality procesního řízení a procesní mapa společnosti XY, s. r. o. Projektová část představuje návrh inovace a implementace procesní mapy společnosti XY, s. r. o.
Anotace v angličtině
Thesis is focused on design of innovation of process map in company XY, s. r. o. Thesis is divided into two parts, theoretical and practical.
Theoretical part contents information about process management, business processes and its characteristics. Further I deal with different approaches to creation of process maps, different ways to map out processes or ways of process visualization.
In practical part of thesis I analyse current quality level of process management and process map of the company XY, s. r. o. In project part there is design of innovation and implementation of process map of the company XY, s. r. o.
Process management, process, process map, value chain, control processes, controlled processes.
Rozsah průvodní práce
88 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zaměřuje na návrh inovace procesní mapy ve společnosti XY, s. r. o. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické.
V teoretické části jsou uvedeny teoretické poznatky zabývající se nejprve procesním řízením, podnikovými procesy a jejich charakteristikami. Dále jsou řešeny různé přístupy k tvorbě procesních map, způsoby jak se mapují jednotlivé procesy či způsoby znázornění procesů.
V praktické části této diplomové práce je analyzována současná úroveň kvality procesního řízení a procesní mapa společnosti XY, s. r. o. Projektová část představuje návrh inovace a implementace procesní mapy společnosti XY, s. r. o.
Anotace v angličtině
Thesis is focused on design of innovation of process map in company XY, s. r. o. Thesis is divided into two parts, theoretical and practical.
Theoretical part contents information about process management, business processes and its characteristics. Further I deal with different approaches to creation of process maps, different ways to map out processes or ways of process visualization.
In practical part of thesis I analyse current quality level of process management and process map of the company XY, s. r. o. In project part there is design of innovation and implementation of process map of the company XY, s. r. o.
Process management, process, process map, value chain, control processes, controlled processes.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě dostupných pramenů zpracujte teoretické poznatky z oblasti procesního řízení.
Objasněte teoretické přístupy k členění procesů a jejich znázornění v procesních mapách.
II. Praktická část
Zpracujte kritickou analýzu současného stavu procesní mapy a popište její nedostatky.
Vypracujte návrh inovace procesní mapy.
Navrhněte metodiku implementace procesní mapy.
Zhodnoťte přínosy inovace procesní mapy.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě dostupných pramenů zpracujte teoretické poznatky z oblasti procesního řízení.
Objasněte teoretické přístupy k členění procesů a jejich znázornění v procesních mapách.
II. Praktická část
Zpracujte kritickou analýzu současného stavu procesní mapy a popište její nedostatky.
Vypracujte návrh inovace procesní mapy.
Navrhněte metodiku implementace procesní mapy.
Zhodnoťte přínosy inovace procesní mapy.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] HROMKOVÁ, L.; TUČKOVÁ, Z. Reengineering podnikových procesů. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2008. 139 s. ISBN 978-80-7318-759-0.
[2] NENADÁL, J., et al. Moderní management jakosti: Principy, postupy, metody. 1. Praha: Management Press, 2008. 377 s. ISBN 978-80-7261-186-7.
[3] NEUMAIEROVÁ, I., et al. Řízení hodnoty podniku: Nedělejme z podniku záhadu. 1. Praha: Profess Consulting s. r. o., 2005. 233 s. ISBN 80-7259-022-3.
[4] ŘEPA, V. Podnikové procesy: Procesní řízení a modelování. Praha: Grada, 2007. 281 s. ISBN 978-80-247-2252-8.
[5] ŠMÍDA, F. Zavádění a rozvoj procesního řízení ve firmě. 1. Praha: Grada, 2007. 293 s. ISBN 978-80-247-1679-4.
Seznam doporučené literatury
[1] HROMKOVÁ, L.; TUČKOVÁ, Z. Reengineering podnikových procesů. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2008. 139 s. ISBN 978-80-7318-759-0.
[2] NENADÁL, J., et al. Moderní management jakosti: Principy, postupy, metody. 1. Praha: Management Press, 2008. 377 s. ISBN 978-80-7261-186-7.
[3] NEUMAIEROVÁ, I., et al. Řízení hodnoty podniku: Nedělejme z podniku záhadu. 1. Praha: Profess Consulting s. r. o., 2005. 233 s. ISBN 80-7259-022-3.
[4] ŘEPA, V. Podnikové procesy: Procesní řízení a modelování. Praha: Grada, 2007. 281 s. ISBN 978-80-247-2252-8.
[5] ŠMÍDA, F. Zavádění a rozvoj procesního řízení ve firmě. 1. Praha: Grada, 2007. 293 s. ISBN 978-80-247-1679-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
body vedoucího:36
body oponenta: 44
otázky vedoucího:
l.Zahrnuje navrhovaný proces reklamace záruční i pozáruční reklamace?Pokud
ano,doporučuji rozdělit.(doc. Hromková)- uspokojivě
otázky oponenta:
1. V tabulce č. 1 uvádíte, že řídící procesy nepřidávají hodnotu. Pokuste se objasnit tento "oxymorón", Vezmete-li v úvahu definice procesů popsané na str. 20. Jemožné, aby v procesní orgatizaci koexistovaly procesy' které přidávají a nepřidávají hodnotu?- uspokojivě
2. Nebylo by účelném odifikovat procesní mapu tak, aby se sloučily subprocesy "prezentace výrobku a firmy" a "hledání nového zákazníka" do jednoho procesu přihlédneme-li ke stejným vstupům a ve své podstatě i totoŽným výstupům?- uspokojivě
3. V kapito|e 7.2.3,jenŽ pojednává o procesu řízení lidských zdrojů, je zcela opomenut systém hodnocení a odměňování zaměstnanců. Jaké prostředky se nejčastěji uživají k aktivaci lidských zdrojů ve zkoumané firmě? (Ing. Slinták)- uspokojivě
otázky komise:
Jak dlouho trvá doba opravy? (prof. Smolík) ? uspokojivě
Jaké konkrétní přínosy bude mít zavedení procesního řízení? (doc. Popesko) ? uspokojivě
Zamýšlela jste se kolik to zavedení bude stát? (dr. Hrazdilová Bočková) - částečně
Vyplývají rizika ze zavedení projektu? (dr. Hrazdilová Bočková) - částečně
Jakým způsobem se bude realizovat to zavedení? (prof. Smolík) - částečně