Cílem této bakalářské práce je zpracování analýzy konkurenčního prostředí jazykové školy XY. Práce je rozdělena do dvou částí. V první, teoretické části, se zaměřuje na studium konkurence z různých pohledů a teorií. Praktická část se zabývá konkurencí jazykových škol se zaměřením na Zlínský region. Identifikuje a analyzuje hlavní konkurenty a aplikuje teoretické poznatky do praxe. V závěru práce jsou uvedeny výsledky šetření a doporučena vhodná řešení pro posílení pozice školy na trhu.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor work is to prepare an analysis of the competitive environment the language school XY. The thesis is divided in the two parts. The first theoretical part is focused on the study of competition from various perspectives and theories. The practical part deals with language schools competition focused on the Zlín Region. Identify and analyze major competitors and applies the theoretical knowledge to practice. Finally there are the results of the investigation and recommended adequate solutions to strengthen the market position of school.
Klíčová slova
konkurence, analýza konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční prostředí, Porterův model pěti konkurenčních sil
Klíčová slova v angličtině
competition, analysis of competition, competitiveness, competitive environment, Porter five forces analysis
Rozsah průvodní práce
60
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je zpracování analýzy konkurenčního prostředí jazykové školy XY. Práce je rozdělena do dvou částí. V první, teoretické části, se zaměřuje na studium konkurence z různých pohledů a teorií. Praktická část se zabývá konkurencí jazykových škol se zaměřením na Zlínský region. Identifikuje a analyzuje hlavní konkurenty a aplikuje teoretické poznatky do praxe. V závěru práce jsou uvedeny výsledky šetření a doporučena vhodná řešení pro posílení pozice školy na trhu.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor work is to prepare an analysis of the competitive environment the language school XY. The thesis is divided in the two parts. The first theoretical part is focused on the study of competition from various perspectives and theories. The practical part deals with language schools competition focused on the Zlín Region. Identify and analyze major competitors and applies the theoretical knowledge to practice. Finally there are the results of the investigation and recommended adequate solutions to strengthen the market position of school.
Klíčová slova
konkurence, analýza konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční prostředí, Porterův model pěti konkurenčních sil
Klíčová slova v angličtině
competition, analysis of competition, competitiveness, competitive environment, Porter five forces analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum odborné literatury na dané téma.
II. Praktická část
Analyzujte současné hlavní konkurenty jazykové školy.
Porovnejte a zhodnoťte dosažené výsledky analýzy.
Na základě zjištěných výsledků analýzy navrhněte možná řešení či doporučení vedoucí ke zvýšení konkurenceschopnosti jazykové školy.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum odborné literatury na dané téma.
II. Praktická část
Analyzujte současné hlavní konkurenty jazykové školy.
Porovnejte a zhodnoťte dosažené výsledky analýzy.
Na základě zjištěných výsledků analýzy navrhněte možná řešení či doporučení vedoucí ke zvýšení konkurenceschopnosti jazykové školy.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti I. 1. vyd. Praha: RADIX, 2002. 272 s. ISBN 80-86031-35-7.
[2] KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing. 6. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. 856 s. ISBN 80-247-0513-3.
[3] KOTLER, Philip. Marketing management. 9. vyd. Praha: Grada Publishing, 1998. 712 s. ISBN 80-7169-600-5.
[4] MEFFERT, H. Marketing-Management. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 1996.
551 s. ISBN 80-7169-329-4.
[5] PORTER, M.. Konkurenční strategie. 1. vyd. Praha: VictoriaPublishing, 1994. ISBN 80-85605-11-2.
[6] PŘIBOVÁ, M. Analýza konkurence na trhu. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-536-X.
Seznam doporučené literatury
[1] ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti I. 1. vyd. Praha: RADIX, 2002. 272 s. ISBN 80-86031-35-7.
[2] KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing. 6. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. 856 s. ISBN 80-247-0513-3.
[3] KOTLER, Philip. Marketing management. 9. vyd. Praha: Grada Publishing, 1998. 712 s. ISBN 80-7169-600-5.
[4] MEFFERT, H. Marketing-Management. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 1996.
551 s. ISBN 80-7169-329-4.
[5] PORTER, M.. Konkurenční strategie. 1. vyd. Praha: VictoriaPublishing, 1994. ISBN 80-85605-11-2.
[6] PŘIBOVÁ, M. Analýza konkurence na trhu. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-536-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
doc. Ing. Josef Kubík, CSc.:
Je jazyková škola ve Zlíně na trhu jazykového vzdělávání konkurenceschopná?
Ing. Hana Šedová, Ph.D.:
Jako výhodu uvádíte fast-track kursy. Můžete tento pojem vysvětlit?