Tato bakalářská práce se zabývá problematikou místního rozvoje prostřednictvím volnočasových aktivit, to vše je aplikováno na příkladu města Vsetín. Hlavním cílem je charakterizovat problematiku volnočasových aktivit mládeže v konceptech rozvoje jako jednoho z možných nástrojů rozvoje. V teoretické části se bakalářská práce věnuje postavení mládeže v místním rozvoji. V této části je zaměřena právě na volnočasové aktivity, jako vhodný nástroj pro řešení různých problémů. Je zde uvedena například kategorizace volnočasových aktivit, aktéři v oblasti volnočasových aktivit v České republice nebo největší problémy rozvoje volnočasových aktivit v současnosti. V praktické části jsou tyto skutečnosti aplikovány přímo na příkladové město Vsetín. Poslední kapitolu praktické části tvoří vyhodnocený dotazník, který byl vyplňován žáky základních škol na území města Vsetín.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the issue of local development through leisure time activities, applied on the town of Vsetín. The main goal of this thesis is to identify the issue of free time activities in concepts of development as one of the possible tools of development. The theoretical part of this thesis deals with the status of young people in local development. This part is focused on freetime activities as a suitable tool for solving different problems. Here you can find for example categories of freetime activities, as well as the field of freetime activities in Czech Republic and the major issues of current development of freetime activities. The practical part shows how these theories have been used in the town of Vsetín. Last chapter of the practical part consist of the results of a questionnaire that has been filled in by the students of elementary schools in Vsetín.
Klíčová slova
Volnočasové aktivity, rozvoj, město Vsetín
Klíčová slova v angličtině
Freetime activities, development, Vsetín
Rozsah průvodní práce
66 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou místního rozvoje prostřednictvím volnočasových aktivit, to vše je aplikováno na příkladu města Vsetín. Hlavním cílem je charakterizovat problematiku volnočasových aktivit mládeže v konceptech rozvoje jako jednoho z možných nástrojů rozvoje. V teoretické části se bakalářská práce věnuje postavení mládeže v místním rozvoji. V této části je zaměřena právě na volnočasové aktivity, jako vhodný nástroj pro řešení různých problémů. Je zde uvedena například kategorizace volnočasových aktivit, aktéři v oblasti volnočasových aktivit v České republice nebo největší problémy rozvoje volnočasových aktivit v současnosti. V praktické části jsou tyto skutečnosti aplikovány přímo na příkladové město Vsetín. Poslední kapitolu praktické části tvoří vyhodnocený dotazník, který byl vyplňován žáky základních škol na území města Vsetín.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the issue of local development through leisure time activities, applied on the town of Vsetín. The main goal of this thesis is to identify the issue of free time activities in concepts of development as one of the possible tools of development. The theoretical part of this thesis deals with the status of young people in local development. This part is focused on freetime activities as a suitable tool for solving different problems. Here you can find for example categories of freetime activities, as well as the field of freetime activities in Czech Republic and the major issues of current development of freetime activities. The practical part shows how these theories have been used in the town of Vsetín. Last chapter of the practical part consist of the results of a questionnaire that has been filled in by the students of elementary schools in Vsetín.
Klíčová slova
Volnočasové aktivity, rozvoj, město Vsetín
Klíčová slova v angličtině
Freetime activities, development, Vsetín
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Charakterizujte postavení problematiky volnočasových aktivit v konceptech rozvoje.
Zhodnoťte hlavní problémy a existující nástroje rozvoje volnočasových aktivit v České republice.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav problematiky volnočasových aktivit v modelovém území města Vsetína.
Zhodnoťte vnímání volnočasových aktivit ze strany studentů škol města Vsetína.
Navrhněte další možnosti rozvoje města Vsetína prostřednictvím volnočasových aktivit.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Charakterizujte postavení problematiky volnočasových aktivit v konceptech rozvoje.
Zhodnoťte hlavní problémy a existující nástroje rozvoje volnočasových aktivit v České republice.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav problematiky volnočasových aktivit v modelovém území města Vsetína.
Zhodnoťte vnímání volnočasových aktivit ze strany studentů škol města Vsetína.
Navrhněte další možnosti rozvoje města Vsetína prostřednictvím volnočasových aktivit.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. 1. vyd. Praha: Portál, 2008. 239 s. ISBN 978-80-7367-473-1.
[2] Kolektiv autorů. Úvod do regionálních věd a veřejné správy. 2. rozš. vyd. Plzeň: Aleš Čeněk, 2008. 455 s. ISBN 978-80-7380-086-4.
[3] VYKOPALOVÁ, H. Sociálně patologické jevy v současné společnosti. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001. 154 s. ISBN 80-244-0337-4.
Seznam doporučené literatury
[1] HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. 1. vyd. Praha: Portál, 2008. 239 s. ISBN 978-80-7367-473-1.
[2] Kolektiv autorů. Úvod do regionálních věd a veřejné správy. 2. rozš. vyd. Plzeň: Aleš Čeněk, 2008. 455 s. ISBN 978-80-7380-086-4.
[3] VYKOPALOVÁ, H. Sociálně patologické jevy v současné společnosti. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001. 154 s. ISBN 80-244-0337-4.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 46 b.
Vsetín patří k průkopníkům konceptu místní Agendy 21. Je problematika sportu nějakým způsobem zakotvena i v tomto rozvojovém konceptu?
Oponent BP: 51 b.
Proč bylo zaměřeno dotazníkové šetření pouze na děti základních škol?
Mgr. Novosák: Jaké rozdíly zjistilo dotazníkové šetření mezi sportovci a nesportovci.
Mgr. Hubáčková: Kolik dotazníků a jakým způsobem bylo distribuováno?
Studentka bez obtíží reagovala na položené otázky. Hodnocení odpovědi: uspokojivě.