Diplomová práce se zabývá využitím nástrojů marketingového mixu pro zlepšení image SK Sigma Olomouc. Teoretická část obsahuje poznatky z oblasti sportovního marketingu, marketingového mixu sportovních klubů, marketingu fotbalových klubů, image a prostředí sportovního klubu. Praktická část je tvořena představením klubu, analýzami, průzkumem současného stavu image a zejména potom projektem, který obsahuje jednotlivá doporučení, která by měla přispět ke zlepšení image klubu. Projekt je podroben časové, nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with use of the tools of marketing mix to improve the image of SK Sigma Olomouc. The theoretical part includes the knowledge of sports marketing, marketing mix, sports clubs, football clubs marketing, image and environment of the sports club. The practical part consists of club performance, analysis, survey of the current state of the image and then the particular project, which includes specific recommendations that should contribute to improving the image of the club. The project is submitted to time, cost and risk analyse.
Klíčová slova
Sportovní marketing, fotbal, marketingový mix, marketingová komunikace, image.
Diplomová práce se zabývá využitím nástrojů marketingového mixu pro zlepšení image SK Sigma Olomouc. Teoretická část obsahuje poznatky z oblasti sportovního marketingu, marketingového mixu sportovních klubů, marketingu fotbalových klubů, image a prostředí sportovního klubu. Praktická část je tvořena představením klubu, analýzami, průzkumem současného stavu image a zejména potom projektem, který obsahuje jednotlivá doporučení, která by měla přispět ke zlepšení image klubu. Projekt je podroben časové, nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with use of the tools of marketing mix to improve the image of SK Sigma Olomouc. The theoretical part includes the knowledge of sports marketing, marketing mix, sports clubs, football clubs marketing, image and environment of the sports club. The practical part consists of club performance, analysis, survey of the current state of the image and then the particular project, which includes specific recommendations that should contribute to improving the image of the club. The project is submitted to time, cost and risk analyse.
Klíčová slova
Sportovní marketing, fotbal, marketingový mix, marketingová komunikace, image.
Zpracujte teoretická východiska z oblasti sportovního marketingu a image sportovních klubů.
II. Praktická část
Proveďte analýzu využívání nástrojů marketingového mixu a analýzu současného image SK Sigma Olomouc.
Na základě provedené analýzy definujte hlavní problémové oblasti image SK Sigma Olomouc.
Vytvořte projekt zlepšení image SK Sigma Olomouc pomocí nástrojů marketingového mixu.
Projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretická východiska z oblasti sportovního marketingu a image sportovních klubů.
II. Praktická část
Proveďte analýzu využívání nástrojů marketingového mixu a analýzu současného image SK Sigma Olomouc.
Na základě provedené analýzy definujte hlavní problémové oblasti image SK Sigma Olomouc.
Vytvořte projekt zlepšení image SK Sigma Olomouc pomocí nástrojů marketingového mixu.
Projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu. 1. vyd. Praha: Olympia, 2009. 228 s. ISBN 978-80-7376-150-9.
[2] ČÁSLAVOVÁ, E. Management sportu. 1. vyd. Praha: East Publishing, 2000. 172 s. ISBN 80-7219-010-5.
[3] DURDOVÁ, I. Základní aspekty sportovního marketingu. 1. vyd. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita, 2005. 84 s. ISBN 80-248-0827-7.
[4] DVOŘÁKOVÁ, Š. Sportovní marketing. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005. 72 s. ISBN 80-210-3901-9.
[5] VYSEKALOVÁ, J. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Seznam doporučené literatury
[1] ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu. 1. vyd. Praha: Olympia, 2009. 228 s. ISBN 978-80-7376-150-9.
[2] ČÁSLAVOVÁ, E. Management sportu. 1. vyd. Praha: East Publishing, 2000. 172 s. ISBN 80-7219-010-5.
[3] DURDOVÁ, I. Základní aspekty sportovního marketingu. 1. vyd. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita, 2005. 84 s. ISBN 80-248-0827-7.
[4] DVOŘÁKOVÁ, Š. Sportovní marketing. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005. 72 s. ISBN 80-210-3901-9.
[5] VYSEKALOVÁ, J. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Počet bodů od vedoucího práce: 55
Počet bodů od oponenta práce: 46
Otázky od vedoucí práce:
1. Na str. 83 píšete, že domácí zápasy klubu navštěvují v hojném počtu také ženy a rodiny s malými dětmi? Jaký je procentuelní podíl žen a dětí z celkového počtu návštěvníků?
2. Na základě jakých informací hodnotíte práci s mládeží u srovnávací analýzy na str. 48? Pouze na základě informací z www stránek (jak máte uvedeno v úvodu odstavce)? Je to objektivní?
Otázky od oponenta práce:
1. Na straně 76 diplomant prezentuje příležitosti v rámci SWOT analýzy SK Sigma Olomouc. Může objasnit, proč zařadil zkvalitnění spolupráce s městem Olomouc do příležitostí?
2. Na straně 82 diplomant uvádí, že sekundární cílovou skupinu budou tvořit tři segmenty. Může uvést, jaké segmenty to budou?
3. S jakými výsledky prezentoval diplomant předložený projekt SK Sigma Olomouc?
Otázky komise
Ing. Schneider: Kolik je průměrné vstupné na fotbalový zápas SK Sigma Olomouc? Jak se projeví zvýšení vstupného na příjem klubu? Jakou metodiku jste použil na provedení průzkumu? Hodnocení: Zcela odpovězeno.