Cílem diplomové práce je vytvořit projekt marketingové komunikace vedoucí k upevnění pozice České pojišťovny, pobočky Břeclav na pojistném trhu. Práce je rozdělena na teoretickou, praktickou a projektovou část. V teoretické části jsou zpracovány poznatky týkající se pojišťovnictví, marketingové komunikace a marketingové analýzy. Analytická část pojednává o současném stavu marketingové komunikace pojišťovny a její pobočky. Provedena je marketingová situační analýza, která zahrnuje dotazníkové šetření, analýzu obecné okolí, interní analýzu a SWOT analýzu. Na základě získaných poznatků byl navržen a vypracován projekt marketingové komunikace. Vymezeny jsou cíle a cílová skupina, strategie projektu včetně určení nástrojů komunikačního mixu. Projekt je následně podroben časové, nákladové a rizikové analýze.
Annotation in English
The diploma thesis aims to create a marketing communication project leading to the strengthening of the position of Česká pojišťovna, branch office Břeclav, on the insurance market. The thesis is divided into theoretical, practical and project parts. The theoretical part deals with knowledge obtained in the area of insurance industry, marketing communication and marketing analysis. The analytical part focuses on the current situation in the marketing communication of the insurance company and its branch office. A marketing situation analysis has been performed which includes a questionnaire survey, a general environment analysis, an internal analysis and a SWOT analysis. A marketing communication project has been proposed and drawn up on the basis of the knowledge obtained. There are definitions of targets and the target group as well as of project strategies including identification of tools for communication mix. The project has subsequently undergone time, cost and risk analyses.
Keywords
pojištění, marketingová komunikace, event marketing, marketingový výzkum, PEST analýza, interní analýza, SWOT analýza, nákladová a riziková analýza
Keywords in English
insurance, marketing communication, event marketing, marketing research, PEST analysis, internal analysis, SWOT analysis, cost and risk analysis
Length of the covering note
98 s.
Language
CZ
Annotation
Cílem diplomové práce je vytvořit projekt marketingové komunikace vedoucí k upevnění pozice České pojišťovny, pobočky Břeclav na pojistném trhu. Práce je rozdělena na teoretickou, praktickou a projektovou část. V teoretické části jsou zpracovány poznatky týkající se pojišťovnictví, marketingové komunikace a marketingové analýzy. Analytická část pojednává o současném stavu marketingové komunikace pojišťovny a její pobočky. Provedena je marketingová situační analýza, která zahrnuje dotazníkové šetření, analýzu obecné okolí, interní analýzu a SWOT analýzu. Na základě získaných poznatků byl navržen a vypracován projekt marketingové komunikace. Vymezeny jsou cíle a cílová skupina, strategie projektu včetně určení nástrojů komunikačního mixu. Projekt je následně podroben časové, nákladové a rizikové analýze.
Annotation in English
The diploma thesis aims to create a marketing communication project leading to the strengthening of the position of Česká pojišťovna, branch office Břeclav, on the insurance market. The thesis is divided into theoretical, practical and project parts. The theoretical part deals with knowledge obtained in the area of insurance industry, marketing communication and marketing analysis. The analytical part focuses on the current situation in the marketing communication of the insurance company and its branch office. A marketing situation analysis has been performed which includes a questionnaire survey, a general environment analysis, an internal analysis and a SWOT analysis. A marketing communication project has been proposed and drawn up on the basis of the knowledge obtained. There are definitions of targets and the target group as well as of project strategies including identification of tools for communication mix. The project has subsequently undergone time, cost and risk analyses.
Keywords
pojištění, marketingová komunikace, event marketing, marketingový výzkum, PEST analýza, interní analýza, SWOT analýza, nákladová a riziková analýza
Keywords in English
insurance, marketing communication, event marketing, marketing research, PEST analysis, internal analysis, SWOT analysis, cost and risk analysis
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky z oblasti pojišťovnictví a marketingu se zaměřením na marketingovou komunikaci.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav marketingové komunikace České pojišťovny a. s., agentury Břeclav.
Vypracujte projekt, který navrhne efektivnější marketingovou komunikaci.
Projekt podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky z oblasti pojišťovnictví a marketingu se zaměřením na marketingovou komunikaci.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav marketingové komunikace České pojišťovny a. s., agentury Břeclav.
Vypracujte projekt, který navrhne efektivnější marketingovou komunikaci.
Projekt podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Recommended resources
[1] ČEJKOVÁ, V. Pojistný trh. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2002. 120 s. ISBN 80-247-0137-5.
[2] FORET, M. Marketingová komunikace. 2. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2008. 451 s. ISBN 80-251-1041-9.
[3] KOTLER, P. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
[4] ŠINDLER, P. Event marketing: Jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 236 s. ISBN 80-247-0646-6.
[5] ZUZAŇÁK, A. Marketing v pojišťovnictví. 2. přeprac. vyd. Praha: Linde, 2006. 87 s. ISBN 80-7201-627-X.
Recommended resources
[1] ČEJKOVÁ, V. Pojistný trh. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2002. 120 s. ISBN 80-247-0137-5.
[2] FORET, M. Marketingová komunikace. 2. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2008. 451 s. ISBN 80-251-1041-9.
[3] KOTLER, P. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
[4] ŠINDLER, P. Event marketing: Jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 236 s. ISBN 80-247-0646-6.
[5] ZUZAŇÁK, A. Marketing v pojišťovnictví. 2. přeprac. vyd. Praha: Linde, 2006. 87 s. ISBN 80-7201-627-X.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, schemes, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Vedoucí DP: Ing. Jan Kramoliš, Ph.D., hodnocení 50
Otázky:
1)Které z jednotlivých navrhovaných řešení lze v této společnosti zrealizovat ?
2)Které z jednotlivých navrhovaných řešení lze obtížně zrealizovat a jaké jsou hlavní překážky?
Oponent DP: Ing. Igor Antal, hodnocení 56 bodů
Otázky:
1)Je možné uvedený projekt realizovat v rámci jiné agentury?
2)V případě, že by Česká pojišťovna měla omezené finanční prostředky, které z navrhovaných komunikačních aktivit byste omezila? Které naopak považujete za stěžejní?
Doc. Ing. František Lipták, DrSc.
Neuvažovala jste nad alternativou používat obchodního cestujícího? Otázka zodpovězena zcela.
Jakou perspektivu vidíte v pojišťovnictví? Otázka zodpovězena zcela.
Ing. Pavel Říha
Který den byste chtěla pořádat event? Otázka zodpovězena zcela.
Proč by o Vás média měla psát? Otázka zodpovězena zcela.
Neuvažovala jste o jiné aktivitě, která by byla atraktivnější pro média? Otázka zodpovězena uspokojivě.