Bakalářská práce se zabývá vytvořením učební podpory pro výuku programu Witness v rámci předmětu ?simulace systémů?. Náplní práce jsou instruktážní videa, doplnění internetové příručky a literární rešerše na dané téma. Videa jsou zaměřena na obecný popis a využití programu Witness. Dále obsahují popis základních prvků a funkcí, které Witness nabízí a ukazují vytvoření jednoduššího simulačního modelu. Všechna videa jsou umístěna na webu. V neposlední řadě rozebírá využité programy pro tvorbu videí, věnuje se volbě vhodného formátu a popisuje Adobe Captivate 4.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with creating instructional support for teaching program Witness in the course ?system simulation?. The work consist of instructional videos, completing web guide and literature review on the subject. The videos are aimed at a general description and the use of Witness. It contains description of basic features and functions offered by Witness and show a simpler simulation model. All of the videos are located on the web. Finally, discusses the programs used to create video, dedicated to choosing the appropriate format and describes Adobe Captivate 4.
Klíčová slova
E-learning, Witness, instruktážní video
Klíčová slova v angličtině
E-learning, Witness, instructional video
Rozsah průvodní práce
55 s. (62 491 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vytvořením učební podpory pro výuku programu Witness v rámci předmětu ?simulace systémů?. Náplní práce jsou instruktážní videa, doplnění internetové příručky a literární rešerše na dané téma. Videa jsou zaměřena na obecný popis a využití programu Witness. Dále obsahují popis základních prvků a funkcí, které Witness nabízí a ukazují vytvoření jednoduššího simulačního modelu. Všechna videa jsou umístěna na webu. V neposlední řadě rozebírá využité programy pro tvorbu videí, věnuje se volbě vhodného formátu a popisuje Adobe Captivate 4.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with creating instructional support for teaching program Witness in the course ?system simulation?. The work consist of instructional videos, completing web guide and literature review on the subject. The videos are aimed at a general description and the use of Witness. It contains description of basic features and functions offered by Witness and show a simpler simulation model. All of the videos are located on the web. Finally, discusses the programs used to create video, dedicated to choosing the appropriate format and describes Adobe Captivate 4.
Klíčová slova
E-learning, Witness, instruktážní video
Klíčová slova v angličtině
E-learning, Witness, instructional video
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši na dané téma.
Seznamte se se simulačním prostředím Witness a existující učební elektronickou příručkou pro tento software.
Doplňte stávající příručku o popis uživatelského prostředí, popis jednotlivých elementů, přehled vstupních a výstupních pravidel.
Vytvořte průvodce pro obsluhu tohoto prostředí a průvodce pro sestavení jednoduchých modelů a jejich odsimulování. Průvodce navrhněte ve formě videa se zvukovým komentářem.
Umístěte vytvořený systém na příslušný webový server.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši na dané téma.
Seznamte se se simulačním prostředím Witness a existující učební elektronickou příručkou pro tento software.
Doplňte stávající příručku o popis uživatelského prostředí, popis jednotlivých elementů, přehled vstupních a výstupních pravidel.
Vytvořte průvodce pro obsluhu tohoto prostředí a průvodce pro sestavení jednoduchých modelů a jejich odsimulování. Průvodce navrhněte ve formě videa se zvukovým komentářem.
Umístěte vytvořený systém na příslušný webový server.
Seznam doporučené literatury
ŽOUŽELKOVÁ, I.: Multimediální prezentace předmětu Databázové systémy. 2009. 88 s. Fakulta aplikované informatiky. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Vedoucí diplomové práce doc. Ing. Zdenka Prokopová, CSc.
ŽOUŽELKOVÁ, I., PROKOPOVÁ, Z.: Adobe Captivate - Nástroj pro tvorbu interaktivních e-learningových materiálů. Časopis pro technickou a informační výchovu [online]. Leden 2010, roč. 2, č. 1. [cit. 2011-02-01]. Dostupný z WWW: [www.jtie.upol.cz/clanky_1_2010/zouzelkova-prokopova.pdf]. ISSN 1803-537X
TMEJ, B.: Vzorové úlohy pro simulační program Witness. 2006. 56 s. Fakulta aplikované informatiky. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Vedoucí bakalářské práce Ing. Bronislav Chramcov
Witness: Úvod do použití. 2006. 39 s. Humusoft s.r.o.
Witness: Uživatelská příručka. 2003. 74 s.
KUNEŠ, M.: Adobe Captivate: Studijní výukové opory [online]. 2008. [cit. 2011-02-01]. Masarykova Univerzita Brno. Katedra technické a informační výchovy. Dostupný z WWW: [http://wrack.ped.muni.cz/captivate/index.php?page=lekce]
Seznam doporučené literatury
ŽOUŽELKOVÁ, I.: Multimediální prezentace předmětu Databázové systémy. 2009. 88 s. Fakulta aplikované informatiky. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Vedoucí diplomové práce doc. Ing. Zdenka Prokopová, CSc.
ŽOUŽELKOVÁ, I., PROKOPOVÁ, Z.: Adobe Captivate - Nástroj pro tvorbu interaktivních e-learningových materiálů. Časopis pro technickou a informační výchovu [online]. Leden 2010, roč. 2, č. 1. [cit. 2011-02-01]. Dostupný z WWW: [www.jtie.upol.cz/clanky_1_2010/zouzelkova-prokopova.pdf]. ISSN 1803-537X
TMEJ, B.: Vzorové úlohy pro simulační program Witness. 2006. 56 s. Fakulta aplikované informatiky. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Vedoucí bakalářské práce Ing. Bronislav Chramcov
Witness: Úvod do použití. 2006. 39 s. Humusoft s.r.o.
Witness: Uživatelská příručka. 2003. 74 s.
KUNEŠ, M.: Adobe Captivate: Studijní výukové opory [online]. 2008. [cit. 2011-02-01]. Masarykova Univerzita Brno. Katedra technické a informační výchovy. Dostupný z WWW: [http://wrack.ped.muni.cz/captivate/index.php?page=lekce]
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své bakalářské práce. Součástí prezentace byla praktická ukázka. Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta bakalářské práce. Diplomant postupně odpověděl na otázky oponenta práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Ing. Bližňák: Pro jaké rozlišení jste optimalizoval vaše videa? Myslíte, že je vhodné použití tak vysokého rozlišení?