Diplomová práce se zabývá projektem na zvýšení image Fakulty managementu a ekonomi-ky, Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsán neziskový sektor, marketing a prostřední školy, marketingový mix a image školství. Praktická část obsahuje představení fakulty, analýzu marketingových aktivit FaME a průzkum názorů na FaME mezi studenty středních škol a výchovnými po-radci. Z výsledků analýz je navržen projekt na zvýšení image FaME UTB ve Zlíně.
Anotace v angličtině
The master thesis deals with the project of how to enhance the image of The Faculty of Management and Economics, Thomas Bata University in Zlín. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part describes non-profit sector, marketing and the school's environment, marketing mix and the image of education. The practical part includes an introduction of the faculty, an analysis of FaME marketing activities and opini-ons on FaME among high school students and career masters. Based on the results of the analyse the project of how to enhance the image of FaME UTB in Zlín is designed.
Klíčová slova
Marketing školy, marketingový mix, marketingová komunikace, škola, image.
Klíčová slova v angličtině
Marketing of school, marketing mix, communication mix, school, image.
Rozsah průvodní práce
95
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá projektem na zvýšení image Fakulty managementu a ekonomi-ky, Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsán neziskový sektor, marketing a prostřední školy, marketingový mix a image školství. Praktická část obsahuje představení fakulty, analýzu marketingových aktivit FaME a průzkum názorů na FaME mezi studenty středních škol a výchovnými po-radci. Z výsledků analýz je navržen projekt na zvýšení image FaME UTB ve Zlíně.
Anotace v angličtině
The master thesis deals with the project of how to enhance the image of The Faculty of Management and Economics, Thomas Bata University in Zlín. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part describes non-profit sector, marketing and the school's environment, marketing mix and the image of education. The practical part includes an introduction of the faculty, an analysis of FaME marketing activities and opini-ons on FaME among high school students and career masters. Based on the results of the analyse the project of how to enhance the image of FaME UTB in Zlín is designed.
Klíčová slova
Marketing školy, marketingový mix, marketingová komunikace, škola, image.
Klíčová slova v angličtině
Marketing of school, marketing mix, communication mix, school, image.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární zdroje, které se týkají problematiky marketingových strategií škol a vzdělávacích institucí.
II. Praktická část
Na základě vhodně zvolených analytických postupů identifikujte současnou marketingovou situaci na FaME.
Zpracujte a kriticky zhodnoťte současnou image FaME s užitím primárních a sekundárních zdrojů.
Výsledky kriticky zhodnoťte a zpracujte projekt na zvýšení image FaME.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární zdroje, které se týkají problematiky marketingových strategií škol a vzdělávacích institucí.
II. Praktická část
Na základě vhodně zvolených analytických postupů identifikujte současnou marketingovou situaci na FaME.
Zpracujte a kriticky zhodnoťte současnou image FaME s užitím primárních a sekundárních zdrojů.
Výsledky kriticky zhodnoťte a zpracujte projekt na zvýšení image FaME.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 2. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2008. 451 s. ISBN 80-251-1041-9.
[2] HANNAGAN, Tim; NOVOTNÁ, Jana. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha: Management Press, 1996. 205 s. ISBN 80-85943-07-7.
[3] KOTLER, Philip; KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
[4] SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing školy. 1. vyd. Zlín: Ekka, 1996. 382 s. ISBN 80-902200-8-8.
[5] SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy. 1. vyd. Praha: ASPI, 2006. 300 s. ISBN 80-7357-176-5.
Seznam doporučené literatury
[1] FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 2. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2008. 451 s. ISBN 80-251-1041-9.
[2] HANNAGAN, Tim; NOVOTNÁ, Jana. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha: Management Press, 1996. 205 s. ISBN 80-85943-07-7.
[3] KOTLER, Philip; KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
[4] SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing školy. 1. vyd. Zlín: Ekka, 1996. 382 s. ISBN 80-902200-8-8.
[5] SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy. 1. vyd. Praha: ASPI, 2006. 300 s. ISBN 80-7357-176-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP: Mgr. Jan Kramoliš, Ph.D., hodnocení 51
Otázky:
1)Jakým způsobem byste navrhla verifikaci/či způsob měření působení nově navrhutých marketingových nástrojů fakulty?
Oponent DP: Ing. Lucie Tomancová, hodnocení 35 bodů
Otázky:
1)Na str. 48 uvádíte, že fakulta ani univerzita jako celek se nemusí obávat vstupu nových konkurentů na trh. Co tedy říkáte na vznik pobočky britské soukromé vysoké školy, která sídlí ve svitovském areálu ve Zlíně?
doc. PhDr. Olga Březinová, CSc.: otázky
1) Jakou máte představu o vypovídací schopnosti dotazníku u určitých kritérií, když respondenti nemají možnost se s určitými aspekty setkat? - otázka byla zodpovězena částečně
2) Kolik by stálo marketingové oddělení fakulty a jaké by měl splňovat kvalifikační parametry? - otázka byla zodpovězena částečně
prof. Ing. Petr Němeček, DrSc.: otázka
1) Z jakého důvodu by měl studovat na Univerzitě ve Zlíně student z Turnova, jaké jsou hlavní přednosti studia ve Zlíně? - otázka byla zodpovězena uspokojivě
Ing. Michal Pilík, Ph.D.: otázka
1) Nedomníváte se, že podobný projekt už je dávno zaběhnutý? - otázka byla zodpovězena částečně
2) Víte o tom, že prezentace na středních školách jsou již dávno zaběhnuté? - otázka byla zodpovězena částečně