Pro svoji diplomovou práci jsem si vybrala projekt rozvoje cestovního ruchu v regionu Mohelnicko. Toto téma jsem si zvolila s ohledem na skutečnost, že problematika cestovního ruchu je v regionu poměrně zanedbávanou oblastí a nepochybně by si zasloužila větší pozornost. První část práce je zaměřená na teoretické poznatky, které spadají do této oblasti. Další - praktická část je věnována analýze zkoumaného území, kde je popsána stávající situace pro možnosti cestovního ruchu. Součástí sběru analytických dat je dotazníkové šetření. Analytická část je vyhodnocena formou SWOT analýzy. Na základě této analýzy je stanovena strategie rozvoje cestovního ruchu a následně vybrán konkrétní projekt, který dle mého názoru může přispět k rozvoji cestovního ruchu.
Anotace v angličtině
For my diploma work I have chosen project about tourism development in region Mohelnice. I have chosen this theme on the basis of the fact, that the issue of tourism is relatively neglected area in this region and it would undoubtedly deserve higher attention. First part of this work concentrates on theoretical information, that are part of this area. The latter ? practical part deals with the analysis of investigated territory, where there is described the current situation of tourism opportunities. As a part of collection of analytic data there is questionnaire survey. The analytic part is evaluated using SWOT analysis. Based on this analysis there is defined the strategy of tourism development and furthermore chosen concrete project, which according to my opinion can lead to development of tourism.
Klíčová slova
cestovní ruch, regionální rozvoj, marketingový výzkum, marketingový mix, SWOT analýza, strategické cíle, projekt rozvoje.
Pro svoji diplomovou práci jsem si vybrala projekt rozvoje cestovního ruchu v regionu Mohelnicko. Toto téma jsem si zvolila s ohledem na skutečnost, že problematika cestovního ruchu je v regionu poměrně zanedbávanou oblastí a nepochybně by si zasloužila větší pozornost. První část práce je zaměřená na teoretické poznatky, které spadají do této oblasti. Další - praktická část je věnována analýze zkoumaného území, kde je popsána stávající situace pro možnosti cestovního ruchu. Součástí sběru analytických dat je dotazníkové šetření. Analytická část je vyhodnocena formou SWOT analýzy. Na základě této analýzy je stanovena strategie rozvoje cestovního ruchu a následně vybrán konkrétní projekt, který dle mého názoru může přispět k rozvoji cestovního ruchu.
Anotace v angličtině
For my diploma work I have chosen project about tourism development in region Mohelnice. I have chosen this theme on the basis of the fact, that the issue of tourism is relatively neglected area in this region and it would undoubtedly deserve higher attention. First part of this work concentrates on theoretical information, that are part of this area. The latter ? practical part deals with the analysis of investigated territory, where there is described the current situation of tourism opportunities. As a part of collection of analytic data there is questionnaire survey. The analytic part is evaluated using SWOT analysis. Based on this analysis there is defined the strategy of tourism development and furthermore chosen concrete project, which according to my opinion can lead to development of tourism.
Klíčová slova
cestovní ruch, regionální rozvoj, marketingový výzkum, marketingový mix, SWOT analýza, strategické cíle, projekt rozvoje.
Zpracujte teoretické poznatky využitelné pro zaměření diplomové práce.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav cestovního ruchu v regionu Mohelnicko.
Navrhněte strategii rozvoje cestovního ruchu v daném regionu.
Zpracujte vybraný konkrétní projekt směřující k rozvoji cestovního ruchu v daném regionu.
Proveďte nákladovou a časovou analýzu, zhodnoťte přínosy a rizika vybraného projektu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky využitelné pro zaměření diplomové práce.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav cestovního ruchu v regionu Mohelnicko.
Navrhněte strategii rozvoje cestovního ruchu v daném regionu.
Zpracujte vybraný konkrétní projekt směřující k rozvoji cestovního ruchu v daném regionu.
Proveďte nákladovou a časovou analýzu, zhodnoťte přínosy a rizika vybraného projektu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] JAHODOVÁ, H.; PŘIKRYLOVÁ, J. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. 303 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
[2] JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. 288 s. ISBN 978-80-247-3247-3.
[3] JANEČKOVÁ, L.; VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha: Grada, 1999. 178 s. ISBN 8071697508.
[4] VAŠKO, M. Cestovní ruch a regionální rozvoj. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2002. 95 s. ISBN 8024504456.
[5] WOKOUN, R. Regionální rozvoj a jeho management v České republice. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2007. 244 s. ISBN 978-80-245-1301-0.
Seznam doporučené literatury
[1] JAHODOVÁ, H.; PŘIKRYLOVÁ, J. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. 303 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
[2] JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. 288 s. ISBN 978-80-247-3247-3.
[3] JANEČKOVÁ, L.; VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha: Grada, 1999. 178 s. ISBN 8071697508.
[4] VAŠKO, M. Cestovní ruch a regionální rozvoj. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2002. 95 s. ISBN 8024504456.
[5] WOKOUN, R. Regionální rozvoj a jeho management v České republice. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2007. 244 s. ISBN 978-80-245-1301-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP: Ing. Jaromír Schneider, hodnocení 55
Otázky:
1)Setkala jste se při zpracování diplomové práce se zájmem o zaměření Vašeho řešení např. od zástupců z oblasti veřejné správy v regionu?
2)Lze v současné době odhadnout časový výhled na řešení dalších aktivit v rámci strategického cíle, mimo vybraného projektu na podporu rozvoje cestovního ruchu v regionu Mohelnicko?
Oponent DP: Ing. Tomáš Klein, hodnocení 46 bodů
1)Na základě čeho uvádíte, že CR v ČR v posledních letech výrazně klesl?
prof. Ing. Petr Němeček, DrSc.: otázky
1) Na základě čeho se domníváte, že zákazníky bude přitahovat právě Mohelnicko? - otázka byla zodpovězena uspokojivě
2) Proč by měla být výraznou změnou právě výstavba bazénu? - otázka byla zodpovězena uspokojivě
3) Proč nenabízíte jiné aktivity přidružené, které se diverzifikují od všedních aktivit? - otázka byla zodpovězena uspokojivě