Cílem této bakalářská práce je návrh projektu pro ZŠ Fryšták, který by měl sloužit k získání dotace z Evropského sociálního fondu. Je to možnost financování v oblasti školství v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Obsahem projektu je rozvoj počátečních podnikatelských znalostí, schopností a dovedností žáků v počátečním vzdělávání.
Teoretická část je zaměřená na přiblížení možností financování školství, také se věnuje vysvětlení pojmu projekt a vysvětluje podstatu dotazníkového šetření.
Následující praktická část práce je tvořena z několika částí. V první části definuji vhodné finanční zdroje pro ZŠ Fryšták. Bude následovat dotazníkové šetření a testování vědomostí žáků. Po vyhodnocení výsledků dotazníků navrhnu projekt, který bude odpovídat zájmům a potřebám žáků 2. stupně ZŠ. Zpracuji také rozpočet projektu a navrhnu možná opatření, která s realizací projektu budou souviset.
Anotace v angličtině
The goal of this thesis is a draft project for the Basic School in Fryšták, which should be instrumental to the European Social Fund grant acquirement. there is a possibility of fuding in the sphere of education by the Education for Competitiveness Operational Programme. The content of the project is elementary enterprise knowledge, abilities and skills development in pupils at the basic education.
The theoretical part is focused on education financing possibilities explication, also defines the notion of project and explains the subject matter of questionnaire survey.
The following practical part of thesis is composed of several parts. In the first part advisable financial resources for the Basic School in Fryšták are defined. The questionnaire survey and knowledge test of pupils follow. After evaluation of questionnaire results a project is recommended, which would correspond to interests and needs of a secundary school pupils. The project budget is elaborated and possible measures, related to execution of the project, are offered as well.
Klíčová slova
Zdroje financování, financování školství, dotace, dotazník, projekt, projektové řízení, rozpočet projektu, náklady projektu, podnikání.
Cílem této bakalářská práce je návrh projektu pro ZŠ Fryšták, který by měl sloužit k získání dotace z Evropského sociálního fondu. Je to možnost financování v oblasti školství v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Obsahem projektu je rozvoj počátečních podnikatelských znalostí, schopností a dovedností žáků v počátečním vzdělávání.
Teoretická část je zaměřená na přiblížení možností financování školství, také se věnuje vysvětlení pojmu projekt a vysvětluje podstatu dotazníkového šetření.
Následující praktická část práce je tvořena z několika částí. V první části definuji vhodné finanční zdroje pro ZŠ Fryšták. Bude následovat dotazníkové šetření a testování vědomostí žáků. Po vyhodnocení výsledků dotazníků navrhnu projekt, který bude odpovídat zájmům a potřebám žáků 2. stupně ZŠ. Zpracuji také rozpočet projektu a navrhnu možná opatření, která s realizací projektu budou souviset.
Anotace v angličtině
The goal of this thesis is a draft project for the Basic School in Fryšták, which should be instrumental to the European Social Fund grant acquirement. there is a possibility of fuding in the sphere of education by the Education for Competitiveness Operational Programme. The content of the project is elementary enterprise knowledge, abilities and skills development in pupils at the basic education.
The theoretical part is focused on education financing possibilities explication, also defines the notion of project and explains the subject matter of questionnaire survey.
The following practical part of thesis is composed of several parts. In the first part advisable financial resources for the Basic School in Fryšták are defined. The questionnaire survey and knowledge test of pupils follow. After evaluation of questionnaire results a project is recommended, which would correspond to interests and needs of a secundary school pupils. The project budget is elaborated and possible measures, related to execution of the project, are offered as well.
Klíčová slova
Zdroje financování, financování školství, dotace, dotazník, projekt, projektové řízení, rozpočet projektu, náklady projektu, podnikání.
Na základě literárního rešerše určete vhodné finanční zdroje pro oblast základního školství.
II. Praktická část
Definujte vhodné finanční zdroje pro ZŠ Fryšták.
Navrhněte projekt pro rozvoj počátečních podnikatelských znalostí, schopností a dovedností žáků.
Zpracujte modelový rozpočet projektu.
Vyslovte závěry a doporučení.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte literaturu k danému tématu.
Na základě literárního rešerše určete vhodné finanční zdroje pro oblast základního školství.
II. Praktická část
Definujte vhodné finanční zdroje pro ZŠ Fryšták.
Navrhněte projekt pro rozvoj počátečních podnikatelských znalostí, schopností a dovedností žáků.
Zpracujte modelový rozpočet projektu.
Vyslovte závěry a doporučení.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] MAREK, D., KANTOR, T. Příprava a řízení projektů strukturálních fondů Evropské unie. 2. aktualiz. a dopl. vyd. Brno : Společnost pro odbornou literaturu - Barrister & Principal, 2009. 215 s. ISBN 978-80-87029-56-5.
[2] PAVLÁK, Miroslav. Lidské zdroje a fondy EU: Evropský sociální fond jako nástroj spolufinancování projektů v oblasti rozvoje lidských zdrojů. Vyd. 1. Praha : ASPI, 2006. 127 s. ISBN 80-7357-139-0.
[3] PŘICHYSTAL, Aleš. Kuchařka pro žadatele z fondů EU, aneb, Jak uvařit dobrý projekt. Nymburk : Vega-L, 2008. 153 s. ISBN 978-80-86757-94-0.
[4] SVOZILOVÁ, Alena. Projektový management. 1. vyd. Praha : Grada, 2006. 353 s. ISBN 80-247-1501-5.
[5] VILAMOVÁ, Šárka. Jak získat finanční zdroje Evropské unie. 1. vyd. Praha : Grada, 2004. 196 s. ISBN 80-247-0828-0.
Seznam doporučené literatury
[1] MAREK, D., KANTOR, T. Příprava a řízení projektů strukturálních fondů Evropské unie. 2. aktualiz. a dopl. vyd. Brno : Společnost pro odbornou literaturu - Barrister & Principal, 2009. 215 s. ISBN 978-80-87029-56-5.
[2] PAVLÁK, Miroslav. Lidské zdroje a fondy EU: Evropský sociální fond jako nástroj spolufinancování projektů v oblasti rozvoje lidských zdrojů. Vyd. 1. Praha : ASPI, 2006. 127 s. ISBN 80-7357-139-0.
[3] PŘICHYSTAL, Aleš. Kuchařka pro žadatele z fondů EU, aneb, Jak uvařit dobrý projekt. Nymburk : Vega-L, 2008. 153 s. ISBN 978-80-86757-94-0.
[4] SVOZILOVÁ, Alena. Projektový management. 1. vyd. Praha : Grada, 2006. 353 s. ISBN 80-247-1501-5.
[5] VILAMOVÁ, Šárka. Jak získat finanční zdroje Evropské unie. 1. vyd. Praha : Grada, 2004. 196 s. ISBN 80-247-0828-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
doc. Kacr:
Projekt jste zpracovávala podle nějaké šablony?
odpověď:
Ne.
doc. Kacr:
Pro žáky kterých tříd byl dotazník určen?
odpověď:
Pro žáky 8. a 9. tříd.
Ing. Heczková:
Projekt by se týkal kolika žáků?
odpověď:
Všech žáků 8. a 9. tříd.