Cílem této diplomové práce je vytvořit projekt podpory rozvoje cestovního ruchu v obci Nivnice. V teoretické části jsou definovány základní pojmy z oblasti cestovního ruchu, jeho dělení, marketingový mix a marketing v oblasti cestovního ruchu. Praktická část je tvořena analýzou vnitřního prostředí sledované oblasti. Na základě této analýzy je zpracována SWOT analýza obce v oblasti kultury a cestovního ruchu. V poslední části práce je navržen projekt k rozvoji cestovního ruchu. Projekt je podroben časové, nákladové a rizikové analýze. Závěr práce představuje shrnutí celé diplomové práce.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to form the project of promotion of tourism development of Nivnice village. Theoretical part deals with definition of terms from tourism, its division, marketing mix and tourism marketing. Practical part is formed by the internal analysis of subject area. SWOT analysis of the village in the area of tourism and culture is elaborated on the basis of internal analysis of subject area. In the last part the projects for tourism development are proposed. The project is remitted to time, cost and risk analysis. Conclusion represents summary of the whole thesis.
Tourism, SWOT analysis, project, marketing mix, services, village
Rozsah průvodní práce
102 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je vytvořit projekt podpory rozvoje cestovního ruchu v obci Nivnice. V teoretické části jsou definovány základní pojmy z oblasti cestovního ruchu, jeho dělení, marketingový mix a marketing v oblasti cestovního ruchu. Praktická část je tvořena analýzou vnitřního prostředí sledované oblasti. Na základě této analýzy je zpracována SWOT analýza obce v oblasti kultury a cestovního ruchu. V poslední části práce je navržen projekt k rozvoji cestovního ruchu. Projekt je podroben časové, nákladové a rizikové analýze. Závěr práce představuje shrnutí celé diplomové práce.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to form the project of promotion of tourism development of Nivnice village. Theoretical part deals with definition of terms from tourism, its division, marketing mix and tourism marketing. Practical part is formed by the internal analysis of subject area. SWOT analysis of the village in the area of tourism and culture is elaborated on the basis of internal analysis of subject area. In the last part the projects for tourism development are proposed. The project is remitted to time, cost and risk analysis. Conclusion represents summary of the whole thesis.
Tourism, SWOT analysis, project, marketing mix, services, village
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury zpracujte teoretická východiska s důrazem na oblast regionálního marketingu a cestovního ruchu.
II. Praktická část
Analyzujte současné předpoklady, podmínky a aktivity obce Nivnice zaměřené na cestovní ruch.
Vytvořte projekt podpory rozvoje cestovního ruchu obce Nivnice.
Zhodnoťte příležitosti a omezení implementace projektu do praxe.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury zpracujte teoretická východiska s důrazem na oblast regionálního marketingu a cestovního ruchu.
II. Praktická část
Analyzujte současné předpoklady, podmínky a aktivity obce Nivnice zaměřené na cestovní ruch.
Vytvořte projekt podpory rozvoje cestovního ruchu obce Nivnice.
Zhodnoťte příležitosti a omezení implementace projektu do praxe.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] INDROVÁ, Jarmila. Cestovní ruch: (základy). 2. přeprac. vyd. Praha: Oeconomica, 2009. 122 s. ISBN 978-80-245-1569-4.
[2] JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. 288 s. ISBN 978-80-247-3247-3.
[3] ŠIMKOVÁ, Eva. Manažerské a marketingové přístupy ve venkovské turistice. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008. 95 s. ISBN 978-80-7041-586-3.
[4] ZELENKA, Josef. Cestovní ruch: informační a komunikační technologie. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008. 239 s. ISBN 978-80-7041-514-6.
[5] ZELENKA, Josef. Marketing cestovního ruchu. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007. 212 s. ISBN 978-80-7041-070-7.
Seznam doporučené literatury
[1] INDROVÁ, Jarmila. Cestovní ruch: (základy). 2. přeprac. vyd. Praha: Oeconomica, 2009. 122 s. ISBN 978-80-245-1569-4.
[2] JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. 288 s. ISBN 978-80-247-3247-3.
[3] ŠIMKOVÁ, Eva. Manažerské a marketingové přístupy ve venkovské turistice. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008. 95 s. ISBN 978-80-7041-586-3.
[4] ZELENKA, Josef. Cestovní ruch: informační a komunikační technologie. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008. 239 s. ISBN 978-80-7041-514-6.
[5] ZELENKA, Josef. Marketing cestovního ruchu. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007. 212 s. ISBN 978-80-7041-070-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP: Ing. Pavla Staňková, Ph.D., hodnocení 50 bodů
Otázky:
1)Jaký je rozdíl mezi městským marketingem a marketingem města (viz obr. 3 na str. 28)?- zodpovězeno zcela
2)Existují i jiné dotace než Regionální dotační program NUTS II, ze kterých byste mohla čerpat dotace na podporu cestovního ruchu v regionech?- zodpovězeno zcela
Oponent DP: Ing. Marie Kománková, hodnocení 54 bodů
Otázky:
1)Které z uvedených návrhů řešení pro zvýšení cestovního ruchu v obci Nivnice - cizojazyčné internetové stránky obce, prezentace obce na Facebooku - jsou z Vašeho úhlu pohledu pro obec prioritou číslo 1 a z jakého důvodu?- zodpovězeno zcela
Otázky komise:
Jaký má obec Nivnice rozpočet?- zodpovězeno částečně
V čem nejsou stránky obce aktuální?- zodpovězeno uspokojivě
Jak zajišťujete, aby návštěvníci vůbec o webových stránkách dozvěděli?- odpovězeno uspokojivě