Bakalářská práce je zpracována na téma Projekt zavedení nového produktu na český trh. Konkrétně se jedná o recepturu originálního přírodního nápoje se specifickou příchutí, který je připravován ze speciálních (nejen) afrických surovin. Práce se sestává ze dvou částí, a to z části teoretické, která obsahuje poznatky a informace z marketingové a právní oblasti, a z části praktické, kde jsou tyto poznatky aplikovány na konkrétní výrobek. V této části se zaměřuji na charakteristiku výrobku, jeho názvu, loga, balení, a to včetně procesu jejich vytváření. Pozornost praktické části je nadále mimo jiné soustředěna na právní rámec ochrany receptury nápoje, SWOT analýzu produktu a analýzu konkurence. Dále jsou zde navrhnuty společnosti, které by mohly být vhodné pro výrobu ibiškového nápoje. Získané poznatky a návrhy poté poslouží k rozhodnutí, zda do zavedení výrobku na trh investovat či neinvestovat.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis introduces the topic of launching a new product on the Czech market. It deals with the formula of an original and natural beverage with specific taste which is made of special (not only) African ingredients. The thesis consists of two parts. The first part (a theoretical part) deals with data and information from marketing and legal areas. After collecting them, these data have been applied on the particular product in the second part of this thesis (the practical part). This part is also focused on the product?s characteristics, its name, logo and package, and it also includes notes on the process of creating them. The concept of legal protection of the formula, SWOT analysis and an analysis of competitors are also offered. The practical part also suggests companies which could be suitable for producing the beverage. The aim of the practical part is to find out if it is profitable to invest in this project.
Klíčová slova
nový produkt, ochranná známka, obchodní tajemství, SWOT analýza, značka, osobní prodej, cena, receptura
Klíčová slova v angličtině
new product, trademark, business secret, SWOT analysis, brand, personal selling, price, formula
Rozsah průvodní práce
64
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zpracována na téma Projekt zavedení nového produktu na český trh. Konkrétně se jedná o recepturu originálního přírodního nápoje se specifickou příchutí, který je připravován ze speciálních (nejen) afrických surovin. Práce se sestává ze dvou částí, a to z části teoretické, která obsahuje poznatky a informace z marketingové a právní oblasti, a z části praktické, kde jsou tyto poznatky aplikovány na konkrétní výrobek. V této části se zaměřuji na charakteristiku výrobku, jeho názvu, loga, balení, a to včetně procesu jejich vytváření. Pozornost praktické části je nadále mimo jiné soustředěna na právní rámec ochrany receptury nápoje, SWOT analýzu produktu a analýzu konkurence. Dále jsou zde navrhnuty společnosti, které by mohly být vhodné pro výrobu ibiškového nápoje. Získané poznatky a návrhy poté poslouží k rozhodnutí, zda do zavedení výrobku na trh investovat či neinvestovat.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis introduces the topic of launching a new product on the Czech market. It deals with the formula of an original and natural beverage with specific taste which is made of special (not only) African ingredients. The thesis consists of two parts. The first part (a theoretical part) deals with data and information from marketing and legal areas. After collecting them, these data have been applied on the particular product in the second part of this thesis (the practical part). This part is also focused on the product?s characteristics, its name, logo and package, and it also includes notes on the process of creating them. The concept of legal protection of the formula, SWOT analysis and an analysis of competitors are also offered. The practical part also suggests companies which could be suitable for producing the beverage. The aim of the practical part is to find out if it is profitable to invest in this project.
Klíčová slova
nový produkt, ochranná známka, obchodní tajemství, SWOT analýza, značka, osobní prodej, cena, receptura
Klíčová slova v angličtině
new product, trademark, business secret, SWOT analysis, brand, personal selling, price, formula
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte dostupné literární a právní zdroje, které se zabývají uvedením nových výrobků na trh.
II. Praktická část
Charakterizujte výrobek, jeho potenciální využití a cíle, kterých má být jeho uvedením na trh dosaženo.
Zvolte vhodný způsob právní ochrany výrobku.
Navrhněte možnosti realizace zavedení nového výrobku na trh.
Vyvoďte závěry a doporučení pro případnou realizaci projektu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte dostupné literární a právní zdroje, které se zabývají uvedením nových výrobků na trh.
II. Praktická část
Charakterizujte výrobek, jeho potenciální využití a cíle, kterých má být jeho uvedením na trh dosaženo.
Zvolte vhodný způsob právní ochrany výrobku.
Navrhněte možnosti realizace zavedení nového výrobku na trh.
Vyvoďte závěry a doporučení pro případnou realizaci projektu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] HESKOVÁ, Marie. Category management. Praha : Profess Consulting, 2006. 184 s. ISBN 80-7259-049-9.
[2] HORÁČEK, Roman; ČADA, Karel; HAJN, Petr. Práva k průmyslovému vlastnictví. Praha : C.H.BECK, 2005. 424 s. ISBN 80-7179-879-7.
[3] KOTLER, Philip. Marketing management. Praha : Grada Publishing, 1998. 710 s. ISBN 80-7169-600-5.
[4] PŘIKRYLOVÁ, Jana; JAHODOVÁ, Hana. Moderní marketingová komunikace. Praha : Grada Publishing, 2010. 303 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
[5] SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň : Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005. 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
Seznam doporučené literatury
[1] HESKOVÁ, Marie. Category management. Praha : Profess Consulting, 2006. 184 s. ISBN 80-7259-049-9.
[2] HORÁČEK, Roman; ČADA, Karel; HAJN, Petr. Práva k průmyslovému vlastnictví. Praha : C.H.BECK, 2005. 424 s. ISBN 80-7179-879-7.
[3] KOTLER, Philip. Marketing management. Praha : Grada Publishing, 1998. 710 s. ISBN 80-7169-600-5.
[4] PŘIKRYLOVÁ, Jana; JAHODOVÁ, Hana. Moderní marketingová komunikace. Praha : Grada Publishing, 2010. 303 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
[5] SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň : Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005. 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Ing. R. Vorlová:
1. Jak odhadujete celkové N na právní ochranu produktu pro Vámi doporučenou
mezin. oblast?
2. Pokud byste měla doporučit propagaci pro tento produkt, na jakém základu by
stála?
doc. Ing. J. Světlík, Ph.D.:
Jak jste postupovala a kdo participoval na výběru názvu značky?
Kdo navrhl logo, znáte některé zásady a doporučení pro volbu logotypu?