Tato diplomová práce se týká sestavení projektu marketingové komunikace Střední odborné školy a Středního odborného učiliště Vyškov směrem k jejich cílovým skupinám, tedy žákům 9. ročníků základních škol, současným studentům, absolventům a veřejnosti. Di-plomová práce je rozdělena na část teoretickou, praktickou a projektovou. První část se vztahuje k teoretickému pojetí problematiky marketingové komunikace, přiblížení marketingové komunikace v neziskovém sektoru, marketingové komunikace ve školství a marketingovému průzkumu. Praktickou část tvoří seznámení se SOŠ a SOU Vyškov a jednotlivé analýzy hodnotící současný stav marketingové komunikace. Součástí praktické části je PESTE analýza, SWOT analýza, analýza mezoprostředí školy, analýza marketingové komunikace a průzkum marketingové komunikace za pomocí dotazníků. Na základě těchto analýz v projektové části poukazuji na nedostatky v marketingové komunikaci školy a navrhuji projekt, který pomocí nástrojů marketingové komunikace nabízí zvýšení povědomí o škole a informovanosti potenciálních studentů.
Anotace v angličtině
This thesis project deals with the project of marketing communications Secondary vocational school and Secondary specialized school Vyškov towards their target groups, stu-dents 9th grade of the elementary school, current students, graduates and the public. The thesis is divided into parts - theoretical, practical and project. The first part describes marketing communications, marketing communications in the nonprofit sector, school market-ing and school marketing research. The practical part consist of introduction SOŠ a SOU Vyškov, analysis review current state of marketing communications. The practical part includes PESTE analysis, SWOT analysis, environment of school, analysis of marketing communications, and marketing research by questionnaire. Based on these analyses I refer to weaknesses in marketing communications of school and propose the project. This project uses the tools of marketing communications and offers increasing the attention of school and awareness of potential students.
Klíčová slova
marketing, marketingová komunikace, osobní komunikace, vztahy s veřej-ností, reklama, marketingový průzkum, neziskový sektor, komunikace školy
Klíčová slova v angličtině
Marketing, Marketing Communications, Personal Communication, Public Relations, Advertising, Marketing Research, Nonprofit Sector, Communications of School
Rozsah průvodní práce
120 s., Obrazové přílohy 21 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se týká sestavení projektu marketingové komunikace Střední odborné školy a Středního odborného učiliště Vyškov směrem k jejich cílovým skupinám, tedy žákům 9. ročníků základních škol, současným studentům, absolventům a veřejnosti. Di-plomová práce je rozdělena na část teoretickou, praktickou a projektovou. První část se vztahuje k teoretickému pojetí problematiky marketingové komunikace, přiblížení marketingové komunikace v neziskovém sektoru, marketingové komunikace ve školství a marketingovému průzkumu. Praktickou část tvoří seznámení se SOŠ a SOU Vyškov a jednotlivé analýzy hodnotící současný stav marketingové komunikace. Součástí praktické části je PESTE analýza, SWOT analýza, analýza mezoprostředí školy, analýza marketingové komunikace a průzkum marketingové komunikace za pomocí dotazníků. Na základě těchto analýz v projektové části poukazuji na nedostatky v marketingové komunikaci školy a navrhuji projekt, který pomocí nástrojů marketingové komunikace nabízí zvýšení povědomí o škole a informovanosti potenciálních studentů.
Anotace v angličtině
This thesis project deals with the project of marketing communications Secondary vocational school and Secondary specialized school Vyškov towards their target groups, stu-dents 9th grade of the elementary school, current students, graduates and the public. The thesis is divided into parts - theoretical, practical and project. The first part describes marketing communications, marketing communications in the nonprofit sector, school market-ing and school marketing research. The practical part consist of introduction SOŠ a SOU Vyškov, analysis review current state of marketing communications. The practical part includes PESTE analysis, SWOT analysis, environment of school, analysis of marketing communications, and marketing research by questionnaire. Based on these analyses I refer to weaknesses in marketing communications of school and propose the project. This project uses the tools of marketing communications and offers increasing the attention of school and awareness of potential students.
Klíčová slova
marketing, marketingová komunikace, osobní komunikace, vztahy s veřej-ností, reklama, marketingový průzkum, neziskový sektor, komunikace školy
Klíčová slova v angličtině
Marketing, Marketing Communications, Personal Communication, Public Relations, Advertising, Marketing Research, Nonprofit Sector, Communications of School
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zhodnoťte teoretická východiska vztahující se k marketingové komunikaci vzdělávacích institucí.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav využití marketingové komunikace Střední odborné školy a Středního odborného učiliště Vyškov směrem k žákům 9. ročníků základních škol.
Na základě výsledků analýzy vypracujte projekt marketingové komunikace pro Střední odbornou školu a Střední odborné učiliště.
Projekt podrobte nákladové a rizikové analýze ve spojení s aplikací projektu v praxi.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zhodnoťte teoretická východiska vztahující se k marketingové komunikaci vzdělávacích institucí.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav využití marketingové komunikace Střední odborné školy a Středního odborného učiliště Vyškov směrem k žákům 9. ročníků základních škol.
Na základě výsledků analýzy vypracujte projekt marketingové komunikace pro Střední odbornou školu a Střední odborné učiliště.
Projekt podrobte nákladové a rizikové analýze ve spojení s aplikací projektu v praxi.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] EGER, L. Komunikace školy s veřejností. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2001. 122 s. ISBN 80-7082-828-5.
[2] FORET, M. Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2006. 446 s. ISBN 80-251-1041-9.
[3] HANNAGAN, T. J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha: Management Press, 1996. 205 s. ISBN 80-85943-07-7.
[4] SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy. 1. vyd. Praha: ASPI, 2006. 300 s. ISBN 80-7357-176-5.
[5] SVĚTLÍK, J. Marketing školy. 1. vyd. Zlín: Ekka, 1996. 382 s. ISBN 80-902200-8-8.
Seznam doporučené literatury
[1] EGER, L. Komunikace školy s veřejností. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2001. 122 s. ISBN 80-7082-828-5.
[2] FORET, M. Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2006. 446 s. ISBN 80-251-1041-9.
[3] HANNAGAN, T. J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha: Management Press, 1996. 205 s. ISBN 80-85943-07-7.
[4] SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy. 1. vyd. Praha: ASPI, 2006. 300 s. ISBN 80-7357-176-5.
[5] SVĚTLÍK, J. Marketing školy. 1. vyd. Zlín: Ekka, 1996. 382 s. ISBN 80-902200-8-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP: Ing. Miroslava Komínková, Ph.D., hodnocení 58 bodů
Otázky:
1)Jak přijalo vedení SOŠ a SOU Vyškov Vaše návrhy v oblasti financování marketingové komunikace?- zodpovězeno zcela
Oponent DP: Ing. Jaroslav Kolář, hodnocení 53 bodů
Otázky:
1)Jak podle Vašeho názoru škola využívá nástrojů marketingové komunikace a jaké vidíte největší současné nedostatky?- zodpovězeno zcela
2)Který z Vašich návrhů v projektové části bude nejsnáz proveditelný a který naopak přinese největší efekt a proč?- zodpovězeno zcela
Otázky komise:
Je škola soukromá nebo státní?- zodpovězeno zcela
Co škola nabízí veřejnosti, aby byla zajímavá?- zodpovězeno zcela
Jak škola rozvíjí informační společnost?- zodpovězeno zcela