Předmětem diplomové práce je inovace výrobkového portfolia ve společnosti XY a.s., jejímž prostřednictvím bude rozšířeno výrobkové portfolio o novou řadu müsli tyčinek.
Teoretická část diplomové práce se zabývá problematikou inovací, výrobkových inovací a inovačními projekty a jejich řízením. Praktická část zahrnuje charakteristiku společnosti a její výrobkové portfolio a dále analýzy zabývající se konkurenčním odvětvím müsli produktů, výrobkovým portfoliem společnosti a spokojeností zákazníků s těmito výrobky. Projekt práce zahrnuje charakteristiku nového výrobku včetně popisu jeho výroby, náklady a výnosy projektu, vyhodnocení jeho efektivnosti a zhodnocení efektivnosti výrobkové inovace na ekonomiku společnosti. Závěrem je provedena riziková analýza a stanovena doporučení pro společnost.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is innovation of product portfolio of the XY inc. company, by which the product portfolio will be enhanced of the new range of müsli bars.
Theoretical part of the thesis deals with innovation problems, products innovation and innovational projects and their management. Practical part includes a description of the company and its product portfolio followed by analyses concerning about the competition sector of müsli products, company?s product portfolio and customer?s satisfaction with this product portfolio. The next part, The Project, consists of description of the new product including its production, financial analysis of the project, evaluation of its effectiveness and appreciation of efficiency of the product innovation to company?s economy. Finally, the risk analysis is elaborated and recommendations for the company are determined.
Klíčová slova
inovace, analýza, projekt výrobkové inovace, efektivita projektu, müsli tyčinky
Klíčová slova v angličtině
innovation, analysis, project of product innovation, the effectiveness of the project, müsli bars
Rozsah průvodní práce
95
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem diplomové práce je inovace výrobkového portfolia ve společnosti XY a.s., jejímž prostřednictvím bude rozšířeno výrobkové portfolio o novou řadu müsli tyčinek.
Teoretická část diplomové práce se zabývá problematikou inovací, výrobkových inovací a inovačními projekty a jejich řízením. Praktická část zahrnuje charakteristiku společnosti a její výrobkové portfolio a dále analýzy zabývající se konkurenčním odvětvím müsli produktů, výrobkovým portfoliem společnosti a spokojeností zákazníků s těmito výrobky. Projekt práce zahrnuje charakteristiku nového výrobku včetně popisu jeho výroby, náklady a výnosy projektu, vyhodnocení jeho efektivnosti a zhodnocení efektivnosti výrobkové inovace na ekonomiku společnosti. Závěrem je provedena riziková analýza a stanovena doporučení pro společnost.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is innovation of product portfolio of the XY inc. company, by which the product portfolio will be enhanced of the new range of müsli bars.
Theoretical part of the thesis deals with innovation problems, products innovation and innovational projects and their management. Practical part includes a description of the company and its product portfolio followed by analyses concerning about the competition sector of müsli products, company?s product portfolio and customer?s satisfaction with this product portfolio. The next part, The Project, consists of description of the new product including its production, financial analysis of the project, evaluation of its effectiveness and appreciation of efficiency of the product innovation to company?s economy. Finally, the risk analysis is elaborated and recommendations for the company are determined.
Klíčová slova
inovace, analýza, projekt výrobkové inovace, efektivita projektu, müsli tyčinky
Klíčová slova v angličtině
innovation, analysis, project of product innovation, the effectiveness of the project, müsli bars
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte literární rešerši zaměřenou na problematiku výrobkových inovací.
II. Praktická část
Analyzujte současné výrobkové portfolio společnosti XY a.s.
Vypracujte projekt výrobkové inovace ve společnosti XY a.s.
Zhodnoťte efektivnost výrobkové inovace na ekonomiku společnosti.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte literární rešerši zaměřenou na problematiku výrobkových inovací.
II. Praktická část
Analyzujte současné výrobkové portfolio společnosti XY a.s.
Vypracujte projekt výrobkové inovace ve společnosti XY a.s.
Zhodnoťte efektivnost výrobkové inovace na ekonomiku společnosti.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] HADRABA, J. Marketing: Produktový mix - tvorba inovací produktů. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2004. 216 s. ISBN 80-86473-89-9.
[2] KAVAN, M. Projektový management inovací. Praha: Nakladatelství ČVUT, 2007. 263 s. ISBN 978-80-01-03601-3.
[3] PITRA, Z. Inovační strategie. Praha: Grada Publishing, 1997. 184 s. ISBN 80-7169-461-4.
[4] ŠVEJDA, P. a kol. Základy inovačního podnikání. Praha: Asociace inovačního podnikání ČR, 2002. 231 s. ISBN 80-903153-1-3.
[5] VALENTA, F. Inovace v manažerské praxi. Praha: Velryba s.r.o., 2001. 151 s. ISBN 80-85860-11-2.
Seznam doporučené literatury
[1] HADRABA, J. Marketing: Produktový mix - tvorba inovací produktů. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2004. 216 s. ISBN 80-86473-89-9.
[2] KAVAN, M. Projektový management inovací. Praha: Nakladatelství ČVUT, 2007. 263 s. ISBN 978-80-01-03601-3.
[3] PITRA, Z. Inovační strategie. Praha: Grada Publishing, 1997. 184 s. ISBN 80-7169-461-4.
[4] ŠVEJDA, P. a kol. Základy inovačního podnikání. Praha: Asociace inovačního podnikání ČR, 2002. 231 s. ISBN 80-903153-1-3.
[5] VALENTA, F. Inovace v manažerské praxi. Praha: Velryba s.r.o., 2001. 151 s. ISBN 80-85860-11-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
body vedoucího: 55
body oponenta: 59
otázky oponenta:
Trh s musli produkty v posledních letech klesá. Navržený projekt výrobkové inovace pomůže udržet společnosti XY tržní podíl? (Ing. Novák)-zcela
Jak často by jste doporučila dělat inovace? (Ing. Novák)-zcela
Jaká další opatření v oblasti marketingu byste společnosti doporučila? (Ing. Novák)-zcela
otázky komise:
Jak je to s trvanlivostí? (prof. Smolík)- zcela
Kolik musli tyčinek se prodá za měsíc? (dr.Kramoliš) ? uspokojivě
Kdo určuje chutě těch tyčinek? (prof. Smolík) ? zcela