Tato diplomová práce se zabývá zvýšením atraktivnosti nabízených kurzů celoživotního vzdělávání ve Zlínskem kraji a jeho okresech na základě zadavatele projektu Odboru školství, mládeže a sportu ve Zlínskem kraji. Práce má dvě časti a to teoretickou a prak-tickou část.V teoretické časti je diplomová práce zaměřena na zpracování literární rešerše, zpracování metod, forem a prognóz v oblasti celoživotního vzdělávání. V praktické části diplomové práce je úvodem v krátkosti popsaná metodika zpracování diplomové práce a pak následuje samotná analýza současného stavu poskytovaných kurzů celoživotního vzdělávání ve Zlínskem kraji, kde je využito dotazníkového šetření, interview, SWOT a PEST analýza. V závěrečné části teoretické části diplomové práce je vypracovaný projekt zvýšení atraktivnosti kurzů celoživotního vzdělávání, kde je zpracován i finanční a časový harmonogram projektu s přihlédnutím na rizikovou a nákladovou analýzu projektu.
Annotation in English
The thesis is focused on growth attractiveness of offered lifelong learning courses in Zlínsky region and its districts based on requirement of Department of education, young and sport. This work has two parts, theoretical and practical one. The theory is generally concentrated on the processing of literature search, methods, forms and forecasts. In the practical part, there is a short description of current status using questionnaire investigation, interview, SWOT and PEST analysis. In the last part of practical part of this work, there is elaborated a project of growth offered lifelong learning courses taking into account financial schedule and timetable including risk and costs analysis of project.
Keywords
celoživotní vzdělávání, kurzy celoživotního vzdělávání, Zlínsky kraj, Odbor školství, mládeže a sportu, zvýšení atraktivnosti, poskytovatelé kurzů
Keywords in English
lifelong learning , lifelong learning courses , Zlínsky region, Department of education, young and sport, growth of attractiveness, providers of courses
Length of the covering note
105 s. (157 369 znaků)
Language
SK
Annotation
Tato diplomová práce se zabývá zvýšením atraktivnosti nabízených kurzů celoživotního vzdělávání ve Zlínskem kraji a jeho okresech na základě zadavatele projektu Odboru školství, mládeže a sportu ve Zlínskem kraji. Práce má dvě časti a to teoretickou a prak-tickou část.V teoretické časti je diplomová práce zaměřena na zpracování literární rešerše, zpracování metod, forem a prognóz v oblasti celoživotního vzdělávání. V praktické části diplomové práce je úvodem v krátkosti popsaná metodika zpracování diplomové práce a pak následuje samotná analýza současného stavu poskytovaných kurzů celoživotního vzdělávání ve Zlínskem kraji, kde je využito dotazníkového šetření, interview, SWOT a PEST analýza. V závěrečné části teoretické části diplomové práce je vypracovaný projekt zvýšení atraktivnosti kurzů celoživotního vzdělávání, kde je zpracován i finanční a časový harmonogram projektu s přihlédnutím na rizikovou a nákladovou analýzu projektu.
Annotation in English
The thesis is focused on growth attractiveness of offered lifelong learning courses in Zlínsky region and its districts based on requirement of Department of education, young and sport. This work has two parts, theoretical and practical one. The theory is generally concentrated on the processing of literature search, methods, forms and forecasts. In the practical part, there is a short description of current status using questionnaire investigation, interview, SWOT and PEST analysis. In the last part of practical part of this work, there is elaborated a project of growth offered lifelong learning courses taking into account financial schedule and timetable including risk and costs analysis of project.
Keywords
celoživotní vzdělávání, kurzy celoživotního vzdělávání, Zlínsky kraj, Odbor školství, mládeže a sportu, zvýšení atraktivnosti, poskytovatelé kurzů
Keywords in English
lifelong learning , lifelong learning courses , Zlínsky region, Department of education, young and sport, growth of attractiveness, providers of courses
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši v oblasti celoživotního vzdělávání, metod, forem a prognóz.
II. Praktická část
Charakterizujte možnosti celoživotního vzdělávání v Zlínském kraji.
Proveďte analýzu současné situace v rámci kurzů celoživotního vzdělávání ve Zlínském kraji a vyhodnoťte možnosti komunikačních kanálů s cílovými zákazníky.
Navrhněte projekt pro zvýšení atraktivnosti kurzů a zformulujte doporučení a návrhy pro poskytovatele.
Závěr
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši v oblasti celoživotního vzdělávání, metod, forem a prognóz.
II. Praktická část
Charakterizujte možnosti celoživotního vzdělávání v Zlínském kraji.
Proveďte analýzu současné situace v rámci kurzů celoživotního vzdělávání ve Zlínském kraji a vyhodnoťte možnosti komunikačních kanálů s cílovými zákazníky.
Navrhněte projekt pro zvýšení atraktivnosti kurzů a zformulujte doporučení a návrhy pro poskytovatele.
Závěr
Recommended resources
[1] ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy: 10.vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 789 s. ISBN 978-80-247-1407-3.
[2] BARTÁK, J. Jak vzdělávat dospělé. 1. vyd. Praha: Alfa Nakladatelství, 2008. 197 s.ISBN 978-80-87197-12-7.
[3] HLADÍLEK, M. Kapitoly z obecné didaktiky a didaktiky vzdělávání dospělých. Vyd. 2., přeprac. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2009. 186 s. ISBN 978-80-86723-75-4.
[4] MÜHLPACHR, P. Gerontopedagogika. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004. 203 s. ISBN 80-210-3345-2.
[5] PTÁČKOVÁ, L. Úvod do andragogiky. Vyd. 1. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2005. 69 s. ISBN 80-7040-817-0.
Recommended resources
[1] ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy: 10.vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 789 s. ISBN 978-80-247-1407-3.
[2] BARTÁK, J. Jak vzdělávat dospělé. 1. vyd. Praha: Alfa Nakladatelství, 2008. 197 s.ISBN 978-80-87197-12-7.
[3] HLADÍLEK, M. Kapitoly z obecné didaktiky a didaktiky vzdělávání dospělých. Vyd. 2., přeprac. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2009. 186 s. ISBN 978-80-86723-75-4.
[4] MÜHLPACHR, P. Gerontopedagogika. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004. 203 s. ISBN 80-210-3345-2.
[5] PTÁČKOVÁ, L. Úvod do andragogiky. Vyd. 1. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2005. 69 s. ISBN 80-7040-817-0.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
maps, graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
VEDOUCÍ DP: Ing. et Ing. Lucie S. Závodná
Počet bodů: 57
Otázky:
1. Jsou některé kurzy celoživotního vzdělávání, které Zlínský kraj neposkytuje vůbec? Mohl by se například inspirovat v zahraničí? zcela
2. Jaké jsou nejdůležitější novely v oblasti celoživotního vzdělávání, které do budoucna ovlivní podobu těchto kurzů? zcela
OPONENT DP: doc. Ing. Miloš Poliak, Ph.D.
Počet bodů: 59
Otázky:
1. V kapitole č. 11 je zpracována analýza existujících kurzů CŽV. Jak jsou tyto kurzy využívané veřejností? zcela
2. Považuje diplomantka současnou nabídku kurzů CŹV za dostatečnou? zcela
3. Jak se zvýší využívání kurzů CŽV po začátku činnosti PANDIK? zcela
Další otázky:
Ing. Miroslava Dolejšová, Ph.D.
Jaké hypotézy byste si v DP měla stanovit? uspokojivě
Doc. Ing. Jaroslav Belás, Ph.D.
Jak jste vypočítala návratnost? Jaké jsou motivy, proč by se lidé měli zajímat o tyto kurzu. Uspokojivě
Prof. Ing. Pavel Ondrčka, CSc.
Jsou ve Vaší práci rozděleny služby, které poskytuje daná škola. Diferencovali jste je např. od těch, které poskytuje např. naše škola. Uspokojivě
Připomínky:
Doc. Ing. Jaroslav Belás, Ph.D.
Ve Vaší práci chybí více ekonomiky.
Doc. Ing. Josef Drábek, CSc.
Ve Vaší práci se objevují chyby při výpočtech.